4399
Sök

Måla OK går ju, men skivorna?

1 464 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Dum fråga, men jag har sett det göras och måste höra; Går det att måla skivorna?

Mina nyinhandlade skivor är lite 'rostfärgade' och allmänt småsunkiga och ihop med de nymålande oken kommer det att bli katastrof. Så jag vill 'piffa upp dem' lite. Men funkar målning? Vad används då? Andra lösningar?

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
18 juni 2009
Efter att du bromsat några gånger så syns inte rosten längre

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

482 Inlägg
18 juni 2009
klart det går men skulle inte rekomendera det tongue Nej men rosten syns inte efter ett par inbromsningar, du kan ju måla allt utom anläggnings ytan lr vad man säger, då ska du ha en färg som tål hög temp oxå

just real power
no turbo shit

1 464 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
speedfreak racing skrev:
Efter att du bromsat några gånger så syns inte rosten längre

Nej, det var min tanke också. Och det är ju inte rost som stör bara jäkligt tråkig färg. Skivorna bak jag fick var nya så de skiner som solen så jag är bara rädd att det ser underligt ut...

Nåja, vanlig husmanstvätt och se glad ut antar jag. wink

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Avstängd
962 Inlägg
19 juni 2009
Måla centrum och ventilering går alldeles utmärkt med rätt färg, måla bromsytan borde vem som helst kunna räkna ut att det inte går...

12 086 Inlägg
20 juni 2009
prodrive skrev:
Måla centrum och ventilering går alldeles utmärkt med rätt färg, måla bromsytan borde vem som helst kunna räkna ut att det inte går...

Centrumet borde inte va några problem. Men att måla längst ut på skivan känns som en dum ide, det blir fruktansvårt varmt där och jag tvivlar på att någon färg klarar det.

Avstängd
962 Inlägg
20 juni 2009
JapMax skrev:
prodrive skrev:

Centrumet borde inte va några problem. Men att måla längst ut på skivan känns som en dum ide, det blir fruktansvårt varmt där och jag tvivlar på att någon färg klarar det.

Jo det är sant, men om man har schysst färg borde det hålla hyffsat i några månader iaf, till skillnad från bromsytan som hade hållt i 10sek och dessutom gett otroligt dålig bromsverkan tongue

Sök