5815
Sök

Blästra bromsoken?

257 Inlägg
26 oktober 2005
Trådstartare
Går det blästra bort rosten på oken? Eller hur ska ja göar för att få bort rosten för att sedan kunna måla?

//swecc0

Envis optimist
454 Inlägg
26 oktober 2005
Jag slipade bara med kraftigt sandpapper... Kanske inte det roligaste eller eklaste sätten men det blev ju billigt å rätt bra resultat

-mantis-
26 oktober 2005
bör gå eftersom blästring är till för att ta bort rost,men du MÅSTE lacka dom annars kommer rosten tbax om det kommer vatten på dem

1 Inlägg
26 oktober 2005
Visst kan du blästra bromsoken! Själv gjorde jag det i sommras. Först tog vi bort oken, sedan blästrade jag dem, tänk på att du blästrar sönder alla damtätningar o liknande, så ha nya till hands. sedan målade vi dem med biltemas svarta hammarlack, det blev hur bra som helst och ser perfekt ut nu efeter 4 månaders andvändning(bilen rullar dagligen som bruksbil). Så lycka till med oken!

100 Inlägg
26 oktober 2005
roterande stål borste i en borr maskin funkar utmärkt så slipper man att ta bort dom

i bland spöar jag mig själv för ingen annan vågar

257 Inlägg
26 oktober 2005
Trådstartare
granne667 skrev:
roterande stål borste i en borr maskin funkar utmärkt så slipper man att ta bort dom

Kör vi på din taktik smile tack

12 086 Inlägg
27 oktober 2005
Visst går det att ta trissa.. går tillomed med en stålborste.. Allt beror ju på hur noga du vill få det. Hammarlack fäster ju på de mesta så det är lugnt. Men om man vill ha den här släta fina ytan bör man blästra då man kommer in på metallen (som troligen är hyffsad). Känns på något sätt mkt fräshare. Har gjort det på mina bromsok bak i samma veva som jag renovera dom. Fram har jag hittills bara kört måla på plats!wink ska göras om dock, ordentligt!tongue

Sök