4059
Sök

automatväxellåda kass?!?! mercedes E240-99a

2 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
har en mercedes  E240-99a,nu när första o-graden kom,vill den inte växla...efter ett tag när man kört typ 2-3 km börjar den växla normalt.kan det vara ngt  stort fel i den?om det är ngt som är sönder vad gör man-byter man växel lådan helt?och kostnaderna?...tack för alla svar...mvh alfred

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 oktober 2008
Hej!

Byt olja och filter så löser det sig!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
30 oktober 2008
På vissa bilar så växlar lådan upp senare när det är kallt ute för att motorn ska varva mer och då blir den varm snabbare.

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

1 174 Inlägg
30 oktober 2008
Har preics fått samma problem på min Jeep.. Hörde något om att APC givaren (tror jag den heter) förmodligen är kass eller så kan det vara glapp.. Kan också hjälpa om man varvar ut den riktigt, min växlar när man varvar riktigt långt, annars vägrar den växla.. Testa det ifall den skärper sig.. Annars är det som någon skrev längre upp bara att byta olja och filter så kanske det löser sig..

"If you're in control, you're not going fast enough"

2 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
tackar såååå hjärtligt mkt..nu känner jag mig lite lugnare...ngn skrämde mig å så att jag kan skrota bilen...:)men ska byta oljan o filtern...tack ännu en gång..

Sök