300hk i en v70?

Tuffingen
13 oktober 2007 · 93 Inlägg

Någon som vet hur mycket det går att trimma upp en Volvo v70n, 2.4t 200hk, automatlåda.
bsr har chip i olika steg och jag vill ha ca 300hk i bilen men då säger bsr att lådan kanske inte håller? är det någon som chipat sin v70 2.4t till 300??hk

250hk har bsr en program vara som passar min bil men jag vill ha mer om det går men klarar lådan det?

Vad sitter det för turbo agg på denna modellen? och vad är laddtrycket??


Tack på förhand

Volvo: Vi orkar lite vi occkså!!!!!!!
Sushikocken Sleeper
13 oktober 2007 · 3 084 Inlägg

Ja säger bsr så så är det nog så att den inte pallar...

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Sharky
13 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

Det går säkert att hitta någon som vågar chippa den till mer än BSR. BSRs profil är tjänstebilsåkare och därför vill man inte tulla på säkerhetsmarginalerna.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Jimm
13 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

Det är inga som helst problem, du kan tydligen chippa upp den till 400hk utan annat än ett chipp. Jag och en Volvo mekaniker sade att det inte gick men prata med dessa killlar så kan dem hjälpa dig.: John87, Mebb, beemern, Overmann.
Som kan nog visa vart man köper sådana grejer.
Kolla tråde:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 66&p=9

Min årsikt är att du kan få 240 fejkhästar eller 220 bänkade hästar.

BMWKimmo Mekaniker
13 oktober 2007 · 472 Inlägg

Ja om man inte tar effekten på framhjulen innan chippningen och sen på motorn efter som dom verkar göra.

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
camaro67 Meister
13 oktober 2007 · 6 763 Inlägg

Tycker att lådan borde hålla. Men man vill ju hålla marginaler på allt och de kanske man inte får då. Byt låda till någon annan?

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Thony_mannen
13 oktober 2007 · 263 Inlägg

Växellådan håller för 300Hk! När jag va på Volvo verkstaden å jobbade tidigare så fick vi in en V70N med 360 bromsade HK och denna va det orginal lådan på! Så det håller!

Mvh Thony:)

Volvo-Real-Power!
GSI_TIC
13 oktober 2007 ·

Är inte Stakarna rätt klena på dessa?  vet att t5an stakar vill man helst inte köra över 350hk på för då e det risk att det blir en stake ut tongue

Sharky
13 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

Det gör den inte i längden. En Magnum racing trimmad V70 med automat som jag vet bromsades till 360 motorhästar fick man härja en del del med automaten för att den skulle hålla.

/Göran


Thony_mannen skrev:
Växellådan håller för 300Hk! När jag va på Volvo verkstaden å jobbade tidigare så fick vi in en V70N med 360 bromsade HK och denna va det orginal lådan på! Så det håller!

Mvh Thony:)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Daaze Rent A Retard !
13 oktober 2007 · 674 Inlägg

Hardjim skrev:
Det är inga som helst problem, du kan tydligen chippa upp den till 400hk utan annat än ett chipp. Jag och en Volvo mekaniker sade att det inte gick men prata med dessa killlar så kan dem hjälpa dig.: John87, Mebb, beemern, Overmann.
Som kan nog visa vart man köper sådana grejer.
Kolla tråde:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 66&p=9

Min årsikt är att du kan få 240 fejkhästar eller 220 bänkade hästar.

bara en fråga ?

varför va det där nödvändigt ? är inte riktigt sjysst att snacka skit om folk bara för att dom har en annan åsikt eller tro på saker och ting. låt dom tro att det är så enkelt om dom vill det, men du behöver inte smutkasta dom inför alla andra på detta forum. då kan du heller vara tyst,

Ditt inlägg är fan på håret till bebisnivå. fan min 3åriga dotter larvar sig mindre än vad du gör.

Skärpning !


aja iaf.

jag tror att lådan kanske pallar 300hk. v70R har ju "300hk" orginal. eller 299 om man ska vara exakt. men det kanske inte e samma låda. jag vet faktiskt inte tongue in på volvo och kolla om det e samma låda, är det d så funkar det smile

lycka till big_smile

MVH// Johan Ö

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Jimm
13 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

Daaze skrev:

Hardjim skrev:
Det är inga som helst problem, du kan tydligen chippa upp den till 400hk utan annat än ett chipp. Jag och en Volvo mekaniker sade att det inte gick men prata med dessa killlar så kan dem hjälpa dig.: John87, Mebb, beemern, Overmann.
Som kan nog visa vart man köper sådana grejer.
Kolla tråde:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 66&p=9

Min årsikt är att du kan få 240 fejkhästar eller 220 bänkade hästar.

bara en fråga ?

varför va det där nödvändigt ? är inte riktigt sjysst att snacka skit om folk bara för att dom har en annan åsikt eller tro på saker och ting. låt dom tro att det är så enkelt om dom vill det, men du behöver inte smutkasta dom inför alla andra på detta forum. då kan du heller vara tyst,

Ditt inlägg är fan på håret till bebisnivå. fan min 3åriga dotter larvar sig mindre än vad du gör.

Skärpning !


aja iaf.

jag tror att lådan kanske pallar 300hk. v70R har ju "300hk" orginal. eller 299 om man ska vara exakt. men det kanske inte e samma låda. jag vet faktiskt inte tongue in på volvo och kolla om det e samma låda, är det d så funkar det smile

lycka till big_smile

MVH// Johan Ö

Vadå? detta va ett tips juh, ska han chippa Volvo så är det dem han ska snacka med.
Har inte snackat skit om nån.

Nocturnal
13 oktober 2007 · 500 Inlägg

Daaze skrev:

Hardjim skrev:
Det är inga som helst problem, du kan tydligen chippa upp den till 400hk utan annat än ett chipp. Jag och en Volvo mekaniker sade att det inte gick men prata med dessa killlar så kan dem hjälpa dig.: John87, Mebb, beemern, Overmann.
Som kan nog visa vart man köper sådana grejer.
Kolla tråde:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 66&p=9

Min årsikt är att du kan få 240 fejkhästar eller 220 bänkade hästar.

bara en fråga ?

varför va det där nödvändigt ? är inte riktigt sjysst att snacka skit om folk bara för att dom har en annan åsikt eller tro på saker och ting. låt dom tro att det är så enkelt om dom vill det, men du behöver inte smutkasta dom inför alla andra på detta forum. då kan du heller vara tyst,

Ditt inlägg är fan på håret till bebisnivå. fan min 3åriga dotter larvar sig mindre än vad du gör.

Skärpning !


aja iaf.

jag tror att lådan kanske pallar 300hk. v70R har ju "300hk" orginal. eller 299 om man ska vara exakt. men det kanske inte e samma låda. jag vet faktiskt inte tongue in på volvo och kolla om det e samma låda, är det d så funkar det smile

lycka till big_smile

MVH// Johan Ö

Precis min mening. Kunde inte sagt det bättre själv!
Ibland är det verkligen dagisnivå här inne.

Saab 900 2.0T "Supertouring" (1995)
Daaze Rent A Retard !
13 oktober 2007 · 674 Inlägg

Hardjim skrev:

Daaze skrev:

Hardjim skrev:
Det är inga som helst problem, du kan tydligen chippa upp den till 400hk utan annat än ett chipp. Jag och en Volvo mekaniker sade att det inte gick men prata med dessa killlar så kan dem hjälpa dig.: John87, Mebb, beemern, Overmann.
Som kan nog visa vart man köper sådana grejer.
Kolla tråde:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 66&p=9

Min årsikt är att du kan få 240 fejkhästar eller 220 bänkade hästar.

bara en fråga ?

varför va det där nödvändigt ? är inte riktigt sjysst att snacka skit om folk bara för att dom har en annan åsikt eller tro på saker och ting. låt dom tro att det är så enkelt om dom vill det, men du behöver inte smutkasta dom inför alla andra på detta forum. då kan du heller vara tyst,

Ditt inlägg är fan på håret till bebisnivå. fan min 3åriga dotter larvar sig mindre än vad du gör.

Skärpning !


aja iaf.

jag tror att lådan kanske pallar 300hk. v70R har ju "300hk" orginal. eller 299 om man ska vara exakt. men det kanske inte e samma låda. jag vet faktiskt inte tongue in på volvo och kolla om det e samma låda, är det d så funkar det smile

lycka till big_smile

MVH// Johan Ö

Vadå? detta va ett tips juh, ska han chippa Volvo så är det dem han ska snacka med.
Har inte snackat skit om nån.

Ok! men rätta mig om jag har fel, men så vitt jag vet så va det ett jävla sandlåde tjafs i denna tråden som du länkar till  !? 

uppfattade iaf svaret som jävligt arrogant och nedlåtande till dom andvändarnamen som du har angett ovan ? men vem vet. jag kanske har fel. brukar ha det väldigt ofta nämligen..

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
MeloveGolf Vw trimmare
13 oktober 2007 · 2 995 Inlägg

* Inge Ot längre wink *

Växellådan/Kopplingen håller beroende på din körstil rivstarter/Dåliga växlingar kan döda lådan men kör man bara vettigt så håller den garanterat för 300hk men man får naturligtvis ändå räkna bort ett par år på livslängden...

Senast redigerat av MeloveGolf (13 oktober 2007)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Sharky
13 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

OT stopp.....

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Daaze Rent A Retard !
13 oktober 2007 · 674 Inlägg

Sharky skrev:
OT stopp.....

Göran
Moderator

ok. förlåt va bara tvungen att säga ifrån.

men du verkar vara en riktigt samrt filur, spec på volvo

efter som att v70R har ju 300hk org enligt fabriksuppgifter så borde ju lådan hålla. aut lådan som sitter i är ju deras triptronic (satvning?) och den finns ju även att välja till alla andra v70n modeller. så man tycker (iaf jag) att den lådan borde ju hålla för 300hk oavsätt om det är i en 2,4t eller en R ?

eller har jag fel tongue ?

MVH// Johan Ö

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Jimm
13 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

Ja, jag tänkte efter lite nu, kanske va en aning onödigt att länka, och ja det va mkt tjabb i den andra tråden men också folk som har erfarenhet av att chippa volvo till mycket effekt.
MVH

Tuffingen
13 oktober 2007 · 93 Inlägg

Är jättetacksam för alla svar som dumpat in här...
Å om jag nu har förstått allt rätt så ska min låda greja 300hk utan problem!!??

Nästa fråga då när vi ändå e aktiva.....
Vilka kan ha en bra programvara att erbjuda till volvon????


Tack igen.... smile

Volvo: Vi orkar lite vi occkså!!!!!!!
Sharky
13 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

Jag vet inte om det är samma låda. Den V70 jag tänkte på var en tidig V70. Men rent generellt så blir inte grejorna starkare i nyare modeller. Jakten på vinst och bättre konstruktionsmetoder gör att man snålar in mer och mer.
Fast givetvis är V70R gjord för att hålla för 300Hkr (om den nu har det....jag vet att Volvo har haft problem att få 300Hkr från den. Intercoolern är åt helsike för liten)

/Göran

Daaze skrev:
ok. förlåt va bara tvungen att säga ifrån.

men du verkar vara en riktigt samrt filur, spec på volvo

efter som att v70R har ju 300hk org enligt fabriksuppgifter så borde ju lådan hålla. aut lådan som sitter i är ju deras triptronic (satvning?) och den finns ju även att välja till alla andra v70n modeller. så man tycker (iaf jag) att den lådan borde ju hålla för 300hk oavsätt om det är i en 2,4t eller en R ?

eller har jag fel tongue ?

MVH// Johan Ö

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Stjernfelt Volvo performance for life !
13 oktober 2007 · 183 Inlägg

min låda höll inte för steg 3 på en v70N t5!

Powered by autotech.
Ford Focus ST "ATM" (2007)
Volvo V70 2,5FT "ATM300" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang