Update: Tja! Nu jävlar är bilen inte uppallad längre

Tittade närmare på lambdan och följde kabeln, och vips kom man till en fin liten kontakt som bara va o koppla ur

Bra mycke lättare o jobba me skiten när de ligger såhär 
Men det tog ju såklart inte lång tid innan de vart trubbel, precis som vanligt

Klart att skiten e gängpaj när man äntligen får loss den.Så nu måste jag köpa en ny lambdasond, men eftersom inte bilen används så tar jag de samtidigt som jag köper nytt spjällhus till 9-5an

Men vidare kom jag och de nya framröret kom till slut på!
Nya framröret på plats, ibland gör man riktiga fynd på skroten 
Efter det var det dags för katalysatorn o jävlas lite. När jag plockade bort den så drogs ju givetvis bultarna av som också sitter lagom fastrostat. Så fram med borren så hade jag 2 fina hål att trycka igenom ny bultar i

Nu har ju bilen stått ett tag, så det är tur att jag har 2 nu

9-5an får ge gamlingen starthjälp.Vips hoppade den igång, och då kom jag på ett annat litet problem...
Hmm, generatorn e nog inte helt kry 
Så nya kol och en laddningsregulator ska inhandlas nån gång framöver så får generatorn en liten renovering

För den ska ju egentligen ladda 14.4 volt som dom flesta redan vet

Men men, nu står den iaf utomhus och ett mål med min semester är uppnådd

Nu ska de bara städas inne på garageplatsen....
De va allt för idag, får se om det kanske blir lite småpill med 9000 även imorrn.
//Jacob