Kan väl enbart tala för min egna del, men helt ärlig är man inte speciellt sugen på att åka ut till mässan och stå där, om man nu inte vill ha stenskott som på beställning.
Nej det har blivit ett rövarhål för volvo-raggare (ursäkta men antalet puckon som kör det märket är överrepresenterade) och det ser ju ut som ett krigsfält med sopor, däckspår och rester, plåtfälgar, plastlister m.m
Fick nog när jag först nästan fick en röd 940 på bredhäng som ny kylarprydnad och sedan fick fronten blästrad av någon stilande yngling som inte kunde kontrollera sitt fordon, och när man påtalar det replikerna "Ha inte så fin bil då" och "Alla vet att här sladdar man, det är vad mässan är till för".
Och nej, det spelar tamefan ingen roll vart man ställer bilen, som den där irriterande myggan som surrar och förstör din nattsömn hittar den där idioterna nya sätt att sladda mitt framför din bil.
Träffar vill man ha också, något som dem flesta inbillar sig är det lättaste i världen att ordna. Till en början kan man ju fundera ut vart det finns yta till en sådan. Lyckas du finna en sådan yta, så ska du även få tillstånd till att ha träffen på den ytan, skiter du i tillstånd kan du räkna med att ha problem lagom fram tills du slänger in handduken och lämnar jordelivet.
Lyckas du få tillstånd, utan allt för stora förplikterser från markägaren, till en början ska du kyssa din lyckliga stjärna och passa på att tillbedja den att du slipper allt för stort svineri, så ska du för det andra finna folk som är villiga och förstår vad som krävs.
För den träffen vi hade, ÖSM #1, kan jag med handen på hjärtat säga att jag aldrig skulle vilja göra om, inte under dem förutsättningarna. Vi var på tok för få och man får vara glad att man har bilintresset kvar så många personer som saknade totalt omdöme, respekt och helt enkelt sket i det slit man lagt ner för att anordna träffen.
Så utan att ha sagt för mycket, nöj er med Volvoträffen idag och Örebromixen senare i sommar, blir det en träff till, så är det en stor bonus.