2027
Sök

R_hjertqvists Nissan 200SX S13 WIDEBOOODY "Ljudbygget är nu påbörjat med grejer från MDS! "

Nissan-freak
631 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
Nu har man varit på Elmia 2 dagar i rad, börjar nästan tröttna lite på de redan wink
Iallafall så åker vi dit imorgon men ett stycke GTR, kommer bli en trevlig med mycke roligt bilsnack!

Kom och snacka med oss i A-hallen, jag och min kompis står där med hans brutala Ford T-23a!

Kom förbi o ta en öl med oss!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/71626/616575_zwhlck.jpg

Nissan-freak
631 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Håller på förfullt med min instrumentpanel, slipar o plastar o har mig. Påskhelgen har varit riktigt rolig och man har fått sig en rejäl dos utav alla fina bilar, så nu har jag äntligen fått lite mer inspration att bygga själv!

Har börjat planera mitt ljudbygge som kommer ta fart så småningom, har fått den stora äran att använda mig utav MDS-produkter villket känns riktigt bra!

Men nu vill jag fråga Er vad ni tycker jag ska köra på för slags ljudbygge, jag vill behålla mitt baksäte för att de just är en förstabil.

Kom med roliga ideér som jag kan använda till bygget senare!

4 670 Inlägg
15 april 2009
R_Hjertqvist skrev:
Håller på förfullt med min instrumentpanel, slipar o plastar o har mig. Påskhelgen har varit riktigt rolig och man har fått sig en rejäl dos utav alla fina bilar, så nu har jag äntligen fått lite mer inspration att bygga själv!

Har börjat planera mitt ljudbygge som kommer ta fart så småningom, har fått den stora äran att använda mig utav MDS-produkter villket känns riktigt bra!

Men nu vill jag fråga Er vad ni tycker jag ska köra på för slags ljudbygge, jag vill behålla mitt baksäte för att de just är en förstabil.

Bygga nått liknande de jag hade?

Nissan-freak
631 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Cleant bygge som satan micke! Men måste ha något mer extremt, blir med stor risk i glasfiber för att få till ett showigt bygge

PM Competition Team
711 Inlägg
16 april 2009
R_Hjertqvist skrev:

Köp min skuffinstallation så spar du både tid och pengar.

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

Nissan-freak
631 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
jensclaudius skrev:
R_Hjertqvist skrev:

Riktigt välgjort bygge du har fått ihop, men som sagt jag är ju helt öppen på olika förslag då jag gärna vill bygga de ifrån grunden. Visst spar jag tid, men jag har ett år på mig att bygga smile

PM Competition Team
711 Inlägg
16 april 2009
R_Hjertqvist skrev:
jensclaudius skrev:
R_Hjertqvist skrev:

Riktigt välgjort bygge du har fått ihop, men som sagt jag är ju helt öppen på olika förslag då jag gärna vill bygga de ifrån grunden. Visst spar jag tid, men jag har ett år på mig att bygga smile

Har du köpt några produkter ännu eller har du några som helst ideer?
Har förmodligen ett halv ton förslag på olika installationer.
1,2,4 högtalare? Antal steg? Produkterna styr installationen en hel del, speciellt om man har mycket saker som ska in.

mvh J

Nissan-freak
631 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
jensclaudius skrev:
R_Hjertqvist skrev:
jensclaudius skrev:

1,2,4 högtalare? Antal steg? Produkterna styr installationen en hel del, speciellt om man har mycket saker som ska in.

mvh J

Du är ju proffset på 200a-installationer så smile

För tillfället så är inga produkter bestämda, det enda jag just nu vet är att de lutar mest åt fyra basar. Slutsteg kommer sedan att köpas efter basarna såattsäga.
Så jag har igentligen allt helt öppet villket kan känns rätt bra faktiskt.

Ska ner imorgon o börja rita lite på de hela och testa lite olika placeringar osv.

PM Competition Team
711 Inlägg
16 april 2009
R_Hjertqvist skrev:
jensclaudius skrev:
R_Hjertqvist skrev:

mvh J

Du är ju proffset på 200a-installationer så smile

För tillfället så är inga produkter bestämda, det enda jag just nu vet är att de lutar mest åt fyra basar. Slutsteg kommer sedan att köpas efter basarna såattsäga.
Så jag har igentligen allt helt öppet villket kan känns rätt bra faktiskt.

Ska ner imorgon o börja rita lite på de hela och testa lite olika placeringar osv.

Jag hade planer på att köra med 3st 12" i min 200:a om jag hade fortsatt att tväla för N-core och då med basarna spelandes uppåt och portar bakåt. Det är så mycket lättare att ge tips och spåna på ideer när man väl står med skuffen öppen och prylarna bredvid.

Kan kasta in ett par bilder på några skuff installationer jag byggt:

Davids supra:2009
http://forumbilder.se/images/a62009103517P13f8.jpg
Senaste i min 200:a 2008
http://i199.photobucket.com/albums/aa229/jensclaudius/508711_jizwph.jpg
Förra 200:an 2006
http://www.madcarsound.com/Nissan/2007/Bilsportmssan_2006256.jpg
Min f.d saab 900ng:2005
http://www.madcarsound.com/MADCarsound/saaben/J4.jpg
Första bygget i saaben: 2003
http://www.madcarsound.com/MADCarsound/Saaben%202003/oversiktiskuffenmindre.jpg
Mitt första ljudbygge (BMW 540) 2002
http://www.madcarsound.com/klart.jpg

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
16 april 2009
R_Hjertqvist skrev:
Cleant bygge som satan micke! Men måste ha något mer extremt, blir med stor risk i glasfiber för att få till ett showigt bygge

Får jag då bara fråga, ska du ha baslåda men ändå kunna använda bakluckan eller klarar du av att ta all plats i bakluckan för bas?

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Nissan-freak
631 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Jensclaudius

Mycket stilrena byggen rakt över! Gillar när de dunkar bra men inte är för uppseendeväckande, men i mitt fall så vill jag faktiskt bygga något sjukt! Vill hitta på något som ingen tidigare har gjort.

Hoppas det finns någon som vill dela med sig av något grymt!

Konstruktör
1 053 Inlägg
16 april 2009
Robin, Robin, Robin.

När jag kommer till dig i helgen så ska du nog se att du kommer på något riktigt sjukt.

Jag vet en kille som gjort ett sjukt BMW ljud-bygge. Och vi ska ligga i den klassen.
Maskiner m.m som behövs för det har vi på jobbet. Så vi löser allting smile

Nissan-freak
631 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
NdL skrev:
Robin, Robin, Robin.

När jag kommer till dig i helgen så ska du nog se att du kommer på något riktigt sjukt.

Jag vet en kille som gjort ett sjukt BMW ljud-bygge. Och vi ska ligga i den klassen.
Maskiner m.m som behövs för det har vi på jobbet. Så vi löser allting smile

Vi måste fan vara bättre än den där BMWN! Har själv nån tanke om hur de kan se ut, men somsagt vi måste nästan veta va för produkter vi kommer använda oss utav. Ska kontakta MDS när vi har lite mer kött på benen.

1 255 Inlägg
17 april 2009
Tycker du ska bygga ljudet mer diskret byt ut orginal högtalarna till värre o kör med en 8" bas i handsfacket o göm ungan stegen under sätena eller nåt tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Konstruktör
1 053 Inlägg
17 april 2009
*smack in the face"
Här duger det inte med att vara diskret. Man måste vara värst av alla! big_smile
Senast redigerat av NdL (17 april 2009)

1 255 Inlägg
17 april 2009
NdL skrev:
*smack in the face"
Här duger det inte med att vara diskret. Man måste vara värst av alla! big_smile

Tycker hanns bil passar in mer på prestanda o då passar inte massa tungt ljud in i bilden tycker ja så vill han då ha bättre ljud tycker ja han ska bygga de diskret annars blir de ju en mer show bil o de vore jävligt synd på denna tycker ja. Men alla tycker olika så smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

1 503 Inlägg
18 april 2009
Anubis skrev:
NdL skrev:
*smack in the face"

Tycker hanns bil passar in mer på prestanda o då passar inte massa tungt ljud in i bilden tycker ja så vill han då ha bättre ljud tycker ja han ska bygga de diskret annars blir de ju en mer show bil o de vore jävligt synd på denna tycker ja. Men alla tycker olika så smile

Håller med Anubis! Fel att tynga ner en sportbil på det viset tongue Men men, du verkar ju ha bestämt dig smile Jag skulle tycka det va lite fränt om man gjorde om baksätet så att man hade basar mellan sittplatserna bak. Vet att det finns en orange saab som gjort något liknande.. Du kommer säkert på något smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

4 670 Inlägg
18 april 2009
som tidigare sagt. synd att tynga ner en sådan bil som du har men det är ju upp till dig smile

terazzi
18 april 2009
ah va fan skit i ljudet wink hur ska du annars hinna ikapp mig senare då jag införskaffat? du måste tänka framåt big_smile heheh
Senast redigerat av terazzi (18 april 2009)

4 670 Inlägg
18 april 2009
terazzi skrev:
ah va fan skit i ljudet wink hur ska du annars hinna ikapp mig senare då jag införskaffat? du måste tänka framåt big_smile heheh

Men snälla terazzi! ska du springa ifrån honom då eller? skaffa hem en bil så vill ja se dig trimma upp den sen istället.

Mycke snack liten verstad!!!

Ursäkta för offtopic roob!!!

Sök