Min turbo.

volvosnuttan
7 maj 2009 · 2 Inlägg

nu så har jag hittat namnet på turbon!! det e tydligen en TB0350 ......
den sitter på volvon nu! men undrar fortfarande varför det inte funkar riktigt! 
det sitter en B230ET motor i min bil .. det har suttit en orginal tubo innan som sagt TB0379 hette den!!
men det va inte så mycket skillnad på dom båda alls bara fästningen mellan grenrör o turbon!!
har satt dit laddtrycksmätaren men den visar inte ett skit! fattar inte varför! den sitter där den ska..smile
har ställt upp laddtrycket ganska regält.. spikar inte! men vågar inte ställa mer för att jag inte kan se vad han laddar! ...   när man startar bilen så får han stå en stund för o få upp luft tryck känns det som.. sen när man väl ska iväg så blurrar han i början sen kommer han på tvåan typ!! fan e inte så duktig på detta hära! hahah men .... e det något speciellt man ska tänka på när man byter till annan turbo! han jag köpte den av sa att det bara va att sätta dit! det skulle inte va några problem alls... men han går skit knepigt!
någon som har haft liknande problem kanske

torpis Forummoderator
7 maj 2009 · 10 572 Inlägg
-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang