Hur mycke klarar en automatlåda ? ( Volvo S70 T5 )

Snippen
4 juni 2009 · 14 Inlägg

Har en Volvo S70 T5 och har trimmat den en hel del. Sitter en automat i den just nu och nu undrar jag om det är någon som vet hur mycket lådan klarar i hp och Nm.

jocket4
4 juni 2009 · 189 Inlägg

Borde väl vara en liknande som sitter i 850in och den klarar ju max steg 3 om den är i bra skick och att oljan byts regelbundet vad jag har hört.. sen beror det väl lite på hur man kör, gasen i botten vid varje start förstör ju vilken låda som helst...

Snippen
4 juni 2009 · 14 Inlägg

jocket4 skrev:
Borde väl vara en liknande som sitter i 850in och den klarar ju max steg 3 om den är i bra skick och att oljan byts regelbundet vad jag har hört.. sen beror det väl lite på hur man kör, gasen i botten vid varje start förstör ju vilken låda som helst...

Vad pratar vi om då när det är steg 3. Jag har 1,1 bar i ladd  just nu och vet inte om jag vågar ställa upp den något mera än så.

ESTRANDBERG88 Hojmek
4 juni 2009 · 748 Inlägg

Som sagt, var noga med att skölja lådan och alltid ha fräsch olja så ökar du förutsättningarna att det håller smile

Wille90
5 juni 2009 · 104 Inlägg

Gasa tills den rasar och byt till manuel då, eller så säljer du den, hursomhelst kan de ju inte vara kul me mkt motor och automat hmm

Snippen
5 juni 2009 · 14 Inlägg

Wille90 skrev:
Gasa tills den rasar och byt till manuel då, eller så säljer du den, hursomhelst kan de ju inte vara kul me mkt motor och automat hmm

Har köpt en manuel låda men den kommer inte i först till nästa år. vill gärna ladda på lite till men vet inte om lådan håller.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang