dragkrok inför bes.

Tbtommy Fölkesberg
4 februari 2009 · 163 Inlägg

tja. ja köpte en bil som va ny bes. o han hade fått en 2 på att draget va dåligt. då kapade han av kulan bara så att det sticker ut en 2 cm från karossen o tejpade. detta fick han igenom på ombes. o nu e det dags för mig att göra min årliga bes. ska görat på samma ställe som han hade bes. den på innan.. men vet inte om ja ska plocka av allt eller låta det vara...

måste man göra en reg.bes. om man tar av det helt eller hur går detta till.. 


https://www1.garaget.org/gallery/archive/31399/561528_mu0vhz.jpg

Senast redigerat av Tbtommy (4 februari 2009)

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
4 februari 2009 · 5 650 Inlägg

vore jag du skulle jag antingen skaffa fram en ny dragkrok sätta den på bilen eller så skulle jag plocka bort den som är kapad och köra reg bes

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
jocke_gronberg
4 februari 2009 · 4 586 Inlägg

Tbtommy skrev:
tja. ja köpte en bil som va ny bes. o han hade fått en 2 på att draget va dåligt. då kapade han av kulan bara så att det sticker ut en 2 cm från karossen o tejpade. detta fick han igenom på ombes. o nu e det dags för mig att göra min årliga bes. ska görat på samma ställe som han hade bes. den på innan.. men vet inte om ja ska plocka av allt eller låta det vara...

måste man göra en reg.bes. om man tar av det helt eller hur går detta till.. 


http://www1.garaget.org/gallery/archive/31399/561528_mu0vhz.jpg

japp du måste reg besigta bilen

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
4 februari 2009 · 3 404 Inlägg

En volvo utan drag är som ett flygplan utan vingar... Borde väll finnas någonting på skroten eller blocket

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
p-nyhlen Quattro - bar å åk
4 februari 2009 · 621 Inlägg

skaffa ett nytt drag.. biltemas duger länge, inte så dyrt heller.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
4 februari 2009 · 1 948 Inlägg

Har för mig att man kunde plocka bort dragkroken när som, när du besiktar så kollar dem bara att allt ser rätt ut bak och ta bort dragkroken från "pappret", ska du däremot sätta dit en.. då blir det mer bekymmer.

Detta är vad jag har hört..

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
koka
4 februari 2009 · 629 Inlägg

Kan tillägga att jag var inne och reg. bes. min bil med ny dragkrok för 2år sen.
För 3veckor sen gjorde jag den årliga bes. UTAN dragkroken monterade och de
sa inget om den?

Så som jag har uppfattat det så behöver man bara reg. bes. bilen när man har monterat drag på bilen för första gången.

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
945TurboMS
4 februari 2009 · 261 Inlägg

Och jag var tvungen å göra en regbesiknig för att dragkroken var bortagen.......

Dubs I got Dubs!
4 februari 2009 · 2 423 Inlägg

koka skrev:
Kan tillägga att jag var inne och reg. bes. min bil med ny dragkrok för 2år sen.
För 3veckor sen gjorde jag den årliga bes. UTAN dragkroken monterade och de
sa inget om den?

Så som jag har uppfattat det så behöver man bara reg. bes. bilen när man har monterat drag på bilen för första gången.

du SKA regbesikta när du sätter på ett drag, eller tar av det.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
NJ_
4 februari 2009 · 2 118 Inlägg

du måste regbesikta, gjorde jag på forden när mitt drag inte vart godkännt, dom ändrar då även längden på bilen (-10cm)

D.i.l.l.i.g.a.f
Snippen
8 februari 2009 · 14 Inlägg

Om du har monterat eller tagit bort en dragkrok måste fordonet genomgå en begränsad registreringsbesiktning inom en månad.
Monteringsanvisningen ska tas med till Bilprovningen vid egistreringsbesiktning.Vid montering, kontrollera att identifieringsskylt sitter på draganordningen samt att den överensstämmer med monteringsanvisningen.

Så står det på bilprovningens hemsida.

bumpe Lastbilsmekaniker
8 februari 2009 · 3 878 Inlägg

Eller så målar du om det lite fint men använder det inte smile
Besiktningsmännen känner mig så jag kan säga följande: Det är ingen ide att sätta 2:a på draget för jag målar bara om det då smile

Tbtommy Fölkesberg
8 februari 2009 · 163 Inlägg

bumpe skrev:
Eller så målar du om det lite fint men använder det inte smile
Besiktningsmännen känner mig så jag kan säga följande: Det är ingen ide att sätta 2:a på draget för jag målar bara om det då smile

va???

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang