2409
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

1 863 Inlägg
9 mars 2014
Ska åka och köpa en idag så får man se, kostar bara 499 spänn.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Administratör
2 981 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Mc säsongen 2014 är här !!!!

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t31/1939633_10152002926247963_1987603146_o.jpg

En kopp av den svarta såsen...

R1 driver!
5 128 Inlägg
9 mars 2014
Första wheelin i år Goffen? smile

Administratör
2 981 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Japp första wheelien första körningen och första toppfartsrundan för i år ja ! smile

En kopp av den svarta såsen...

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
9 mars 2014
Goffen skrev:
Japp första wheelien första körningen och första toppfartsrundan för i år ja ! smile

jävla galning tongue

2 174 Inlägg
9 mars 2014
Seth skrev:
Suck, jag får vänta till slutet av månaden innan jag kan ta ut hondan....
Nytt bakdäck o bromsskivor krävs för att kunna köra

du har ju haft hela vintern på dig, kränga ett däck fixa skivorna tar inte lång stund tongue

9 Inlägg
9 mars 2014
Tja!  Idag har man premiäråkt Bågen!
Efter 15 år utan cykel,köpte jag en Honda varadero.
Passar mig perfekt,är lite äventyrlig av mig.

Matte

erixon89
9 mars 2014
Goffen skrev:

Så jävla gött tog min första tur idag med smile

Båtmek
720 Inlägg
9 mars 2014
Hojen får allt stå ett tag till, aldrig att jag skulle ta ut den i saltet!

9 Inlägg
9 mars 2014
Här har dom i princip sopat rent på gatorna!big_smile

3 354 Inlägg
9 mars 2014
jädrar blir det en 2v mc semester i skottland i sommar big_smile

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

9 Inlägg
9 mars 2014
Hej Alfred!
Låter trevligt med en Skottlandstur.
Jag reste en del i Europa på 90 talet med Båge.

Läste lite om dig på din sida här,väldigt trevlig läsning.
såg att du höll på med modellbygge,vad för typ av bygge?

Matte

3 354 Inlägg
9 mars 2014
hangman skrev:
Seth skrev:
Suck, jag får vänta till slutet av månaden innan jag kan ta ut hondan....
Nytt bakdäck o bromsskivor krävs för att kunna köra

du har ju haft hela vintern på dig, kränga ett däck fixa skivorna tar inte lång stund tongue

tolkningsfråga wink Jobbat, jobbat o jobbat tongue

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

3 354 Inlägg
9 mars 2014
BilMatte skrev:
Hej Alfred!
Låter trevligt med en Skottlandstur.
Jag reste en del i Europa på 90 talet med Båge.

Läste lite om dig på din sida här,väldigt trevlig läsning.
såg att du höll på med modellbygge,vad för typ av bygge?

Matte

ok. Är en egen 25 års present te mig sj.

Byggde några modellflypglan typ tunnan, gripen o viggen i plastmodeller och har på senare år byggt några 1:24 mustanger till o från och nån enstaka mc modell.
Har gått periodvis

9 Inlägg
9 mars 2014
Vilken bra present!
Plastbyggsatser är kul att bygga
själv håller jag på med radiostyrda plan.

Matte

I behov av service
39 Inlägg
10 mars 2014
Tänkte göra årets första sväng igår men blev tyvärr inte så. Rullade ut motorcykeln, öppnade bensinkran, kollade oljan, slog på tändningen och så vidare... Skulle precis kicka igång då jag upptäckte att det droppade massvis med bensin från förgasarens "vad det nu heter". roll
Inte precis så jag ville börja säsongen sad  Bara att hoppas att mekanikern kan komma förbi framöver och hämta motorcykeln.

80% av allt jag säger är skitsnack, och 30% är lögn!

KHRacing
10 mars 2014
Schlangen skrev:
Tänkte göra årets första sväng igår men blev tyvärr inte så. Rullade ut motorcykeln, öppnade bensinkran, kollade oljan, slog på tändningen och så vidare... Skulle precis kicka igång då jag upptäckte att det droppade massvis med bensin från förgasarens "vad det nu heter". roll
Inte precis så jag ville börja säsongen sad  Bara att hoppas att mekanikern kan komma förbi framöver och hämta motorcykeln.

flottören som hängt sig. knacka på bottenkåpan på förgasaren relativt hård, med skaftet på en skruvmejsel så borde den släppa.

passa gärna på att byta soppan okså - stäng kranen, lossan bottenpluggen i förgasaren 1-1,5varv så förgasaren tömms helt. spänn skruven igen.  töm tanken under tiden genom att lossa slangen från tank till bensinkran & låt det rinna ner i en dunk med reserven påslagen.. tomt - - stäng kranen, sätt tebaxs slangen & ev. klämma. fyll på soppa. sätt på kranen & hojen borde starta

KHRacing
10 mars 2014
BilMatte skrev:
Tja!  Idag har man premiäråkt Bågen!
Efter 15 år utan cykel,köpte jag en Honda varadero.
Passar mig perfekt,är lite äventyrlig av mig.

Matte

Bra val . Grattis - bilder tack

9 Inlägg
10 mars 2014
Tackar!   ska fixa bilder:P

I behov av service
39 Inlägg
12 mars 2014
KHRacing skrev:
Schlangen skrev:

flottören som hängt sig. knacka på bottenkåpan på förgasaren relativt hård, med skaftet på en skruvmejsel så borde den släppa.

passa gärna på att byta soppan okså - stäng kranen, lossan bottenpluggen i förgasaren 1-1,5varv så förgasaren tömms helt. spänn skruven igen.  töm tanken under tiden genom att lossa slangen från tank till bensinkran & låt det rinna ner i en dunk med reserven påslagen.. tomt - - stäng kranen, sätt tebaxs slangen & ev. klämma. fyll på soppa. sätt på kranen & hojen borde starta

Tack för hjälpen och tipsen! Verkar som om du hade rätt, ser inte att det droppar mer bensin nu efter att ha gjort som du skrev.
Startade på första kicken igår och motorn gick bra och svarade på gas som den skulle.

80% av allt jag säger är skitsnack, och 30% är lögn!

Sök