1959
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

2 788 Inlägg
22 juni 2009
Ser bra ut smile Inte så kul med en spik i däcket men det är väl ganska lätt ordnat big_smile Hur går det med lackeringen av bakluckan då? smile

4 299 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Ser bra ut smile Inte så kul med en spik i däcket men det är väl ganska lätt ordnat big_smile Hur går det med lackeringen av bakluckan då? smile

Tack smile
Nee, inge kul alls. Njaa, inte särksilt lätt, blir till att öppna plånboken o lämna in sad

Hehe, de står riktigt still tongue Har planerat att fixa handbromsen nu i en månad, så det har inte hänt ett dugg med den biten.

EDIT: Bilen passerade idag 23.000 mil smile Så funderar på om de ska firas med en ny vxl-knopp eftersom plattan som visar vxllägena nu har trillat bort roll
Senast redigerat av Rallyhalle (22 juni 2009)

4 299 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Jaha, här händer det inte mycket tongue Har ingen tid över, finns så mycket annat man vill göra på helgerna just nu roll

Men nu är det såhär, jag va iväg och köpte ett till slutsteg till basen, med 6*9orna inkopplade vart et inget bra ljud. Så det blev ett sånt här...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/698159_ghox68.jpg
Nya steget o grejer...

Men fick va glad i några timmar, sen går flexröret av och bilen går nu inte att använda sad ECU:n får fel värden eftersom det gått av en bit innan katten så det är skitskum tomgång och bilen går piss, låter så in i helvete gör den också....

Så ska jaga rätt på ett bättre beg framrör och sen beställa delar till generatorn för den håller också på o ge sig. Sen ska den nog va "fit for fight" igen fram till riktningen i höst.

Men nu har pappa gått o köpt båt så den prioriteras lite före för tillfället roll
Dock ska Saaben lagas så fort som möjligt, måste kunna ta mig till jobbet på nått sätt.

Inte så mycket mer än så har hänt, hinner inte så mycet pga jobb. Men de tar jag igen i vinter när båtsäsongen är över smile

//Jacob

4 663 Inlägg
1 juli 2009
kul med ett nytt steg big_smile men de var då inge vidare att flexröret gick sönder. men är det en spricka lr ett stort hål ?

1 497 Inlägg
1 juli 2009
Här skummar man igenom din tråd och kommer på en sak..
JAG HAR GLÖMT ATT SKICKA DITT SPEGEL-reglage.. yikes

Sänder givetvis iväg det imorgon.
Lycka till med bilen smile

4 299 Inlägg
1 juli 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
kul med ett nytt steg big_smile men de var då inge vidare att flexröret gick sönder. men är det en spricka lr ett stort hål ?

Flexröret har gått rakt av så de sitter inte ihop alls längre. hmm Men ett nytt är på väg, beställde ett igår kväll på laga.se smile

AxlSam: Haha tongue Det har fan jag också glömt bort roll

Okej, de blir skitbra smile

Tack desamma! big_smile
//Jacob

4 299 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
Jahaa, de va då fan. Har gett mig på att försöka byta framröret idag. Men det slutade ju som det gjorde.

Jag kom igång alldeles för sent, pillade lite med båten först och sen råkade jag somna på soffan och vips va klockan halv 6 roll

Och jag ska göra en längre historia kort. Lambda sonden sitter som fan, så måste kapa röret så jag kommer åt gängorna då det antagligen sitter ganska mycket sot där. Sen måste jag plocka bort katalysatorn för att får bort den biten av röret som sitter där, och det är här allting tar tvärstopp.

Måste kapa bort "skallen" på bultarna där för att sen borra ett hål så jag får igenom nya bultar för o kunna ansluta framrör o katten. Men hittar jag några kapskivor, neeej! Det är den jävla flapdisken som sitter på vinkelkapen, sen hade vi inte nåra passande bultar hemma för den delen heller. Så allt sket sig eftersom det är stängt överallt vid den tiden. Så vi får vänta till nästa helg och se hur de går.

//Jacob

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
12 juli 2009
Rallyhalle skrev:
Jahapp, nog för att jag har tagit studenten nu då, men fan så lite tid jag har över nu tongue Jobb, jobb o jobb, de tar aldrig slut.

Men lite har fått gjort iaf smile Musbion jag fick hem va inte riktigt av rätt modell.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/691408_av9l8s.jpg

Inte riktigt rätt med stiften, så fram med lödkolven och flytta över de jag behöver till den som passar smile
Den till vänster är min gamla.

Nu funkar det iaf som det ska så jag är nöjd och glad smile
//Jacob

Lödkolv, varför då? Har du glömmt bort att dogge har en adapter? tongue lol

Rock'n Roll

1 997 Inlägg
12 juli 2009
Tråkigt med motgångar sad

Jag ska ge mig på o byta backarna till handbromsen imorrn iaf, sen ska bilen få dra husvagn tongue

Lycka till!
// Fredrik

4 299 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
TenZer skrev:
Rallyhalle skrev:
Jahapp, nog för att jag har tagit studenten nu då, men fan så lite tid jag har över nu tongue Jobb, jobb o jobb, de tar aldrig slut.

Men lite har fått gjort iaf smile Musbion jag fick hem va inte riktigt av rätt modell.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/691408_av9l8s.jpg

Inte riktigt rätt med stiften, så fram med lödkolven och flytta över de jag behöver till den som passar smile
Den till vänster är min gamla.

Nu funkar det iaf som det ska så jag är nöjd och glad smile
//Jacob

Lödkolv, varför då? Har du glömmt bort att dogge har en adapter? tongue lol

HAHA! Visst fan, de hade jag glömt roll

isak90 skrev:
Tråkigt med motgångar sad

Jag ska ge mig på o byta backarna till handbromsen imorrn iaf, sen ska bilen få dra husvagn tongue

Lycka till!
// Fredrik

Mm hmm Både tråkigt och irreterande...

Okej, nice smile Vart bär det av då??

Tack!
//Jacob

4 663 Inlägg
13 juli 2009
fy fan va tråkigt med motgångar sad har sj fått mig ett par rediga motgångar sj.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
14 juli 2009
Jobbigt med motgångar som alltid finns bakom hörnen.. måste ju försvinna någon dag hoppas man..

Men bra att du sliter vidare jacob! smile

Bara att kämpa vidare smile
Mvh Kim

4 299 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Ja de e fan jobbigt att det ska gå emot sådär hela tiden hmm Men en vacker dag så smile
Dock har det vänt lite grann då jag suttit o letat runt lite på blocket o köpte mig denna big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/708994_wyixxk.jpg
Min nya 9-5a big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/708995_8iaq1y.jpg
Min fina 9-5a

För att få ordning på de här projektet krävs en bruksbil, och det är nu inhandlat smile En 9-5 2.0t från -99, ska fixas lite småsaker på den, men 9000 kommer självklart bli kvar i min ägo och återställas till sitt Raka och fina skick smile

Och nu kan idéerna flöda mer då det inte är nått krav att den alltid ska funka längre cool
Men de kan som sagt gå lite segt nu ett tag framöver.

//Jacob

1 585 Inlägg
14 juli 2009
Nice grattis till bilköpet:) den ser riktigt fin ut! Hoppas du blir nöjd med bilen och att det börjar lossna lite med ditt 9000 projekt snart. Så du får den rak och fin igen..

4 299 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Nice grattis till bilköpet:) den ser riktigt fin ut! Hoppas du blir nöjd med bilen och att det börjar lossna lite med ditt 9000 projekt snart. Så du får den rak och fin igen..

Tack smile Ja då den e riktigt fin. Mer välskött än 9000 va när jag köpte den roll

Jag e redan riktigt nöjd med den bilen smile Hehe, hoppas jag med. Men nu har jag mer tid på mig och kan ta de i lite långsammare takt så jag kan va mer noga smile

//Jacob

4 663 Inlägg
14 juli 2009
OMG  va snygg big_smile

1 497 Inlägg
15 juli 2009
Steg 1 E85?
Vet att du är sugen!
Jag ordnar wink

4 299 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
AxlSam skrev:
Steg 1 E85?
Vet att du är sugen!
Jag ordnar wink

Haha, lät ju inte helt ointressant smile Men vill nog fixa vevhusventilationen först wink

Dock e jag sugen på justerpanelen till backspeglarna till 9000 wink
Men PMar om Steg 1 wink

//Jacob

956 Inlägg
16 juli 2009
Trevligt med nytt, och rätt märke med!wink

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
16 juli 2009
Nämen titta, ÄNTLIGEN trilla poletten ned (En SAAB ska ha turbo)! Grattis till 9-5an, riktigt fina bilar det smile

Va fick du pynta för den skönheten då?

Rock'n Roll

Sök