1639
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
15 augusti 2009
Fan va lyx att du har sånt i mätarhuset tongue
Tråkigt med allt strul och sjukt kul att du som vanligt bara fortsätter ändå! smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

4 299 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Fan va lyx att du har sånt i mätarhuset tongue
Tråkigt med allt strul och sjukt kul att du som vanligt bara fortsätter ändå! smile

Såklart man har ju ändå en Saab wink lol
Alltid trist med strulet, men måste säga att trots att de gick som de gjorde med Lambdan tycker jag de e riktigt skönt att ha fått på framröret nu. För då är de bara fixa ny lambda, fixa handbromsen och sen fixa ett mindre oljeläckage så är bilen redo för besiktning där dom fan inte kan hitta nått den här gången cool

Om dom nu inte skulle slå ner på krockskadan roll

//Jacob

2 788 Inlägg
15 augusti 2009
Haha, alltid något som krånglar verkar de som tongue Men bra att du fixar det och inte ger dig big_smile Hängde inte riktigt med varför du bytte det främre röret dock, var det trasigt elr? tongue Bra jobbat iallafall big_smile

4 299 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Haha, alltid något som krånglar verkar de som tongue Men bra att du fixar det och inte ger dig big_smile Hängde inte riktigt med varför du bytte det främre röret dock, var det trasigt elr? tongue Bra jobbat iallafall big_smile

För fan, va vore denna projekttråd utan krångel wink
Jag ge mig, aaaldrig serru cool
Haha, om de va trasigt, hade gått rakt av på flexröret innan katalysatorn så bilen va i princip oanvändbar.

Tackar smile
//Jacob

Saab älskare!
4 597 Inlägg
17 augusti 2009
om du endå ska renovera generatorn, så kan du byta B+ kabeln smile den ger upphov till sämre laddning tongue

http://web.telia.com/~u33227289/laddning.html

Mvh Patrik

1 497 Inlägg
17 augusti 2009
Rallyhalle skrev:
Men men, nu står den iaf utomhus och ett mål med min semester är uppnådd big_smile
Nu ska de bara städas inne på garageplatsen....

De va allt för idag, får se om det kanske blir lite småpill med 9000 även imorrn.
//Jacob

Inte lättare att byta hela generatorn?

4 299 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
Funkiee skrev:
om du endå ska renovera generatorn, så kan du byta B+ kabeln smile den ger upphov till sämre laddning tongue

http://web.telia.com/~u33227289/laddning.html

Mvh Patrik

Den kommer också bytas så fort jag vet hur lång den är så jag kan köpa ny kabel.

AxlSam: Eftersom jag vill ha nya o fräscha grejer så jag slipper att samma sak händer igen så är det billigare att renovera, dessutom roligare nu när jag inte kan göra så mycket på bilen för tillfället smile

//Jacob

4 299 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Nu ska bilen iväg för skadevärdering inom en förhoppningsvis snar framtid smile

Men då är frågan, med tanke på att bilen e avställd. Vilket är det lättaste sättet att ta den till verkstad??

Skulle helst velat kört den dit för egen maskin, men vill inte betala skatt o påställningsavgift o allt som hör därtill. Skulle ringt transportstyrelsen idag men dom hann ju givetvis stänga...

//Jacob

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
22 augusti 2009
vart hittar du delar till generatorn? Hittar bara laddningsregulatorn på speedparts... Va tvungen att panikköpa ett nytt batteri igår och generatorn rasslar och laddar som MAX 13volt tongue Så måste väll ge mig på en liten renovering jag också lol

Kombinationen av att någonting ligger och drar ström + en generator som inte laddar fullt är rätt kass...
Senast redigerat av TenZer (22 augusti 2009)

Rock'n Roll

4 299 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
TenZer skrev:
vart hittar du delar till generatorn? Hittar bara laddningsregulatorn på speedparts... Va tvungen att panikköpa ett nytt batteri igår och generatorn rasslar och laddar som MAX 13volt tongue Så måste väll ge mig på en liten renovering jag också lol

Kombinationen av att någonting ligger och drar ström + en generator som inte laddar fullt är rätt kass...

