1932
Sök

R_hjertqvists Nissan 200SX S13 WIDEBOOODY "Ljudbygget är nu påbörjat med grejer från MDS! "

Nissan-freak
631 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
TwinsBilOchPlat skrev:
R_Hjertqvist skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:
en fet bashögtalare på passagerarsidan big_smile,2st högtalare på sidora, samt diskanter,  llite fint på a-stolparna oxo, annars ser allt klockrent ut big_smile

Haha, på passagerarsidan ska ju brudarna sitta, Men har faktiskt samma tankar som du har! Skulle va häfftigt o ha en liten 8"are på instrumentbrädan.

mm en 8" det räcker så gott som väl, och lite mera högtalare oxo big_smile

Kommer ju komma ett helt ljudsystem till allt såklart, kommer ju gjuta i bagagen senare detta året är tanken!

Drifter
283 Inlägg
4 mars 2009
Jag hade samma motorkuddar som dig, tänkte bara medela att dom e tok stumma ingen komfort alls!!! Jag hade mina på i en halvmil sen orkade jag inte med allt vibterande i hela bilen!! Så mitt råd e att om du vill ha komfort montera ej men vill du ha race känsla så montera!!

Grymt trevligt projekt!!

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=

Nissan-freak
631 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
Barne skrev:
Jag hade samma motorkuddar som dig, tänkte bara medela att dom e tok stumma ingen komfort alls!!! Jag hade mina på i en halvmil sen orkade jag inte med allt vibterande i hela bilen!! Så mitt råd e att om du vill ha komfort montera ej men vill du ha race känsla så montera!!

Grymt trevligt projekt!!

Ofan, jag läste lite på forumet om de där, men verkade som folk tyckte dom var helt okey. Men somsagt, är mycket snack på sådanadär forum me!
Men är dom alltså så dåliga som du avråder mig o använda dom till mitt bygge?

PM Competition Team
711 Inlägg
4 mars 2009
Ang. instrumentbrädan.

Vill du ha den clean så skulle jag skrota orginal mätarhus oh ersätta det med nya mätare på samma plats, blir racestuk och klart mycket snyggare och cleanare än att ha t.ex dubbla varvmätare osv. Sen klä om den i svart vinyl eller flocka, abslout inte lack. Lacka detaljer som luftgaller kåpor m.m. i mattsvart så det smälter in snyggt.

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
4 mars 2009
lacka in mitt huve ;D

Drifter
283 Inlägg
5 mars 2009
R_Hjertqvist skrev:
Barne skrev:

Grymt trevligt projekt!!

Ofan, jag läste lite på forumet om de där, men verkade som folk tyckte dom var helt okey. Men somsagt, är mycket snack på sådanadär forum me!

Ja jag avråder dig bestämt!!

Vissa säger att om man har en välballanserad motor så ska den inte vibrera men min motor va precis ihopmonterad och ballanserad från remhjul till koppling å det skakade i hela bilen! Men prova du det e ju inte så svårt å byta tillbaka till orginal!

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=

kevlar_soul
5 mars 2009
När den ändå är lös bör du flocka den! Skulle passa ditt stuk!

Nissan-freak
631 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
kevlar_soul skrev:

Japp, är precis min tanke faktiskt! Kommer nog bli rätt bra om man kör på lite schysst flock, du vet ingen som gör de här omkring i södra sverige?

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
5 mars 2009
R_Hjertqvist skrev:
kevlar_soul skrev:

Japp, är precis min tanke faktiskt! Kommer nog bli rätt bra om man kör på lite schysst flock, du vet ingen som gör de här omkring i södra sverige?

ÖRJAN, evilaudio big_smile

Nissan-freak
631 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
TwinsBilOchPlat skrev:
R_Hjertqvist skrev:
kevlar_soul skrev:

ÖRJAN, evilaudio big_smile

Du har ingen koll på vad han tar för en instrumentbräda?
Vet iallafall att PBZ fixar de för 1400kr

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
7 mars 2009
R_Hjertqvist : har du gjort nått med din s13 nu i helgen ?

Nissan Silvia

Nissan-freak
631 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
s12 skrev:
R_Hjertqvist : har du gjort nått med din s13 nu i helgen ?

Har varit iväg lite med en kompis så kom hem idag, men imorgon så ska de kanske börjas plasta. Måste ju bara ta tag i saken och börja lixxom.

Avgaskam sökes fortfarande, hör av er om ni har någon liggandes!

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
7 mars 2009
R_Hjertqvist : okej då vet jag manenn

Nissan Silvia

Nissan-freak
631 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Barne skrev:
R_Hjertqvist skrev:
Barne skrev:

Grymt trevligt projekt!!

Ja jag avråder dig bestämt!!

Vissa säger att om man har en välballanserad motor så ska den inte vibrera men min motor va precis ihopmonterad och ballanserad från remhjul till koppling å det skakade i hela bilen! Men prova du det e ju inte så svårt å byta tillbaka till orginal!

Jag får iallfall testa och se hur de blir, men somsagt du vet ju hur de blir så borde ju igentligen lyssna på dig. Men har även hört mycke fördelar om kuddarna från andra 200sx förare.

Nissan-freak
631 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
ralle_boyen skrev:
lacka in mitt huve ;D

Lätt att jag airbruchar in de smile

Nissan-freak
631 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
Måste bara säga att jag fortfarande lever, håller på att plasta mycket så finns typ inget o se. Har lagt igen tanklocket för att senare kunna montera ditt ett racingtanklock ovanpå breddningen villket jag tror kommer bli skittufft!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/71626/598681_tsm5bd.jpg

Nissan-freak
631 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
Har lagt igen tanklockshålet helt idag, blev kalasbra!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/71626/601610_fqu5nj.jpg

Har även börjat titta på hur jag ska göra med mitt mätarhus för att få de riktigt snyggt!

Så kom jättegärna med lite förslag på färger och liknande

https://www1.garaget.org/gallery/archive/71626/601613_f6rr6q.jpg

403 Inlägg
23 mars 2009
som så många andra säger flocka den . och sedan något unikt för bilen på den som en bildtext eller dylikt på tex projektnamnet , går ju altid gör nått kul med mätartavlorna med smile

Det löser sig som gubben sa som sket i vattnet.
PROJEKTET http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=93456

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
23 mars 2009
R_Hjertqvist skrev:
Har lagt igen tanklockshålet helt idag, blev kalasbra!

http://www1.garaget.org/gallery/archive/71626/601610_fqu5nj.jpg

Har även börjat titta på hur jag ska göra med mitt mätarhus för att få de riktigt snyggt!

Så kom jättegärna med lite förslag på färger och liknande

http://www1.garaget.org/gallery/archive/71626/601613_f6rr6q.jpg

byt ut dom till vita

Nissan-freak
631 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
LartiC skrev:
som så många andra säger flocka den . och sedan något unikt för bilen på den som en bildtext eller dylikt på tex projektnamnet , går ju altid gör nått kul med mätartavlorna med smile

Flockning är ju självklart, tror de kommer bli rätt snyggt! Men har haft tankarna i och lacka "sargen" runt mätarna.Jag har redan färdiga mätartavlor som det är bara att skriva ut så om man är duktig på Photoshop så kan de ju bli en kul grej.

Någon som är sugen på att göra om mina mätartavlorna i Photoshop till mig?

Sök