nu vet jag ju inte vad du har för budget, men yamaha FZ6/FZ8 kan ju också vara ett alternativ, eller kanske en MT/09? eller kanske en triumph speed triple?
Senast redigerat av TS_quattro (18 april 2014)
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Sommarn närmar sig med stormsteg och sämsta man kan göra är att ha fönstret öppet när man hör nån rad fyra gå från 2000rpm till 12k+. Så nu har sjuka cravings slagit till och de är dags att bli med hoj igen!
Körde en r6 -00 förut och var helt frälst i den, nu är ja sugen på något lite större men vill inte ha någon klumpig hoj. Optimalt vore r6 med r1 motor. Men känns juh inte jättelogiskt!
Så folk som kört lite olika bågar, vad har ni för tips? Är ute efter lättkörd båge med bra med mos! Verkar som att r1,an är den minsta av alla literhojer och sålika även den smidigaste?
Kommer ha nämre 30k att lägga när den underbara skatten dyker in så dags att planera lite.. De aktuella är givetvis sport.
Sommarn närmar sig med stormsteg och sämsta man kan göra är att ha fönstret öppet när man hör nån rad fyra gå från 2000rpm till 12k+. Så nu har sjuka cravings slagit till och de är dags att bli med hoj igen!
Körde en r6 -00 förut och var helt frälst i den, nu är ja sugen på något lite större men vill inte ha någon klumpig hoj. Optimalt vore r6 med r1 motor. Men känns juh inte jättelogiskt!
Så folk som kört lite olika bågar, vad har ni för tips? Är ute efter lättkörd båge med bra med mos! Verkar som att r1,an är den minsta av alla literhojer och sålika även den smidigaste?
Kommer ha nämre 30k att lägga när den underbara skatten dyker in så dags att planera lite.. De aktuella är givetvis sport.
180 lång 90kg A obegränsat
Med den budgeten blir det svårt men en modern 1000cc sporthoj är nästan lika smidig som en drygt 10 år gammal 600cc sportmaskin fast med bra mycket mera mos.
Sommarn närmar sig med stormsteg och sämsta man kan göra är att ha fönstret öppet när man hör nån rad fyra gå från 2000rpm till 12k+. Så nu har sjuka cravings slagit till och de är dags att bli med hoj igen!
Körde en r6 -00 förut och var helt frälst i den, nu är ja sugen på något lite större men vill inte ha någon klumpig hoj. Optimalt vore r6 med r1 motor. Men känns juh inte jättelogiskt!
Så folk som kört lite olika bågar, vad har ni för tips? Är ute efter lättkörd båge med bra med mos! Verkar som att r1,an är den minsta av alla literhojer och sålika även den smidigaste?
Kommer ha nämre 30k att lägga när den underbara skatten dyker in så dags att planera lite.. De aktuella är givetvis sport.
180 lång 90kg A obegränsat
Med den budgeten blir det svårt men en modern 1000cc sporthoj är nästan lika smidig som en drygt 10 år gammal 600cc sportmaskin fast med bra mycket mera mos.
Märkt detta, stigningen från 30k till 50 så får man sjukt mkt mer, men nu ser plånboken ut så dessvärre.
SylvesterStallone skrev:
lägg runt 40-50 k och köp dig en gixxer 1000cc 04-06 eller en Yamaha R1 04-05 , hojjen är inte klumpig du är klumpig ^^ inget illa menat!
Haha klumpig vet ja att ja är Ja dom såg fina ut och man verkar få mkt för 10k till på summan. Får se hur mkt man kan skrapa ihop.. Tack för tips!
r1tobbe skrev:
är du kort köp en gixxer 1000 är du lång köp en r1 det är mitt tips.
Sommarn närmar sig med stormsteg och sämsta man kan göra är att ha fönstret öppet när man hör nån rad fyra gå från 2000rpm till 12k+. Så nu har sjuka cravings slagit till och de är dags att bli med hoj igen!
Körde en r6 -00 förut och var helt frälst i den, nu är ja sugen på något lite större men vill inte ha någon klumpig hoj. Optimalt vore r6 med r1 motor. Men känns juh inte jättelogiskt!
Så folk som kört lite olika bågar, vad har ni för tips? Är ute efter lättkörd båge med bra med mos! Verkar som att r1,an är den minsta av alla literhojer och sålika även den smidigaste?
Kommer ha nämre 30k att lägga när den underbara skatten dyker in så dags att planera lite.. De aktuella är givetvis sport.
180 lång 90kg A obegränsat
Har du mer pengar sen till utrustning och försäkring ? Kostar en jävla slant en sporthoj, sålde min GSX1000R då den kosta flera tusen i månaden, halvförsäkring
Dom gamla r1 är ganska klumpiga emot dom nyare och runt 30k hade jag knappt vågat köpa en, en riktig chansning finns så många slutkörda och dåliga sporthojar där ute, ett drivpaket bara några tusen direkt, däck samma sak. och har dom gått 5000 räkna med topp och växellådsrenovering inom kort smäller jävlar i lådorna Jag orka inte leta gammalt så köpte en som gått 900 mil 2 år gammal....men sålde den pga försäkring och ett bra ställ komplett är ju runt 20 tusen...
Sommarn närmar sig med stormsteg och sämsta man kan göra är att ha fönstret öppet när man hör nån rad fyra gå från 2000rpm till 12k+. Så nu har sjuka cravings slagit till och de är dags att bli med hoj igen!
Körde en r6 -00 förut och var helt frälst i den, nu är ja sugen på något lite större men vill inte ha någon klumpig hoj. Optimalt vore r6 med r1 motor. Men känns juh inte jättelogiskt!
Så folk som kört lite olika bågar, vad har ni för tips? Är ute efter lättkörd båge med bra med mos! Verkar som att r1,an är den minsta av alla literhojer och sålika även den smidigaste?
Kommer ha nämre 30k att lägga när den underbara skatten dyker in så dags att planera lite.. De aktuella är givetvis sport.
180 lång 90kg A obegränsat
Har du mer pengar sen till utrustning och försäkring ? Kostar en jävla slant en sporthoj, sålde min GSX1000R då den kosta flera tusen i månaden, halvförsäkring
Dom gamla r1 är ganska klumpiga emot dom nyare och runt 30k hade jag knappt vågat köpa en, en riktig chansning finns så många slutkörda och dåliga sporthojar där ute, ett drivpaket bara några tusen direkt, däck samma sak. och har dom gått 5000 räkna med topp och växellådsrenovering inom kort smäller jävlar i lådorna Jag orka inte leta gammalt så köpte en som gått 900 mil 2 år gammal....men sålde den pga försäkring och ett bra ställ komplett är ju runt 20 tusen...
Jadå, inte barskrapad varje månad men nu blir de typ köp med kort varsel så därför de är så "knapert" så de finns utrymme för försäkring. Komplett utrustning har ja, helställ, stövlar, handskar, hjälm och ryggskydd.. .)
Men som du säger så är de nog inte dumt att försöka gå ner några steg i milantal och en aning nyare hoj..
Sommarn närmar sig med stormsteg och sämsta man kan göra är att ha fönstret öppet när man hör nån rad fyra gå från 2000rpm till 12k+. Så nu har sjuka cravings slagit till och de är dags att bli med hoj igen!
Körde en r6 -00 förut och var helt frälst i den, nu är ja sugen på något lite större men vill inte ha någon klumpig hoj. Optimalt vore r6 med r1 motor. Men känns juh inte jättelogiskt!
Så folk som kört lite olika bågar, vad har ni för tips? Är ute efter lättkörd båge med bra med mos! Verkar som att r1,an är den minsta av alla literhojer och sålika även den smidigaste?
Kommer ha nämre 30k att lägga när den underbara skatten dyker in så dags att planera lite.. De aktuella är givetvis sport.
180 lång 90kg A obegränsat
Har du mer pengar sen till utrustning och försäkring ? Kostar en jävla slant en sporthoj, sålde min GSX1000R då den kosta flera tusen i månaden, halvförsäkring
Dom gamla r1 är ganska klumpiga emot dom nyare och runt 30k hade jag knappt vågat köpa en, en riktig chansning finns så många slutkörda och dåliga sporthojar där ute, ett drivpaket bara några tusen direkt, däck samma sak. och har dom gått 5000 räkna med topp och växellådsrenovering inom kort smäller jävlar i lådorna Jag orka inte leta gammalt så köpte en som gått 900 mil 2 år gammal....men sålde den pga försäkring och ett bra ställ komplett är ju runt 20 tusen...
Jadå, inte barskrapad varje månad men nu blir de typ köp med kort varsel så därför de är så "knapert" så de finns utrymme för försäkring. Komplett utrustning har ja, helställ, stövlar, handskar, hjälm och ryggskydd.. .)
Men som du säger så är de nog inte dumt att försöka gå ner några steg i milantal och en aning nyare hoj..
Perfekt jo dom kan kännas bra men du vet hur det är, ny hoj då ska man pressa den och då brukar de gå åt helvete rätt snabbt och bli dyrt, riktig chansning ja va runt kolla på ninja och r1 för några år sen, 1 av tio höll måttet, tröttna därför köpte ja en typ ny.
Jag säger gå ner lite i storlek på hojjen, jag köpte en ninja 750 andra kammar, bestyckad förgasare och avgas, runt 140 hk har för mig och smidig och lätt. Helt underbar hoj emot stora klumpiga 900 och 1000 cc.
Vad tycker ni man ska köpa? En KTM RC8R eller en Yamaha R1?
R1 för klassiska ljudet och en roligt kurva, RC8 för tråkigt ljud med super vrid- och framförallt helt sick snygg!
Det är utseendet jag har fastnat för på Rc8r.sen när de gäller ljudet så kan man väl byta ut de och få grym ljud på den ändå väl ? Jag tycker R1 är så ful. Nu är jag jätte dålig på MC men finns de andra motorcykel märken som kan jämföras med dem här två ovan?