2706
Sök

Turbokonvertera VR6

1 489 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Hallo!

Går i tankarna och turbokonvertera min VR6, funderar lite på hur mycket original motor klarar leverera? Alltså hur mycket ladd man kan skjutsa på innan det säger stop? Vad är det för spridare original i dom? Funderar på och ladda på ungefär 0.5kg bara för nöjets skull, men vill inte hålla på och kompsänka och pilla och dona. Jag vill helt enkelt slänga på en liten turbo och pilla upp laddet på 0.4 - 0.5, det borde originalsakerna hålla för?

Vilken turbo rekommenderas? Tänkte inte slänga på en massa utan skulle bara vara kul med lite vinterprojekt utan att riva hela motorn. Nån som vet vart man kan köpa extraktorgrenrör till min bil? Letat runt men hittar inget smile

Och ja, jag vet att man ska mappa om och fixa och dona för 100% driftsäkerhet. Men ska bevisa för vissa personer att det går och ladda på lite med originalgrejjerna med wink

Mvh Marcus
Senast redigerat av MarcusL (11 juni 2009)

• Även den starka måste ta i när han skiter

Skoda mekaniker
57 Inlägg
13 juni 2009
Original kolvar och stakar brukar tåla upp till 300-350hk överladdat..
Dock har jag ingen aning om hur länge det kommer fungera...

Medlem i SVEDIMF (http://www.svedimf.3w.se/).. =)

Avstängd
653 Inlägg
13 juni 2009
Hehe du kunde inte låta bli ; ))

Jag har rätt i vad jag än säger.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
13 juni 2009
MarcusL skrev:
Och ja, jag vet att man ska mappa om och fixa och dona för 100% driftsäkerhet. Men ska bevisa för vissa personer att det går och ladda på lite med originalgrejjerna med wink

nån form av chip måste du ha, nya spridare etc annars går det inte ladda nått alls...

Kört 1.2Bar oöppnad motor med E85....0.5 är totalt safe köp en headspacer så är 450whp på orignal grejjer inga problem med en bra mapp...

Poontus skrev:
Original kolvar och stakar brukar tåla upp till 300-350hk överladdat..
Dock har jag ingen aning om hur länge det kommer fungera...

hoppas du skojar? En korrekt överladdad vr6 klarar way over 500hp om motorn är i gott skick och en 8:5:1 headspacer/arp bult monteras..

502 Inlägg
17 juni 2009
vr6.nu är väl "the place to be" om man har frågor om turbokonverterade vr6or (:

säger inte att det är fel att fråga här, bara att där finns det myycket information om ämnet som kan vara bra att läsa igenom wink
Senast redigerat av JoeyJ (17 juni 2009)

461 Inlägg
18 juni 2009
Killen som har denna bilen borde veta ett å annat http://www.garaget.org/?car=36764

En polare som känner honom har sagt att han fått ut 690hk ur sin VR6 motor iaf... smile

BMW - Better Make Way

47 Inlägg
18 juni 2009
känns som ett extraktor rör skulle sitta fel i en turbo applikation?

Sök