5854
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Kanon..
1 473 Inlägg
30 april 2009
Börjar fan kännas lite udda att man inte ens satte i batteriet i hojen än big_smile...

född blåvit
624 Inlägg
30 april 2009
Måste bara få något identifierat av er knuttar..såg en så överskön hoj igår!

Jag hörde gubben säga till någon nyfiken att det var en Suzuki.
Den var liksom..lite glid, en hel del krom, fast även plastkåpor och relativt slimmad som en sporthoj..halvmysko fast riktigt fräck samtidigt :p
På sidan satt ett emblem som sa (99% säker iaf): M1800R

Vad var det för någon?

4 506 Inlägg
30 april 2009
dabby skrev:

Den var liksom..lite glid, en hel del krom, fast även plastkåpor och relativt slimmad som en sporthoj..halvmysko fast riktigt fräck samtidigt :p

Vad var det för någon?

Google?
Det är förmodligen den du har sett så. smile

Kan du andas kan du dö.

född blåvit
624 Inlägg
30 april 2009
äh googla är väl inge kul när det finns mc-freaks här omkring wink

Muttley
1 maj 2009
dabby skrev:

Vad var det för någon?

suzuki intruder M1800  REN glidare, otroligt ful lykta. Känner en som kör sådan. och tycker inte den är vacker, bakdelen är lite av en hayabusa..
Google är din vän. du finner många bilder där.
http://www.motorbike-search-engine.co.uk/2006_Bikes/INTRUDERM1800R.jpg

Kanon..
1 473 Inlägg
1 maj 2009
Ja vacker e den inte med sina kromade fejkmotorkåpor osv big_smile

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
1 maj 2009
leksak skrev:
Börjar fan kännas lite udda att man inte ens satte i batteriet i hojen än big_smile...

Illa! Körde hoj i början på mars! Var is på sjöarna och +7 ute, perfekt för att köra sporthoj! smile

3 714 Inlägg
1 maj 2009
Nu märker man att det är vår ute då alla kommer ut med sina skrevraketer o åker bakhjul i stan och så... tongue

Ser så gött ut att ta en sväng en fredagkväll efter jobbet på en liten o krokig väg big_smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Kanon..
1 473 Inlägg
1 maj 2009
TCG skrev:
leksak skrev:

Illa! Körde hoj i början på mars! Var is på sjöarna och +7 ute, perfekt för att köra sporthoj! smile

Ja rätt illa e de, såhär länge har man aldrig väntat förut..
Igår blev jag riktigt förvånad över mig själv då jag märkte att jag missade en av årets höjdpunkter, inte hade väl jag en tanke på att den var så "tidigt" på året, normalt brukar man ju ha kört iaf en månad innan den är big_smile

Lite cross har man ju dock hunne med men tiden är för knapp för att hinna med allt man ska göra ju.
Såfort jag varit ledig så har man ju antingen varit i jkpg på nå jävla mässa eller nere te strömstad o söpe till lite osv big_smile
Nästa vecka måste jag fan plocka ut hojen, men de blir väl regn...

1 723 Inlägg
3 maj 2009
då blir man mc ägare imorgon! -00a Honda CBR 900 RR!  ska fota lite så får ni se... om nån är nyfiken. jag är alldeles till mig smile

963 Inlägg
3 maj 2009
falloutboy skrev:
då blir man mc ägare imorgon! -00a Honda CBR 900 RR!  ska fota lite så får ni se... om nån är nyfiken. jag är alldeles till mig smile

Första hojen? Hursomhelst så är det alltid kul med ny hoj! Klart vi vill se bilder!

Se till att ha bra skyddskläder!
En tant körde ut från en parkeringsplats och in i sidan på mig förra veckan. Hojen blev totalskrot men jag klarade mig med en stukad fot, helt otroligt! Gled på asfalten så det är hål på skinnstället. Tur att jag hade ryggplatta att glida på...

Bilder på hojen före/efter:
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=56038

Administratör
2 994 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
falloutboy skrev:

Grattis !

Själv har jag kört lite över 220mil sen 1a april med min ! smile

En kopp av den svarta såsen...

Allansson
3 maj 2009
Tänkte höra om nån kunde skriva lite för-och nackdelar med de olika drivsätten. Alltså kedja, kardan och remdrift.

Trätekniker
387 Inlägg
3 maj 2009
Goffen skrev:
falloutboy skrev:

Grattis !

Själv har jag kört lite över 220mil sen 1a april med min ! smile

Bra jobbat, har kört nästan 50 mil sedan 27 april.
Har samma hoj som du fast svart

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

1 723 Inlägg
3 maj 2009
TCG skrev:
Första hojen? Hursomhelst så är det alltid kul med ny hoj! Klart vi vill se bilder!

En tant körde ut från en parkeringsplats och in i sidan på mig förra veckan. Hojen blev totalskrot men jag klarade mig med en stukad fot, helt otroligt! Gled på asfalten så det är hål på skinnstället. Tur att jag hade ryggplatta att glida på...

ja det är första. har all utrustning utom kort så jag ska alltså övningsköra med den här besten. ska verkligen bli intressant! smile det första jag köpte var ett rejält skinnställ. ryggplatta ska jag köpa så fort som möjligt.

Goffen skrev:
Grattis !

Själv har jag kört lite över 220mil sen 1a april med min !

ja jag hoppas jag hinner med många mil i år!

blacken
3 maj 2009
Allansson skrev:
Tänkte höra om nån kunde skriva lite för-och nackdelar med de olika drivsätten. Alltså kedja, kardan och remdrift.

Kedja: + Billig, enkelt, hyfsat pålitligt. - Kräver ständigt underhåll ( dagligen), håller i snitt ca: tre säsonger..

Kardan: + praktiskt taget outslitligt, kräver inga justeringar, tyst. - Tungt, dyrt vid haveri..

Rem: tyst ( utom vid regn) mjuk gång, ganska hållbara. - Dyra/dyrt vid byte, kräver väldans noga kontroll/justering, minsta lilla, så går remmen, väldigt känslig mot/för småstenar och dylikt som kan komma in i remmen/remhjulen vid färd..

963 Inlägg
3 maj 2009
falloutboy skrev:
TCG skrev:

Bilder på hojen före/efter:
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=56038

ja det är första. har all utrustning utom kort så jag ska alltså övningsköra med den här besten. ska verkligen bli intressant! smile det första jag köpte var ett rejält skinnställ. ryggplatta ska jag köpa så fort som möjligt.

Köp stövlar med ordentligt skydd också, exempelvis "TCX competizione gtx". Stövlar som inte skyddar fotleden på alla håll är enligt mig helt förkastliga. Speciellt när man kör sporthoj.

När du köper handskar så ska de ha kolfiberskydd över knogar samt utsidan handleder. Mina har även i handflatorna samt på fingrarna. Köpte mina för ca. 780.- på Stibix i Borås(20% rabatt). Bra handskar behöver inte kosta 1200-2500.- som de gör i många butiker. Handskar i endast skinn går bort direkt, det ska vara hårda förstärkningar i exempelvis kolfiber.

Ryggplatta; du skriver att du ska köpa en. Mitt råd är att inte köra en meter utan! Hur bra och lugnt du än kör så kan ändå en bil köra på dig. Jag skulle ju bara ett par kilometer och blir påkörd ett par hundra meter från jobbet...
Senast redigerat av TCG (3 maj 2009)

Fisketokig
2 997 Inlägg
4 maj 2009
TCG skrev:
Ryggplatta; du skriver att du ska köpa en. Mitt råd är att inte köra en meter utan! Hur bra och lugnt du än kör så kan ändå en bil köra på dig. Jag skulle ju bara ett par kilometer och blir påkörd ett par hundra meter från jobbet...

Det är en sak som en annan har dragit in på. Dels kostnaden, iofs en tusenlapp men sen vill man undvika allt som blir krångligt. Vill man åka så ska det gå enkelt och snabbt. Känns som att det skulle stanna hemma ganska enkelt.

Har ett inbyggt ryggskydd i jackan men det gör väl knappast någon större nytta? Det är ett 3cm tjockt inlägg av hård skumplast med räfflor för att följa ryggen bättre.

Det verkar iaf som att jag minskat påkörningsrisken rejält. Nu stannar alltid bilar. T.o.m har det blivit överdrivet, många stannar i korsningar trots att de lätt skulle hinna med god marginal utan att störa mig.
Lika många kastar sig ut i vägrenen när man kommer upp sakta bakom och inte ens tänkt köra om.

Xenon var verkligen inte dumt.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

9 108 Inlägg
4 maj 2009
Provörde nya R6an häromdan, förstår inte vad det är Goffen är så förtjust över wink Var väl inget fel på den mer än att den kändes pytteliten och att man var tvungen att varva något förbannat men det är väl för att jag är van vid min gamle klumpige 750.

Vill byta upp mig några årsmodeller nu, någon som vill köpa min? smile

Kanon..
1 473 Inlägg
4 maj 2009
Martin 9-3 skrev:
TCG skrev:

Det är en sak som en annan har dragit in på. Dels kostnaden, iofs en tusenlapp men sen vill man undvika allt som blir krångligt. Vill man åka så ska det gå enkelt och snabbt. Känns som att det skulle stanna hemma ganska enkelt.

Har ett inbyggt ryggskydd i jackan men det gör väl knappast någon större nytta? Det är ett 3cm tjockt inlägg av hård skumplast med räfflor för att följa ryggen bättre.

Det verkar iaf som att jag minskat påkörningsrisken rejält. Nu stannar alltid bilar. T.o.m har det blivit överdrivet, många stannar i korsningar trots att de lätt skulle hinna med god marginal utan att störa mig.
Lika många kastar sig ut i vägrenen när man kommer upp sakta bakom och inte ens tänkt köra om.

Xenon var verkligen inte dumt.

TÄNK OM TÄNK RÄTT!!!!

Ryggskydd nästa för helvete!!!
Hjälm och ryggskydd är minimum för att jag ska sätta mig på en hoj, det är livsavgörande skydd.
Handskar sätter jag på mig för att slippa få invalida händer, ordentliga stövlar för att jag vill fortsätta kunna gå efter en krash o skinnstället för att slippa jobbiga skrubbsår.
Alla skydd är på alltid men hjälm och ryggskydd är de allra viktigaste.

Sök