Hallå! Förra året så pajade min växellåda/diff på min VR6:a Den slutade helt plötsligt driva för mig när jag skulle "axa" upp i fart,inge lek bara vanligt tom från rullande.. Så en bekant sa att Diffen hade rasat för jag fick i alla växlar men de rassla bara när ja släppte upp kopplingen.. Skaffa en "bättre begagnad" växellåda från skroten och har monterat på den,men de låter precis som den gamla lådan?? Är "diffen" paj i den här också eller kan de vara något annat?? Som sagt jag får i alla växlar känns inget konstigt men när ja lägger i 1:ans växel och släpper upp kopplingen så "gungar" bilen till ytterst LITE med driver ej bara rasslar i lådan... Någon som har bra förslag?? Elda upp bilen??
Kollat så det inte är att ena drivknuten/navet har packat?
Yes yes de va det första jag trodde hade pajat på Golfen då den tappade drivningen... Men så var juh inte fallet:( Funder om de kan vara något med kopplingen ivarjefall,för den gungar juh till när man släpper kopplingen sen händer de ingenting bara rassel från lådan...men splinsen såg juh bra ut..suck!
du plockade väll ner kopplingen och kollade på den innan du kastade upp lådan?
låter mer som tryckplattan har rasat för dig eller att splinsen har släppt i lamellen
Japp allt va okej med kopplingen och lamell De e bara att riva skiten igen... Suck:/
Fick ner lådan idag på Golfen,de var navet som bara snurrade runt inne i "lamellpaketet" De var juh inget jag tänkte på eller såg på utsidan då jag kollade lamellen,var juh säker på att diffen rasat de här har jag aldrig hört talas om.Så nu har jag en växellåda ligger till övers om någon vill köpa??.. kolla vad en kopplingssats kostar.. runt 4000kr och bara lamellen 1900kr..