verkar ju inte vara nån idé att försöka förklara för er som inte vet vad ni snackar om... "Jag fattar dock inte hur du ska få in mer Luftmassa bara för att du byter turbo om du har samma lufttryck. Isåfall genom att inte den komprimerade luften blir lika varm om det va det du menade"
Om du har en turbo med större kapacitet så pumpar den in mera luft. alltså en större mängd luft/mera massa. inte ett högre tryck. vad är det DU inte förstår??
På min nuvarande S2 sitter det en originalturbo. den laddar 1,6 bar. på min förra S2 satt det en KKK26/27 den laddade oxå 1,6 bar när jag köpte den (pga tidigare ägare monterat magnetventilen fel) Men likförbannat gick den fan så mycket bättre än den jag har nu, förklara det då?? Ja den va mappad för 1,9 bar (som det senare vart när jag koppla magnetventilen rätt) eller ska jag förklara saken åt dig??
OK såhär är det grovt sett.
Eftersom att du borde få lägre mottryck med den större turbon så får du mer krut. med mindre mottryck kan du ha fränare tändning (mappa bilen då) utan att det spikar, (med rätt bränsle mapp förstås)
"Det gör nog inte så stor skillnad. Sätt bara dit en större intercooler om du inte ska ladda överdrivet mycket. Ska man stoppa in mer syre så behöver man mer (Läs rätt mängd) bränsle. För att du skall kunna kontrollera det högre trycket när gasblandningen komprimeras behöver du backa tändningen annars kommer motorn att spika." tror du inte jag fattar nåt eller?? sa jag inte att han borde mappa den för att få rätt bränslemängd/tändning?? BMW kimmo verkar ju kunna endel om turbo med tanke på den högkvalitativa micro dumpen dom fina blåa rören och en bil som inte startar. ja då är väl allt byggt som det ska förmodar jag. du får ju inte ett högre tryck än vad WG/programvara är inställd till att ge OM du inte bonnmeckar å micklar dit en "pysventil" för att lura WG,en.. Nog sagt om detta för min del... Hoppas att allt löser sig för din del.
Min bil är inte original. och inte just några av dom andra jag ägt heller.
					Senast redigerat av fish (10 mars  2008)