Larsson1994 skrev:
Hejsan, har gått ett par månader och funderat på en sak så tänkte nu få lite kommentarer på vad jag ska göra.
Så min mc karriär startade 2010 med att jag hade lyckats få min gamle moppe att gå i hör och häpna 80km/h. När min far fick reda på detta sa han till mig att nu åker vi och kollar på lite motorcyklar. En trip till Bike Trollhättan senare och jag hade spenderat hela sparkapitalet på en ny yzf r125. Så nu köra jag runt på en mc och då med fullgas överallt hela tiden. Vi spolar fram till hösten 2012 då jag tog min A begränsad licens. Jag sålde 125an på senhösten med 2500mil på mätaren. Jag letade sedan som en galning hela vinter efter en värdig ersättare och så en vårig mars dag hittade jag en R6a på blocket för en vättig peng. (Ringde på hojen på fredag köpte den på lördag). Hojen var begränsad på papret med full effekt på gatan. Körde som galning hela säsongen med tre turer på kinnekulle ring (en med SMC) och jag hade nu hittat något nytt att leva för. Bankörning är ju SÅ förbannat kul. Sista turen för säsongen blev 20 november och jag hade lyckat få 1500 mil på mätaren efter första säsongen på stor hoj. Sedan bar det av till Australien. Jag har längtat efter min mc under hela den tiden jag har varit här. Allt är frid och fröjd då? Tyvärr inte jag satt för ett tag sedan och harvade runt på SH och hittade denna tråd
www.sporthoj.com/forum/showthread.php?2 … oj%E5kning .
Att läsa detta var som att bli slagen i huvet med stor släggan. Det jag tog från tråden var att jag inte är odödlig. Alltid vettat att jag någon gång kommer vurpa men då tänkte jag att det värsta som kan hända är ett brutet ben.
Så nu ska R6an säljas. Men jag vet inte vad jag skall köpa istället.
Jag vellar mellan banhoj med struken ram så jag inte kan ut och bränna på gatan mer. Då hade det troligt blivit en R6a med full öhlins m.m. Jag har tänkt gå alla SMC steg och ta tävlings licens. Hört att det finns något som heter Rooki 600 som verkar intressant.
Jag har även hittat KTM RC390. Verkar som ett bra sätt att få ner hastigheten men funderar på om man inte kan bli en grönsak även om man kör bara 140-150. Den har dock ABS som jag tycker verkar som en bra ide för att minska risken att åka elmoppe resten av livet.
Är det bara jag som har dessa tankar eller finns det några alternativ som jag har missat för att minska riskerna.
Mvh Larsson94
PS sorry om det är rörigt men har enbart en iphone 4 att surfa på för tillfället så lite svårt att över se helheten.