2202
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Handledare
1 481 Inlägg
15 april 2014
Mack855 skrev:
TS_quattro skrev:
Mack855 skrev:
Opus, skrev fel menade inget över 600 smile Men.. Ja hur vet man det? Ingen skriver ut regnr på hojen så man kan kolla effekt på "fråga på annat fordon" vilket är förståeligt att dom inte gör.

R-hoj på A2-kort är som sagt bara att glömma då "alla" har mer än 70 kw original. Är du helt låst på hoj med kåpor eller kan du tänka dig annat också? Har själv en Yamaha XT 660, ingen raket på något sätt men fördelen för dig med en sån cykel är att den har 35kw original och 0,19-nånting kw/kg dvs du slipper betala för strypning och regbes, bara att sätta sig på och köra... Finns i tre modeller, R som är standard offroad, X som är motard samt Z som är en offroadtourer....

Jo jag är helt såld på hoj med kåpa, ser riktigt fränt ut när dom glider förbi en med en hoj som går under kategorin sport på blocket. Kanske bättre att vänta 3 år till då? tongue

Ta kortet nu och kör med A2 i 3 år. Du får bra med körvana som kan behövas när du skaffar fulleffektshoj.
Gå någon bankurs hos SMC så får du lära dig körteknik också.
Det finns flera kåphojar som kan strypas . Har du kollat på Suzuki SV650 t.ex? Sedan finns det äldre hojar som klarar effektkravet. Beror helt på vad du vill lägga för summa.
Och en hoj på 35kW är betydligt snabbare än en de flesta standardbilar.

1 863 Inlägg
15 april 2014
Idag klarade jag teoriprovet, så nu är det bara körprovet kvar. Hoppas det går bra det med.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

R1 driver!
5 128 Inlägg
15 april 2014
666_Beast skrev:
Idag klarade jag teoriprovet, så nu är det bara körprovet kvar. Hoppas det går bra det med.

Grattis! Ett steg närmre friheten. smile

1 354 Inlägg
15 april 2014
saab_sonett skrev:
Mack855 skrev:
TS_quattro skrev:

R-hoj på A2-kort är som sagt bara att glömma då "alla" har mer än 70 kw original. Är du helt låst på hoj med kåpor eller kan du tänka dig annat också? Har själv en Yamaha XT 660, ingen raket på något sätt men fördelen för dig med en sån cykel är att den har 35kw original och 0,19-nånting kw/kg dvs du slipper betala för strypning och regbes, bara att sätta sig på och köra... Finns i tre modeller, R som är standard offroad, X som är motard samt Z som är en offroadtourer....

Jo jag är helt såld på hoj med kåpa, ser riktigt fränt ut när dom glider förbi en med en hoj som går under kategorin sport på blocket. Kanske bättre att vänta 3 år till då? tongue

Ta kortet nu och kör med A2 i 3 år. Du får bra med körvana som kan behövas när du skaffar fulleffektshoj.
Det finns flera kåphojar som kan strypas . Har du kollat på Suzuki SV650 t.ex? Sedan finns det äldre hojar som klarar effektkravet. Beror helt på vad du vill lägga för summa.

Oj den var ju riktigt frän. Dyr var den ju inte heller i inköp av det som fanns ute nu på blocket. Är ju svårt å veta vad det finns för hojar när man inte har en susning om dem, tack för tipset! Men den är alltså bara å strypa? Eftersom den inte har över 70kw org. Isåfall så börjar man nog i sommar med lappen! Jo det krävs inte överdrivet mycket povver i en hoj för å dra en bil. Men ja jag tänkte lite som du säger bra med körvana! Verkligen tack för tipsen om banlektion och hojen! big_smile

1 863 Inlägg
15 april 2014
_DamnIt skrev:
666_Beast skrev:

Ja, det känns bra men tyvärr måste jag vänta över en månad på uppkörningen. Värsta är ju om man missar den, då lär man få vänta till efter sommaren på nästa chans.

R1 driver!
5 128 Inlägg
15 april 2014
666_Beast skrev:
_DamnIt skrev:
666_Beast skrev:

Ja, det känns bra men tyvärr måste jag vänta över en månad på uppkörningen. Värsta är ju om man missar den, då lär man få vänta till efter sommaren på nästa chans.

Fan vad surt. Men då får du se till att klara den. Alla vi hojåkare här håller tummar och tår för dig! smile

Handledare
1 481 Inlägg
15 april 2014
Mack855 skrev:
saab_sonett skrev:
Mack855 skrev:

Oj den var ju riktigt frän. Dyr var den ju inte heller i inköp av det som fanns ute nu på blocket. Är ju svårt å veta vad det finns för hojar när man inte har en susning om dem, tack för tipset! Men den är alltså bara å strypa? Eftersom den inte har över 70kw org. Isåfall så börjar man nog i sommar med lappen! Jo det krävs inte överdrivet mycket povver i en hoj för å dra en bil. Men ja jag tänkte lite som du säger bra med körvana! Verkligen tack för tipsen om banlektion och hojen! big_smile

Kom på att du kan ta obegränsat kort efter 2 år med A2. Strypsatser finns att köpa. Du monterar själv (Om du är lite mek-kunnig). Sedan är det bara att reg-besikta.
Här kan du beställa strypning. http://www.mc-kompaniet.se/

PS Kör en Ducati 1100 själv. DS

1 354 Inlägg
15 april 2014
Bara å börja i nästa månad big_smile

Administratör
2 981 Inlägg
15 april 2014
Trådstartare
https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/485840_10150624479972963_889027179_n.jpg  Saknar gamla bettan ibland.... !

En kopp av den svarta såsen...

1 433 Inlägg
15 april 2014
gjorde mina första standup igår! https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/l/t1.0-9/10155003_10152072242688170_5333299556080750629_n.jpg

mkt lättare än sittandes!

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
16 april 2014
SylvesterStallone skrev:
gjorde mina första standup igår! https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph … 0629_n.jpg

va fan är de där för mc stövlar ?? tongue hehe

Saabifierad
2 031 Inlägg
16 april 2014
CHEEVA skrev:
SylvesterStallone skrev:
gjorde mina första standup igår! https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph … 0629_n.jpg

Moccamaster 3000?? tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Administratör
2 981 Inlägg
16 april 2014
Trådstartare
Det är "vembehöverfotknölar" stövlar den senaste modellen !

En kopp av den svarta såsen...

1 863 Inlägg
16 april 2014
Skulle behöva lite råd ang köp av hoj, köpte ju en Honda Shadow som jag märkte nu vid övningskörning att det inte alls var min grej. Så nu kollar jag lite på Kawasaki ER-6, Kawasaki Versys, Suzuki Bandit och Suzuki Gladius, nån som kan ge lite tips ang dessa cyklar?

2 174 Inlägg
17 april 2014
666_Beast skrev:
Skulle behöva lite råd ang köp av hoj, köpte ju en Honda Shadow som jag märkte nu vid övningskörning att det inte alls var min grej. Så nu kollar jag lite på Kawasaki ER-6, Kawasaki Versys, Suzuki Bandit och Suzuki Gladius, nån som kan ge lite tips ang dessa cyklar?

hade du en 1100 c3 shadow? Jag söker eftermarknads avgas till min, ha du något kan ja ge några lapp!

1 433 Inlägg
17 april 2014
CHEEVA skrev:
SylvesterStallone skrev:

det är "känna av bromsen" skorna smile är lite nojjig på att känna bromsen bra med mc stövlarna ! så har räknat ut att det är säkrare ändå big_smile

1 863 Inlägg
17 april 2014
hangman skrev:
666_Beast skrev:

hade du en 1100 c3 shadow? Jag söker eftermarknads avgas till min, ha du något kan ja ge några lapp!

Tyvärr inte, en 750 c4 har jag.

412 Inlägg
17 april 2014
Hårdare kopplingsfjädrar i bettan nu så nu jäklar ska det läras koppla upp henne big_smile

En häst har en hästkraft! Eller..?!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
17 april 2014
666_Beast skrev:
hangman skrev:
666_Beast skrev:

Tyvärr inte, en 750 c4 har jag.

nu har det ju hur som helst blivit vår etc så säljläge är det ju, ut med järnet på blocket!  big_smile

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

62 Inlägg
17 april 2014
Om man ska köpa MC är det bättre att köpa innan sommaren eller efter?

http://www.spardags.se - Jämför din bilförsäkring
Gilla oss på Facebook: https://www.facebook.com/spardags

Sök