Seat Cordoba

Slutar väl med att jag köper en sådan själv, kanske är en kanonbil

Men ändå jag har aldrig gillat bilens utseende. Har överhuvudtaget haft svårt för just Seats 90-talsdesign.
Vad är det som är hemskt? sidoprofilen, hela bilen känns ihoptryckt, ungefär som man har designat en större bil för att i sista sekund fått order om att göra den kortare och i sista sekund bara pressat ihop den

framdörrarna är på tok för långa i förhållande till bakdörrarna, hjulhusen är på tok för små, kanske något när dom förminskade hela bilen

det blir inte bättre av att genomsnittsägarna utrustar sina Cordobas med svarta 13-tums plåtfälgar

Bakluckan sitter för högt i förhållande till motorhuven med en lite skum vinkling plus att själva motorhyven lutar nedåt och sidorutorna längst bak har en konstig form som inte passar in. Lägg till att fronten har noll i attityd och ett par bakljus som tar upp halva baken (Leon-bakljusen på 2000-talsmodellen).
Faceliften ibörjan av 2000-talet gör bilen värre på alla sätt och vis, känns larvig och snäppet oseriös

Generationen efter det känns ännu sämre, haha den sidoprofilen vill jag inte ens gå in på, det är som att Seat vet att den första var kass men vill jävlas och gör den ännu sämre