phonic - Bmw E30 projekt rolig gatbil

phonic
5 augusti 2008 · 915 Inlägg

High-Octane skrev:

phonic skrev:

High-Octane skrev:
det e inte lätt att börja i rätt ände:O

jaa inte skoj att behöva göra om de.
vad ska du ha för koncept till motorn denna gången?
me tanke på att du sålde av dina gamla delar:smile

Nyborrad, förstärkt bottendel med smidda JE kolvar
H-profilstakar
Lättare vevaxel (5kg)
Nya toppen med pluggad VVT(variabla kamtider) den flödar gött på insugsidan orginal
GLTkammar även denna gång har inte 11k att lägga på kammar...
Nira i3+ motorstyrning

HX35 turbo, modellen mindre.. Kommer bygga för respons..

se där ja! det låter som att du kommer vara mkt mindre beroende av laddtrycket i de här motorn:)
skall den köras på bensin lr E85?

låter som en riktig dräpare!
skall bli kul att se:)

e85

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
Claes_Kent
5 augusti 2008 · 68 Inlägg

phonic skrev:

High-Octane skrev:

phonic skrev:
Nyborrad, förstärkt bottendel med smidda JE kolvar
H-profilstakar
Lättare vevaxel (5kg)
Nya toppen med pluggad VVT(variabla kamtider) den flödar gött på insugsidan orginal
GLTkammar även denna gång har inte 11k att lägga på kammar...
Nira i3+ motorstyrning

HX35 turbo, modellen mindre.. Kommer bygga för respons..

se där ja! det låter som att du kommer vara mkt mindre beroende av laddtrycket i de här motorn:)
skall den köras på bensin lr E85?

låter som en riktig dräpare!
skall bli kul att se:)

e85

Allt för miljön tongue

phonic
5 augusti 2008 · 915 Inlägg

Fick för mig att gå in och kolla besiktningstider idag tänkte att vafan varför vänta bättre att ha en månad till på sig (har slutsiffra 7) så hittade jag en tid i Ronneby och dit for jag.
När jag kom fram så hade de grävt av en kabel och killen framför mig hade väntat i 10min.. Suck tänkte jag bara åka hem igen.. Väntade 15minuter så jäklar kom det igång igen och in körde jag.
Fick värsta entusiasten, helgaddad grymt skön snubbe och vi pratade bilar hej-vilt och det hela slutade med 2st 2or..
1. Slitna däck back (ovanligt)
2. Dålig bromslang h fram

Det är för bra för att vara sant, bilen både ser och är i bra skick inte en antydan till rost som besmannen ville gnälla på.

For ner till Biltema och köpte mig en ny bromslang och verktyg för 4000kr, hittade även ett trevligt blästerskåp som ska förgylla alla delar till bilen smile

Så nu återstår att packa upp allting i garaget som redan är proppfullt.

D2orna blev även de beställda idag så nu är det bara att vänta snällt tills de dyker upp på Posten!

Imorgon ska jag låna däck av Uleskog och byta bromslangen och köra igenom bilen så det är ur världen!

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
Oscarr
6 augusti 2008 · 260 Inlägg

Gratulerar!

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
6 augusti 2008 · 4 190 Inlägg

Man får gratulera att det gick så pass bra smile

Lycka till i fortsättningen! detta kommer följas smile
Mvh Kim

phonic
6 augusti 2008 · 915 Inlägg

Tack. Riktigt skönt trodde det skulle vara värsta slakten eftersom jag fick bilen så billigt och precis innan besiktning..

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
High-Octane "Bilskadetekniker"
6 augusti 2008 · 276 Inlägg

skönt att höra att det börjar bra:)

EckeHolmgren T5 & R Fantast
6 augusti 2008 · 1 279 Inlägg

detta projekt måste följas big_smile

Erik H
torpis Forummoderator
6 augusti 2008 · 10 572 Inlägg

Har du bestämt dit för nira nu då?  smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
phonic
6 augusti 2008 · 915 Inlägg

torpis skrev:
Har du bestämt dit för nira nu då?  smile

Ekonomin får bestämma sprut troligen räcker det inte till Nira men jag har det som mål att få ihop cash till det. Blev erbjuden ett nytt för 11k men jag har tusen andra saker som måste prioriteras innan så det får tyvärr vänta.

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
EckeHolmgren T5 & R Fantast
6 augusti 2008 · 1 279 Inlägg

okej big_smile

phonic skrev:

torpis skrev:
Har du bestämt dit för nira nu då?  smile

Ekonomin får bestämma sprut troligen räcker det inte till Nira men jag har det som mål att få ihop cash till det. Blev erbjuden ett nytt för 11k men jag har tusen andra saker som måste prioriteras innan så det får tyvärr vänta.

Erik H
phonic
7 augusti 2008 · 915 Inlägg

Bild på shopping hos Biltema häromdagen:
http://xs130.xs.to/xs130/08324/dsc_00016680.jpg

Har inte hänt något med BMWn dessvärre har lagt krut på att skruva bort delar från 850 som dels är sålda dels saker som jag ska försöka få sålt. Måste få ut karossen från garaget så jag kan börja skruva ner BMWn nästa vecka. Har bokat en kille för rostlagning näst-nästa vecka så bilen ska bli så gott som rostfri men för att slippa tröttna på det efter rostlagning som alla andra gör lejjer jag bort det och lägger krut på att hitta delar och fundera ut hur jag ska lösa resten av bygget.

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
Big_JN
7 augusti 2008 · 2 126 Inlägg

Det gör du nog rätt i! Finns fan inget tråkigare än rostlagning hmm

phonic
7 augusti 2008 · 915 Inlägg

Glömde ju säga att jag köpte nya bromsar idag tyvärr fanns det inte så mycket att välja på och jag ska ju köra 16" så får inte plats med så stora bromsar så det landade på 260mm skivor med EBC greenstuff belägg vi får se om det duger annars får det bli uppgradering senare. Kommer flytta bak skivor och ok från fram eftersom det är trummor bak orginal.
Ok står i valet och kvalet mellan 850ns enkolsok eller 240ns 4-kolvs ok. 850n väger ju mer + är sportigare så det borde ju vara bättre men å andra sidan bör ju 4 kolvar vara bättre än 1..?
http://www.kfzdonner.de/homepage%20aktuell/150%201258%2050+EBCx800.jpg

Senast redigerat av phonic (7 augusti 2008)

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
phonic
7 augusti 2008 · 915 Inlägg

Då var man ägare till 4st Borbet T fälgar. Får dem hemlevererade av en trevlig kille från Helsingborg (18mil enkel).

http://railo.se/page/4sale/16borbet/04.JPG

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
phonic
8 augusti 2008 · 915 Inlägg

Då har jag fått på fälgarna.. Saknas bara en stooooor sänkning shit va hög den är orginal!

http://xs330.xs.to/xs330/08325/bild_013329.jpg

Råkade impulshandla ännu en gång så nu trillar det ner en hydraulisk handbroms tongue
http://i55.photobucket.com/albums/g138/RightCoastImports/handbrake.jpg

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
Cheva_power The Gunner
8 augusti 2008 · 182 Inlägg

det är ju rena julafton (fast du får betala för det).. Massa godis . Kommer följas med glädje !! Lycka till big_smile

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.
phonic
9 augusti 2008 · 915 Inlägg

Cheva_power skrev:
det är ju rena julafton (fast du får betala för det).. Massa godis . Kommer följas med glädje !! Lycka till big_smile

Jag har ju redan knegat 15månader + tråkigt banklån som betalar för prylarna. Backade nog 40k på 850n iallafall, minst.. Vågar inte räkna på det.

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang