2562
Sök

När jag släpper gaspedalen hörs ett pysande ljud ca 2sekunder

15 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Varje gång jag släpper gaspedalen hörs ett pysande ljud som håller i sig ca 2sek. Detta började hända s sammband med bromsbyte. Kan det finnas något samband?

Driver
2 111 Inlägg
14 juli 2009
Kan ju vara en fördel att skriva vad det är för bil osv. Men vad vet jag...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

15 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Det är en gammal Mercedes 230E 87a.

537 Inlägg
14 juli 2009
thesimeon skrev:
Det är en gammal Mercedes 230E 87a.

Och det är GASpedalen och inte BROMSpedalen? Menar du gaspedal har du postat fel, menar du bromspedal har du skrivit fel två gånger med postat rätt.

Sen pratar du om ett bromsbyte, så antar att det ändå är bromsarna.
Vad är det för sorts "bromsbyte? Bara bromsbelägg/belägg? Öppnade du upp så det skulle kunnat komma in luft? Vart kommer pysljudet ifrån? Huvudcylindern? Något bromsok?

1 749 Inlägg
14 juli 2009
Kan kanske pysa lite i bromsservon?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

15 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Det är när jag släpper gaspedalen som det pyser.
Jag har bytt belägg, skivor och ok, så att det är luft i systemet är jag ganska säker på men om det är orsaken till pysljudet har jag ingen aning om.

1 749 Inlägg
14 juli 2009
Pysssch!!
Det är ingen turbo på bilen?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

15 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
ingen turbo

1 749 Inlägg
14 juli 2009
Någon form av vakumstyrd gas på den?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
14 juli 2009
thesimeon skrev:
Jag har bytt belägg, skivor och ok, så att det är luft i systemet är jag ganska säker på men om det är orsaken till pysljudet har jag ingen aning om.

Är det GAS eller BROMS pedalen vi snackar om? För släpper du GASpedalen och det pyster på en bil med vajerstyrd gas är det f*n illa

Om det är BROMSpedalen så kan det vara läckage i huvudcylindern

Rock'n Roll

537 Inlägg
14 juli 2009
TenZer skrev:
thesimeon skrev:

Är det GAS eller BROMS pedalen vi snackar om? För släpper du GASpedalen och det pyster på en bil med vajerstyrd gas är det f*n illa

Om det är BROMSpedalen så kan det vara läckage i huvudcylindern

Med tanke att han om och om skriver gaspedal får vi anta att han verkligen menar gaspedal och berättar för honom att inget med hans byte av skivor, belägg och bromsok har med något pysljud från motorn att göra.

15 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
det är när jag släpper GASPEDALEN som pysljudet hörs, ni tror altså inte det har något samband med bromsbytet att göra?  några förslag på vad det ka bero på?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
14 juli 2009
thesimeon skrev:
det är när jag släpper GASPEDALEN som pysljudet hörs, ni tror altså inte det har något samband med bromsbytet att göra?  några förslag på vad det ka bero på?

ABSOLUT INTE gas och broms hör inte ihop på något annat sätt än att båda sitter i bilen (såvida det inte är nå nytt junk med 1 000 000 databoxar som styr allt)

Gaspedalen rör en vajer i ett hölje som går till spjället på motorn, såvida det inte sitter hydralik/pneumatik någonstans därimellan så kan jag inte förstå vart ljudet kommer från.

Kan du beskriva ljudet och försöka lokalisera det?

Rock'n Roll

1 339 Inlägg
14 juli 2009
Bromsservon drivs ju av tryck från insuget? När du släpper gasen så förändras detta och man kan ju bara anta att det är där någonstans som problemet är?

Läckage någonstans är det säkert, kolla alla slangar, och som en annan frågade, VAR ifrån kommer pysandet, låt någon annan gasa sen så får du gå runt och kolla och lyssna eller tvärtom

blacken
14 juli 2009
Förmodligen en vacuumläcka under panelen någonstans. Om man inte är helt missimorferad så finns det på mersorna vakuum motorer lite här och där som har med värmesystemet att göra ...

Sök