2715
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

125 Inlägg
6 september 2008
jonte_smte skrev:
någon som vet vad som är under huven på den där gamla opeln med bur i som åkte vid mässan i går??? den var mörkblå eller svart eller väldigt mörkgrön

vet en som byger på en opel i örebro med volvo turbo motor i men vet inte om det är den.. en som e med och bygger heter jocke iallafall...

hörde dit mail te radion här om dan big_smile

FREAK !
250 Inlägg
6 september 2008
suggorna har satts upp av en anledning ........

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
6 september 2008
metahpor skrev:
ja om nån vill ha ngt att göra kan ni ju åka och flytta suggor på mässan..big_smile

Otroligt dumt.. skulle nog till och med kunna tolkas som uppmaning till brott.

Dom står där av en anledning och jag ser gärna att dom står kvar.. eller till och med ställer ut flera. För som det är nu kommer det förmodligen förr eller senare ske en olycka vid mässan som folk beter sig.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

191 Inlägg
6 september 2008
äre nå drag i örebro?

114 Inlägg
7 september 2008
Daniel_P_ skrev:
jonte_smte skrev:
någon som vet vad som är under huven på den där gamla opeln med bur i som åkte vid mässan i går??? den var mörkblå eller svart eller väldigt mörkgrön

vet en som byger på en opel i örebro med volvo turbo motor i men vet inte om det är den.. en som e med och bygger heter jocke iallafall...

ja jag vart jäkligt grinig på titti på rix mad .... hon vet ju inte vilken säkerhet som finns tillämpas!roll!

cool så där av att jag skrev om flygrakor  och att alla kommun politiker borde vakna....!!!!lol
Senast redigerat av jonte_smte (7 september 2008)

///BMW 325 Turbo///
När Holset talar ,lyssnar man!

114 Inlägg
7 september 2008
nicx skrev:
suggorna har satts upp av en anledning ........

ja jag håller med!!! suggorna ska stå KVAR eller föröka sig!!!tyckte det kändes riktigt skönt att dom står där...tongue

///BMW 325 Turbo///

125 Inlägg
7 september 2008
jonte_smte skrev:
Daniel_P_ skrev:
jonte_smte skrev:

ja jag vart jäkligt grinig på titti på rix mad .... hon vet ju inte vilken säkerhet som finns tillämpas!roll!

cool så där av att jag skrev om flygrakor  och att alla kommun politiker borde vakna....!!!!lol

haha ja hon fattade ju inte mycket iallafall,,,

121 Inlägg
7 september 2008
SchumiSRM skrev:
Suveränt skrivet!!!

Tack så mycket, men som vanligt så blir det väl ingen bättring.

Men deras problem, vi kommer ju vara på plats iallafall när det körs, eller hur schumi wink

/O

JB-ENGINE
EVO 0
Träd 1

Galen!
723 Inlägg
8 september 2008
Hewran skrev:
SchumiSRM skrev:
metahpor skrev:

ja risken finns kanske. men tror inte det blir något problem av det!

På grund av just ett sådant inlägg och sådan attityd arbetar de för publikfritt nu för tiden, synd om de som är seriös publik tyvärr neutral

Tex dom som inte skräpar ner och kanske tillomed tar med skräp som alla rötägg strör omkring sig.

Är alltid roligt om det körs med lite publik, men då får det vara vettig publik, som förstår allt med vad nu säkerhet är, hålla rent och snyggt efter sig och inte idiotköra till och från körningarna.

Det är sånt som polisen hänger upp sig på och sen är allting förstört, FÖR ALLA. Så skulle alla sköta sig, skulle nog polisen kunna se mellan fingrarna på att det körs svartrace, för att dom vet det sköts snyggt och säkert.

Men det verkar vara väldigt svårt att förstå för majoriteten. Så med den inställningen så kommer det fortsätta att vara "hemliga" snabbt avklarade race med minimal publik.

Välj själva:

Sköt er och få se bra race, eller fortsätt som ni gör och kanske ser någon enstaka bild på internet hur kul vi egentligen hade och hur bra bilar som körde. OCH NI VAR INTE DÄR.

/O

kunde inte sagt det bättre själv!
Mvh Mats

FREAK !
250 Inlägg
8 september 2008
suggorna får  som många andra säger gärna bli fler  och om bus körningen flyttas dit där alla normala bilar står så kan ni räkna med att det kommer flyga verktyg iaf från mitt håll
Senast redigerat av nicx (8 september 2008)

12 Inlägg
8 september 2008
"och om bus körningen flyttas dit där alla normala bilar står så kan ni räkna med att det kommer flyga verktyg iaf från mitt håll"

hahaha big_smile.

Vem e de som ställer ut suggorna ?, man skulle väl kunna ställa suggor där i början så man inte kan gasa som fan?.

Bäst i värla
150 Inlägg
8 september 2008
Rosenblad skrev:
"och om bus körningen flyttas dit där alla normala bilar står så kan ni räkna med att det kommer flyga verktyg iaf från mitt håll"

hahaha big_smile.

Vem e de som ställer ut suggorna ?, man skulle väl kunna ställa suggor där i början så man inte kan gasa som fan?.

Förhoppningsvis är ingen så dum så man sladdar där ute där alla "dyrare" bilar står. Ifall nån nu skulle vara så dum, jaa då är det bara att kasta smile

Jag har inte varit på mässan sen dom ställde ut suggorna,jag har bara åkt förbi på motorvägen, men dom har väl ställt dom så att dom skärmar av en parkering så att säga? Står man bakom dom lär man inte bli påkörd, men om nu nån skulle sladda så är ju fortfarande risken stor att man får bilen blästrad av småsten.
Senast redigerat av baerserk (8 september 2008)

16 Inlägg
8 september 2008
nicx skrev:
suggorna får  som många andra säger gärna bli fler  och om bus körningen flyttas dit där alla normala bilar står så kan ni räkna med att det kommer flyga verktyg iaf från mitt håll

Håller fan med dig, med tanke på att inga försäkringar gäller på mässan om det skulle smälla , sen är det faktiskt parkerings förbjud på hela mässan så det skulle ju vara bättre om alla bara var där och träffades ist för att åka runt och sladda.
Kommer smälla rejält snart med tanke på att det går folk lite här o var också ! roll

VOLVO  Vi Orsakade Landets Vildaste Orgasmer.

Med.lem
3 759 Inlägg
8 september 2008
Nu har inte jag lusläst de sista sidorna men förstår att ni disskuterar suggorn... Är det nån som tycker att det är en dålig idé eller?

Tycker inte dom var specielt störande, gick fint att sladda ändå!
Och när man ser trianglarna börjar rulla in är det bara att skynda sig och ställa sig bakom suggorna, så kan dom åka runt å enhjula så mycket dom vill smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

563 Inlägg
8 september 2008
Träffas och vara sociala, prata och titta bilar är aktiviter som jag tycker ska äga rum varje helg. Men precis som schumis säger: Anordna ett driftingevent! Gå ihop och lägg ner tiden på att få till en bra yta så går det säkert och ha träningar och events ganska ofta! Men håll sladdandet borta från mässan när det står bilar och framförallt människor på parkeringen! BTW. Suggorna är toppen smile

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

114 Inlägg
8 september 2008
SchumiSRM skrev:
Det här problemet har funnits ett par år nu, tyvärr finns det fortfarande folk som inte fattar vad det rör sig om när det till och med ställs ut betongsuggor. Flyget = fräsning av asfalt (detta ej på grund av racen utan att det sladdades vid entrén och runt parkerade bilar som fick skador som följd), Ikea = vägbom och nu Mässan = betongsuggor...kan inte vara lättare att förstå grejen att de som äger marken alternativt butiksägare EJ vill ha skiten varje helg. Om alla som är sugna på att sladda alternativt drifta gick ihop och ställde på Polis, Länsstyrelsen och Örebro Kommun så skulle det kunna hända grejer, ta med Nerikes Allehanda och Utryckning.se och låt dom göra reportage. Våga visa er och stå för er sak i Media så ser vanliga Svensson att ni inte är några j***a ligister som dom tycker nu, ett drygt jobb men absolut INTE omöjligt! Att få till en dragracebana i Örebro är ett på tok för dyrt projekt då markarbeten och asfalten för en 402 meters bana skulle gå på i runda slängar 15 miljoner svenska kronor, däremot en asfaltsyta för att kunna anordna typ driftingträning/ tävling är bra mycket billigare. Om det visar sig vara seriöst så skulle säkert någon markägare kunna tänka sig att ställa upp med en typ parkering eller liknande för ett sådant arrangemang, det gäller bara att vara tuff och visa att ni finns och vill.

Men ni kanske inte vill ha det ordnat för er, suger det så mycket att ständigt bli kollade av Polis så fort de får syn på er? Häftigt att berätta för polarna kanske? Vad vet jag vad ni tycker, det jag vet är att om ni vill så finns det hjälp att få av en del av oss som är lite äldre men det är ni som måste ta första steget.

Hoppas att de flesta förstår det jag skrivit, ni som ej gör det gillar väl läget som det är.

Mvh Jörgen

BRA JÖRGEN!!! kunde inte sagt det bättre själv!!! kan ställa upp som funktionär då sporten driftning inte direkt tilltalar mig direkt men det  är trevligt med motorevent !!

///BMW 325 Turbo///

Kanon..
1 473 Inlägg
8 september 2008
Bra me hela grejjer I guess...

Kanske tillome vågar mig på att åka te mässan o stanna där mer än 20 sekunder som sist big_smile
Senast redigerat av leksak (8 september 2008)

FREAK !
250 Inlägg
9 september 2008
SchumiSRM skrev:
Det här problemet har funnits ett par år nu, tyvärr finns det fortfarande folk som inte fattar vad det rör sig om när det till och med ställs ut betongsuggor. Flyget = fräsning av asfalt (detta ej på grund av racen utan att det sladdades vid entrén och runt parkerade bilar som fick skador som följd), Ikea = vägbom och nu Mässan = betongsuggor...kan inte vara lättare att förstå grejen att de som äger marken alternativt butiksägare EJ vill ha skiten varje helg. Om alla som är sugna på att sladda alternativt drifta gick ihop och ställde på Polis, Länsstyrelsen och Örebro Kommun så skulle det kunna hända grejer, ta med Nerikes Allehanda och Utryckning.se och låt dom göra reportage. Våga visa er och stå för er sak i Media så ser vanliga Svensson att ni inte är några j***a ligister som dom tycker nu, ett drygt jobb men absolut INTE omöjligt! Att få till en dragracebana i Örebro är ett på tok för dyrt projekt då markarbeten och asfalten för en 402 meters bana skulle gå på i runda slängar 15 miljoner svenska kronor, däremot en asfaltsyta för att kunna anordna typ driftingträning/ tävling är bra mycket billigare. Om det visar sig vara seriöst så skulle säkert någon markägare kunna tänka sig att ställa upp med en typ parkering eller liknande för ett sådant arrangemang, det gäller bara att vara tuff och visa att ni finns och vill.

Men ni kanske inte vill ha det ordnat för er, suger det så mycket att ständigt bli kollade av Polis så fort de får syn på er? Häftigt att berätta för polarna kanske? Vad vet jag vad ni tycker, det jag vet är att om ni vill så finns det hjälp att få av en del av oss som är lite äldre men det är ni som måste ta första steget.

Hoppas att de flesta förstår det jag skrivit, ni som ej gör det gillar väl läget som det är.

Mvh Jörgen

du är sjuk på att skriva mannen , håller med dig i det du skriver  ..... får jag bjussa på öl på fredag ?

Unknown_Orebro
10 september 2008
Håller helt och hållet med Jörgen att all j..la skadegörelse för det är precis det de handlar om skall hållas borta från mässan/överallt samt skötas på bana. Det är bla av denna anledning som vi var tvungna att ta en paus med Unknown. Så till er alla som svinar er så fort vi träffas det finns faktiskt människor som vill kunna mötas och diskutera bilar samt att almänt snacka lite skit "UTAN" att få bilen blästrad av småsten, om ni nu måste sladda och leva fan gör det hemma hos er på eran bakgård! För vi blir inte imponerade av er!!

Mvh Marcus aka "Woody"

28 Inlägg
10 september 2008
men frågan är ju hur många som vill försöka.!! för dom som sladdar runt och svinar är ju oftast inte det bil folk man vill se göra sådant. oftast triangel eller ett halft bort rostat volvomärke hängandes på bakluckan.
Jag vill inte lägga kraft på att i alla fall försöka fixa någon stans att vara om det bara blir någon bonde drifting av det hela. typ vem som har bästa aga diffen eller minsta ratten.. ska det bli något så moste det ju ha lite stil och finess!!..

det är i alla fall min åsikt!

Eat Sleep Drift

Sök