Hittills har jag också bara hittat regulatorn, kol borde dom ha på mekonomen för de kan ju inte va så jävla modellanpassat tongue

HAHA tongue Men om de rasslar lär ju du ha lite lager o byta också cool Och de vetti fan vart de kan finnas, du får kanske helt enkelt be nån snäll själ köpa de på Nomo kullager o skicka ner till dig wink
Har du mätt hur mycket minnesströmmen till stereo o klocka drar då?? Om de kanske fått för sig att börja dra lite för mycket.

//Jacob

1 659 Inlägg
22 augusti 2009
Vet inte helt 100 om det fortfarande gäller men förut fick man ju köra till närmaste verkstad tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

4 299 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Vet inte helt 100 om det fortfarande gäller men förut fick man ju köra till närmaste verkstad tongue

Ookej, gäller inte de bara när bilen har körförbud pga besiktningen roll

//Jacob

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 augusti 2009
Rallyhalle skrev:
Robban_89 skrev:

//Jacob

Tror man får köra mellan verkstad, hem och besiktning. Men då måste bilen självklart vara påställd, försäkrad osv smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 299 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Rallyhalle skrev:
Robban_89 skrev:

//Jacob

Tror man får köra mellan verkstad, hem och besiktning. Men då måste bilen självklart vara påställd, försäkrad osv smile

Precis, och nu är bilen avställd, garageförsäkrad och oskattad tongue

Men det lutar åt att jag ska be en klasskompis (eller kompis, går ju inte i skolan längre roll) som har BE-kort och ta den på trailer och köra upp den. Känns nästan som smidigaste sättet hittills tongue

//Jacob

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
22 augusti 2009
Rallyhalle skrev:
TenZer skrev:

Hittills har jag också bara hittat regulatorn, kol borde dom ha på mekonomen för de kan ju inte va så jävla modellanpassat tongue

HAHA tongue Men om de rasslar lär ju du ha lite lager o byta också cool Och de vetti fan vart de kan finnas, du får kanske helt enkelt be nån snäll själ köpa de på Nomo kullager o skicka ner till dig wink
Har du mätt hur mycket minnesströmmen till stereo o klocka drar då?? Om de kanske fått för sig att börja dra lite för mycket.

//Jacob

Fick ju inte med mig någon multimeter ned roll Tills vidare så får man lyfta av polerna när man lämnar bilen

Jo lagrerna måste såklart bytas, låter som man åker med rakskurna drev i lådan (skitballt ju) vill det sig illa så får man väll skaffa sig en utbytesgenerator

Rock'n Roll

4 299 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
TenZer skrev:
Rallyhalle skrev:
TenZer skrev:

//Jacob

Fick ju inte med mig någon multimeter ned roll Tills vidare så får man lyfta av polerna när man lämnar bilen

Jo lagrerna måste såklart bytas, låter som man åker med rakskurna drev i lådan (skitballt ju) vill det sig illa så får man väll skaffa sig en utbytesgenerator

När börjar du plugga då, måste ju finnas lite grejer på skolan du kan använda dig av?? tongue

Haha, fy fan, kanske e enklast med en utbytes för dig ist tongue Låter som att den e lagom sliten.

//Jacob

1 659 Inlägg
22 augusti 2009
Rallyhalle skrev:
Rquired skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

Men det lutar åt att jag ska be en klasskompis (eller kompis, går ju inte i skolan längre roll) som har BE-kort och ta den på trailer och köra upp den. Känns nästan som smidigaste sättet hittills tongue

//Jacob

Säkrast om inte annat smile

(\_/)
(O.o)

4 299 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Rallyhalle skrev:
Rquired skrev:

//Jacob

Jo precis, har bara 6 månader kvar på prövotiden så vill ju undvika att göra nått dumt just nu tongue

//Jacob

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
23 augusti 2009
Rallyhalle skrev:
TenZer skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

När börjar du plugga då, måste ju finnas lite grejer på skolan du kan använda dig av?? tongue

Haha, fy fan, kanske e enklast med en utbytes för dig ist tongue Låter som att den e lagom sliten.

//Jacob

har redan börjat, sliten njää 37k mil ...den är ju bara inkörd cool

Rock'n Roll

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 augusti 2009
Rallyhalle skrev:
Robban_89 skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

Jo precis, har bara 6 månader kvar på prövotiden så vill ju undvika att göra nått dumt just nu tongue

//Jacob

Helt rätt tänkt smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök