vilken är det bästa bakhjulsdrivna bilen

OpelMannenRacing Allmänt galen
29 januari 2009 · 219 Inlägg

74074070740740, men snälla ni, blir ni kåta av denna förbannade plåtlåda eller???
den är designad av en 10åring som lärt sig banka en vinkel på en plåt mot kanten på arbetsbänken och hela sveriges ungdom blir blöt i byxorna av den när den får en fet plastoson vinge och vita blinkers, allså nå gu förbannat så cool man kan vara
740 är inte bättre än nån annan bil av den där årgången
men ska du ha fin bil för lite pengar så säger jag Opel Omega B 2.5 V6 med automat, fader min har just en sån, den är snål som fasen om du kör normal landsväg, driftsäker, och de sista och bästa, den är rolig på alla underlag, lägg i sportläget på automaten och kliv på så spinner 225orna en bra stund på torr asfalt, och kan säga att du kan kära betydligt fortare på tvären än nån ful särbalanserad soccecontainer

Aern
29 januari 2009 · 457 Inlägg

Ford F-150 Lightning, om den är bäst vet jag inte. Men snyggast är den! big_smile

OpelMannenRacing Allmänt galen
29 januari 2009 · 219 Inlägg

Aern skrev:
Ford F-150 Lightning, om den är bäst vet jag inte. Men snyggast är den! big_smile

och en sån får man ju såklart för 10 papp, isf ska jag då ha en 3-4st

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
29 januari 2009 · 3 404 Inlägg

Aern skrev:
Ford F-150 Lightning, om den är bäst vet jag inte. Men snyggast är den! big_smile

Då är Chevy bra mkt snyggare! En c10 får man i funktionsdugligt skick för ca 20 000

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
HS
29 januari 2009 · 1 Inlägg

Chrysler Crossfire. otrolig rolig bakhjuls driven bil du kan ha massa skoj med:)

Peete
29 januari 2009 · 134 Inlägg

Köp en bmw, E30 eller E34 , helt klart hellre en bmw än en volvo.

epapower
29 januari 2009 · 593 Inlägg

Volvo 740 eller en ford sierra, bra bilar som är billiga delar till o lättskruvade..

Aerocombi Xenoholic
29 januari 2009 · 2 559 Inlägg

Jag röstar på Opel Manta GSI wink den absolut roligaste bilen jag haft smile  110 friska Hk o diffad wink
Men ska du ha lite mer under "locket" så kanske en 740 (BMW då förstås) big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
99_turbo Renault spec "Electromekaniker"
29 januari 2009 · 109 Inlägg

Ford sierra är bra, men svårt o få tag i drivaxlar till ena modellen. Polarens drivaxeln är fast svetsad. Finns inga beg eller nya på jobbet att få tag i. Utgått.

Volvo 240,740 är hållbara. Rullar o rullar. Min har gåt 40k. Pigg än. Går att åka brett på torrt smile Men klart, de är ju inte så vackra att kolla på. Typ krockade från fabriken.

Tur jag har min Saab med wink

//David

fredde85
29 januari 2009 · 1 798 Inlägg

denna skulle ja rekomendera om de måste va just rwd o auto
bra mkt snyggare bekvämare,snabbare,snålare än någe skit som som 740 o sierra
annars är en e34 eller e30 fint men ej me auto

http://www.blocket.se/vi/20052137.htm?ca=19_s

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Vett74
29 januari 2009 · 437 Inlägg

Efter ha ägt flertalet 240 och 740 som vintersladd bilar gick jag över till Bmw förra vintern och jag byter då inte tillbaka till nån 740!
Vilken skillnad,525`an går ju att köra brett å fint med,en survolvo slänger ju mest hela tiden hur du än gör med den,visst dom håller ju för det mesta,men rostar ju som faen

Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
BMW 525 (1993)
Sonnbring Opelfreak
29 januari 2009 · 431 Inlägg

Håller med dig BMW är underbara att slänga med! big_smile

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095
alexxe En gång till nu
29 januari 2009 · 760 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:
74074070740740, men snälla ni, blir ni kåta av denna förbannade plåtlåda eller???
den är designad av en 10åring som lärt sig banka en vinkel på en plåt mot kanten på arbetsbänken och hela sveriges ungdom blir blöt i byxorna av den när den får en fet plastoson vinge och vita blinkers, allså nå gu förbannat så cool man kan vara
740 är inte bättre än nån annan bil av den där årgången
men ska du ha fin bil för lite pengar så säger jag Opel Omega B 2.5 V6 med automat, fader min har just en sån, den är snål som fasen om du kör normal landsväg, driftsäker, och de sista och bästa, den är rolig på alla underlag, lägg i sportläget på automaten och kliv på så spinner 225orna en bra stund på torr asfalt, och kan säga att du kan kära betydligt fortare på tvären än nån ful särbalanserad soccecontainer

Hahaha! ja skrattar inte med dig gubben, jag skrattar åt dig wink. Så fort nån med volvo i hjärtegropen ser detta så kommer de bli påhopp på opel ist ^^.

Sånna här trådar dör långsamt om va som är bra å inte bra tongue.

OCH för att enkelt svara på trådfrågan:
Den bästa Rwd bilen är den man själv är nöjd med, universalt svar som stämmer eller hur? cool

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Volvo_Mannen Volvoskadad
29 januari 2009 · 6 017 Inlägg

Rem-johan! eller kanske Trabant...

Jonas
krilleekdahl
29 januari 2009 · 14 Inlägg

hehe jag e långt ifrån volvo raggare. om jag inte skulle säja bmw så blire nog en volvo 740 limo:D dom e ju så jävla långa går att åka sjuuuukt brett med dom:)

BalvBam っ◕‿◕)っ
29 januari 2009 · 102 Inlägg

Tyskt skulle jag välja iaf. Dock inte mercedes, dom rostar bara upp för en.

I reject your reality and substitute my own!
bjoorniiee
29 januari 2009 · 356 Inlägg

Men lås den här totalt onödiga tråden..

Volvo_Mannen Volvoskadad
29 januari 2009 · 6 017 Inlägg

bjoorniiee skrev:
Men lås den här totalt onödiga tråden..

Håller med fullständigt

Jonas
ajka
29 januari 2009 · 194 Inlägg

volvo 240,740,940 måste det vara. den driftsäkerheten, körkänslan och den coola looken gör den överlägset till de bättre bilarna. lättmekade och billiga reservdelar är ett stort + också

OpelMannenRacing Allmänt galen
29 januari 2009 · 219 Inlägg

alexxe skrev:

OpelMannenRacing skrev:
74074070740740, men snälla ni, blir ni kåta av denna förbannade plåtlåda eller???
den är designad av en 10åring som lärt sig banka en vinkel på en plåt mot kanten på arbetsbänken och hela sveriges ungdom blir blöt i byxorna av den när den får en fet plastoson vinge och vita blinkers, allså nå gu förbannat så cool man kan vara
740 är inte bättre än nån annan bil av den där årgången
men ska du ha fin bil för lite pengar så säger jag Opel Omega B 2.5 V6 med automat, fader min har just en sån, den är snål som fasen om du kör normal landsväg, driftsäker, och de sista och bästa, den är rolig på alla underlag, lägg i sportläget på automaten och kliv på så spinner 225orna en bra stund på torr asfalt, och kan säga att du kan kära betydligt fortare på tvären än nån ful särbalanserad soccecontainer

Hahaha! ja skrattar inte med dig gubben, jag skrattar åt dig wink. Så fort nån med volvo i hjärtegropen ser detta så kommer de bli påhopp på opel ist ^^.

Sånna här trådar dör långsamt om va som är bra å inte bra tongue.

OCH för att enkelt svara på trådfrågan:
Den bästa Rwd bilen är den man själv är nöjd med, universalt svar som stämmer eller hur? cool

ja visst kommer folk att klanka ner på opel men seriöst, tror du jag bryr mig? när jag fått stå ut med personliga påhopp pga det i flera års tid så ger ja numera blanka f i vad folk tycker om opel, men vist håller du med, va fasen är spännade i en 740? absolut ingenting.

sen håller jag med igen, bästa rwd bilen med automat för under 10k är den bil som personen i fråga själv tycker är bäst, 90 procent av alla medlemmar här kommer köra i sina klappsänkta 740 GL:are med nån stackars Plastoson Xtreme vinge och vara "coolast". själv kommer jag köra och bygga om mina oplar för att ha kul, inte för att va cool eller bäst, utan för att gå min egna väg och INTE styla

men som andra sagt, lås sånna här trådar, och de här är väll "Allmänt", jag tycker det är typ 70 procent skitsnack trådar, tom en "konstiga annonser - bilar" som är klistrad, den ska väll ändå va i övrigt tycker jag...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang