Uxväxling i bakaxlarna hur vet man vad man ska ha?

Kmarcus
31 maj 2009 · 854 Inlägg

Nej, BMW lådor har 1,0:1 inte 1,1:1
M90 har 0,81:1 eller 0,70:1

Ni menade säkert rätt men skrev lite tokigt...

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
brk95
31 maj 2009 · 140 Inlägg

du har helt rätt menade ju ett till ett så klart smile

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
1 juni 2009 · 3 180 Inlägg

volvo_grabb skrev:
oki så alla som kör med bmw låda kör med de varvet? bara å acceptera?

finns BMW-lådor med 0,8:1 på femman också.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Kmarcus
2 juni 2009 · 854 Inlägg

Vad heter dom och på vilka bilar finns dom? Hur bra hållbarhet? Passar på rödblock?
Ifrågasätter inte, vill bara veta för framtida uppgradering smile

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
KingWS6 TACS Medlem
2 juni 2009 · 457 Inlägg

volvo_grabb skrev:
Hejsan jag har en 740 med t5 motor och bmw ZF M3 låda och org bak axel bör väl vara 3:54 i ut växling 11 kuggar på pinnjongen och 39 på kronhjulet.

Men nu till saken vill att den ska varva mindre den varvar 3000rpm i 100km/h normal bil ca 3000rpm i 130km/h

Ska man har typ 4:10 eller 3:10 i utväxling för de ska bli bra?

Tacksam för svar å frågor angående utväxlingar

Räkna ut det med denna tabell;

http://www.autopower.se/tips/default.asp#hjul

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang