jänk projekt firebird eller hur man blir singel på 30dgr

kylkungen
21 december 2005 · 4 Inlägg

För att komma igång behövs ett lämpligt projekt bara å kolla säljes annonserna....

Sökord "lite pyssel" eller "något deffekt" är de optimala då kommer garanterat dom värsta liken fram.

Skulle nån polare säga verkar den inte lite väl risig så skit i han det gäller å lägga ribban högt om man ska få nån tid hos tokdoktorn


http://hem.bredband.net/kylkungen/fore1.jpg

Lite buckligt men det verkade ju ok Cheva 400 spis +++



http://hem.bredband.net/kylkungen/fore2.jpg

Den tar vi sa polisen / mars 2005



http://hem.bredband.net/kylkungen/fore3.jpg




http://hem.bredband.net/kylkungen/fore4.jpg

Undrar om framljusinställningen går igenom bilprovningen??



http://hem.bredband.net/kylkungen/plat1.jpg

Vem kunde ana att slippapper va så dyrt



http://hem.bredband.net/kylkungen/plat2.jpg

Ska de va så ska de va ordentligt



http://hem.bredband.net/kylkungen/grund1.jpg

Då va första lagret grundfärg på, tur man har kompisar som vet hur en spackelspade ska hanteras annars hade ja nog spacklat än...



http://hem.bredband.net/kylkungen/bgrund1.jpg

Sista lagret med slipgrund på.



http://hem.bredband.net/kylkungen/bgrund2.jpg


http://hem.bredband.net/kylkungen/ny1.jpg

Ja då börja de likna en bil då / maj 2005



http://hem.bredband.net/kylkungen/ny2.jpg


Då va de bara resten kvar...

Klippt kabelmatta
Ingen kardan
Ingen kylare
mm mm mm

Efter mycket om och men så rulla gammla bettan in på sbp 2005-07-16
Lite synpukter hade dom men men


http://hem.bredband.net/kylkungen/a-a.gif

Det var sen projektet ändra inriktning efter lite vadslagning på jobbet och mycket trackasserier av Rogga.

Nu va det snabbast på 201 i KDR's sista tidsträning som gällde.

Hade haft lite problem med hjul som snurrade fortare än underlaget så vi bestämde oss för att satsa på grepp.
Bakaxel modifierades ford 9" lammeldiff 3:70 utv.
Låda byttes th400 man ventilhus race
För å få lite bättre drag i starten byttes turbin till en liten trevlig 8"

Men va fan nu spann de ju som aldrig förr...

18" va nog inte för race, fick åka till däckbolaget å köpa ett par gatslicks 15" istället.

Fick tre dagar före racet höra att Rogga satt i lustgas, så de va bara å hoppa i bilen å åka till A-a el å motor och införskaffa ett NOS system.


http://hem.bredband.net/kylkungen/106.jpg



Nu har det varit en liten paus i mekandet men snart ä det dags å dra igång igen.

Måste fixa inredet under vintern sen har ja ju ingenstans att ha högtalarna längre nu när det har blitt en massa skräp i bagaget såsom lustgas å fuelcell.
mm mmm mm

Återkommer med lite nya bilder allt eftersom i vinter

Senast redigerat av kylkungen (22 december 2005)

MoZz09
21 december 2005 · 1 Inlägg

mera info om spisen....

kylkungen
21 december 2005 · 4 Inlägg

Cheva 400 block ,  350 toppar
Torker 2 insug , predator förgasare
msd 6 digital tändsystem m högeffektspole

Å för å bli av med allt som motorsågsförgasarn modell jättestor skickar i har det även komleterats med 3" avgas system allá tr montage (till grannarnas glädje)

Är tyvärr inte riktigt hundra på vad som sitter i maskin då kärran är importerad från usa, tänkte ev lätta pån å kika i vinter.

http://hem.bredband.net/kylkungen/motor1.jpg

yoan Billackerare
21 december 2005 · 31 Inlägg

riktigt fint projekt !*tummen upp*... Hur var karossen när du köpte den?...rostig å dyligt?...m.v.h. johan

du hör, men ser mej inte ;)
http://www.garaget.org/?car=13667
Drakovish
21 december 2005 · 9 Inlägg

Vad gött det är att se en riktig motor...

har en fråga, vad ligger effekten på?

Nothing beats cubic inches....
kylkungen
24 december 2005 · 4 Inlägg

Tja man kan väll inte påstå att ja plåtslipa hela bilen för ja inte hade nått annat för mig lite rost va de ju...

Vet inte  va maskin ligger på ska försöka brosa till vårn kan va kul å veta.

8.31 ä de snabbaste på 201m än så länge, han bara med tre försök på sista racet hade lite problem med soppatrycket, blir en pump till under vintern.

Kornz Solfilmsmontör
28 december 2005 · 947 Inlägg

Riktigt skön kärra, verkar som de har varit ett roligt projekt.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Lunnajs Mr
29 december 2005 · 267 Inlägg

du är ju omkring rätt årtal o viftar med bilen åtminstone wink ska ju inte vara uppe över 1980 tongue eller kanske 1970 för den delen smile

har du gojjat igenom motorn o kommit fram till vad det sitter i?

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang