3277
Sök

Bromok med eller utan abs?

283 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
har originalok på en 740Gl-88 utan abs med två slangutgångar, går de o sätta dit girling ok från en 740 16vent med abs med en slangutgång i? funkar oket okej fast jag inte har abs då? tacksam för svar, behöver få ihopa bilen så den kommer ut.. står ivägen där den står:/

...

845 Inlägg
29 juli 2009
megastreetracer skrev:
har originalok på en 740Gl-88 utan abs med två slangutgångar, går de o sätta dit girling ok från en 740 16vent med abs med en slangutgång i? funkar oket okej fast jag inte har abs då? tacksam för svar, behöver få ihopa bilen så den kommer ut.. står ivägen där den står:/

Nej. Men köp rätt OK på biltema. billigt och bra

283 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
men de hjälper ju inte så mycke heller.. har dom ok till 280mm skivor utan abs??

...

283 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
provar nog ändå att göra som jag sa!tongue

...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
31 juli 2009
men vill jag minnas rätt så går var slang til sin egen kolv på d oken? så ifall du bara monterar en slang så kommer bara 1 kolv trycka på belägget, inte så bra kanske...

tänkte tvärt om nu va? ber om ursäkt, har inte laggt mig än, hehe...

men håller med japmax att det borde nog gå å plugga den ena... fast ändå inte när jag tänker efter, då bildas det ett motstånd på den kretsen som kommer hålla tillbaka trycket... hmm, jag hade behövt se det framför mig...
Senast redigerat av Xoff (31 juli 2009)

283 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
men rören (2st) från huvudcylindern går ner till en mokajäng som delar upp de till fyra rör därefter delar dom sej och två ut i vardera hjulhus fram.. men om man då tar o slänger väck mokajängen o drar nya direkt rör till oket, då kan ju inget motstånd bildas? men går de? hur blir de me bromsbalansen o allt?tongue

...

blacken
31 juli 2009
megastreetracer skrev:
men rören (2st) från huvudcylindern går ner till en mokajäng som delar upp de till fyra rör därefter delar dom sej och två ut i vardera hjulhus fram.. men om man då tar o slänger väck mokajängen o drar nya direkt rör till oket, då kan ju inget motstånd bildas? men går de? hur blir de me bromsbalansen o allt?tongue

Det är bara att plugga bort dom rör som du inte vill "ha" så att säga.  Det "gamla" bromseriet är ett triangel krets system så det blir en del rör att plugga, Du får ersätta den gamla fyrvägsspliten med en tvåvägs dito + anpassa allt som går till bakbromseriet.. Men hur är det med bromskivan och fästet för oket, ( den som oket sitter i på navet)

Sök