3992
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

178 Inlägg
26 april 2009
detta tycker jag låter som en bra idé.  alltid roligt att läsa om lite MC också.. alla vi här är ju faktiskt rätt motor intresserade och det.. big_smile.

mvh petta

http://www.garaget.org/PeTTa
ALLT UNDER 19" ÄR VINTERDÄCK

Kanon..
1 473 Inlägg
26 april 2009
Det blev nääästan premiär i helgen, men tyvärr räckte inte tiden till nu heller...

214 Inlägg
26 april 2009
Jag kör en Yamaha XJ900 -01 samt en Yamaha TZR 125 -91.

Jag kör med mp3spelare och lurar i öronen, har till och med tagit bort vindskyddsmaterialet på sidorna i hjälmen så jag ska kunna ha på mina mp3 lurar skönt. Vinden är inga bekymmer. Jag körde 15-30 mil var dag på 900, då jag köpte den i somras. Blev ca 1000 mil innan det var dags att ställa in den.

Yamaha TZR 125 -91
https://www1.garaget.org/gallery/archive/111523/637704_rxetb0.jpg

Yamaha XJ900S Diversion -01
Bilden är från dagen jag fick hojen. Då satt det stora feta blinkers, väskor samt pensionär visir, det är borttaget samt led blinkers sitter på hojen. Premiärturen blir nog nu i veckan när jag kommer hem till stan.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/111523/637707_qlzp3b.jpg
Senast redigerat av Nobrando (26 april 2009)

blacken
26 april 2009
tkd_rille skrev:
Nu ikväll märkte jag ett jävligt jobbigt problem.
Körde hoj till kstad och sen hem, de var mörkt såklart.
Nästan varenda jävel bländar mig med helljuset när jag kört på halvljus och mitt halvljus bländar inte då jag kollat upp de själv faktiskt.
Har bilförare problem med att en hoj är ute i mörkret och kör?? sjukt jobbigt.

Det är många bilister som inte inser vad dom håller på med, utan antagligen så uppfattas man som en moppe och därför inte lika "viktig" i bländnings syfte. Men en del hojar kan även bländas kraftigt ibland..

Kanon..
1 473 Inlägg
26 april 2009
Tonat visir så e man bara glad att nån lyser upp lite åt en på natten big_smile

Administratör
2 990 Inlägg
Fisketokig
2 997 Inlägg
26 april 2009
Goffen skrev:
Xenonkonvertera !

Japp. Det är ju kanon. Man syns verkligen.

Bor i en by med 22 pers och kom 200 meter efter byvägen innan jag möter en vilt främmande person som blinkar och blir tokig när jag inte bryr mig. Båda körde sakta pga grusväg så han hade god tid på sig att både peka finger och lägga sig på tutan.

Sedan har det fortsatt i samma stil. Väldigt många som inte uppskattar det i sina bilar.
I fullt dagsljus är det ingen risk att bli bländad och har ställt ner xenonet men ändå jävlas folk.
Har redan satt efter en gubbe och skällt ut honom inför frun. Han kommer inte blinka igen. Bara dryga 20.000 pers kvar i kommun som behöver en läxa tongue

Men har även mött en mc-åkare som t.o.m. blinkat och gjort tummen upp smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Administratör
2 990 Inlägg
Kanon..
1 473 Inlägg
26 april 2009
Hurra sa jag när jag kom på att hojen ska besiktigas innan maj..
Bara börja skruva, orka :S

blacken
26 april 2009
Goffen skrev:
Xenonkonvertera !

Har funderat på det, men hur göra med justeringen på lyset. Då man har en äldre hoj?

Kanon..
1 473 Inlägg
26 april 2009
blacken skrev:
Goffen skrev:
Xenonkonvertera !

Har funderat på det, men hur göra med justeringen på lyset. Då man har en äldre hoj?

Det skiter man i precis som på alla andra fordon utan xenon som standard...

Professionell amatör
451 Inlägg
26 april 2009
leksak skrev:

Fan där sa du nått, men jag har hela maj på mig då.. Uscha byta avgassystem wink

AUDI - Four rings to rule them all

blacken
26 april 2009
leksak skrev:
blacken skrev:
Goffen skrev:
Xenonkonvertera !

Mjaa, det känns inte så bra att göra så. Man är ju inte ensam på vägen så att säga..

Kanon..
1 473 Inlägg
26 april 2009
blacken skrev:
leksak skrev:
blacken skrev:

Mjaa, det känns inte så bra att göra så. Man är ju inte ensam på vägen så att säga..

Jag kör inte xenon på hojen, jag kör med helljus, då kan jag stänga av....

Kanon..
1 473 Inlägg
26 april 2009
Grimling skrev:
leksak skrev:

Fan där sa du nått, men jag har hela maj på mig då.. Uscha byta avgassystem wink

mmm... kan ju säga att byta de skiten på min e inte det enklaste...
Byta alla jävla blinkers o skit är fan lika jävla helvetiskt det..

Professionell amatör
451 Inlägg
26 april 2009
leksak skrev:
blacken skrev:
leksak skrev:

Jag kör alltid helljus på dagen, bättre att blända än att bli påkörd..

Kanon..
1 473 Inlägg
26 april 2009
Grimling skrev:
leksak skrev:
blacken skrev:

Äääh... kör man som folk så e de ingen fara...

Professionell amatör
451 Inlägg
27 april 2009
leksak skrev:
Grimling skrev:
leksak skrev:

Folk kör ju som idioter så de e bäst man gör sig så synlig som möjligt, tur man åker glidare så det går någorlunda lugnt..
Farsan har haltat i bra många år nu pga en bil som inte såg honom..
Senast redigerat av Grimling (27 april 2009)

Kanon..
1 473 Inlägg
27 april 2009
Grimling skrev:
leksak skrev:
Grimling skrev:

Folk kör ju verkligen som idioter så de e bäst man gör sig så synlig som möjligt, jag vet för farsan har haltat i bra många år nu pga en bil som inte såg honom..

Jo tack jag vet, men faktum är ju att det till stor del ofta är ens eget fel mer eller mindre.

Jag kör självfallet oftast med helljus o jag råkar ut för situationer titt som tätt där jag gjort allt rätt, förutom att inte lämnat hojen hemma möjligtvis big_smile, o de ändå nästan gått åt helvete..
Vill bara ha sagt att vi ofta själva är orsaken till otäcka situationer iom att vi gör oväntade saker i trafiken.

Professionell amatör
451 Inlägg
27 april 2009
leksak skrev:
Grimling skrev:
leksak skrev:

Folk kör ju verkligen som idioter så de e bäst man gör sig så synlig som möjligt, jag vet för farsan har haltat i bra många år nu pga en bil som inte såg honom..

Jo tack jag vet, men faktum är ju att det till stor del ofta är ens eget fel mer eller mindre.

Jag kör självfallet oftast med helljus o jag råkar ut för situationer titt som tätt där jag gjort allt rätt, förutom att inte lämnat hojen hemma möjligtvis big_smile, o de ändå nästan gått åt helvete..
Vill bara ha sagt att vi ofta själva är orsaken till otäcka situationer iom att vi gör oväntade saker i trafiken.

Jo det kan jag ju hålla med om, hojåkare ses ju som stollekörare mer eller mindre allihop, men det som vi inte kan rå för är att svenssons knappt är medvetna om motorcyklars existens i trafiken och därför inte uppmärksammar dem, precis som svenssons tror att lastbilar nöjesåker.. En motorcykel är, jämfört med en bil, liten och svår att se, och därför bör man försöka göra så gott man kan för att göra sig sedd !  Man dör bara en gång, oavsett vems felet är..

Sök