Vinterhjul som skruvar upp sig själv

Tobias_M
16 november 2009 · 77 Inlägg

Hej!
Det är så här att jag har precis satt på mina vinterdäck som är på plåtfälg. Det som är problemet är att dem skruvar upp sig av sig själv när man kör. efter ca 2 mil så kan jag dra åt muttrarna och jag behöver inte ta i speciellt mycket för att rubba dem. igår innan jag märkte det så gick det så långt så att jag satt o hoppa i bilen av vibrationer.
Jag har använt dessa hjulen i två vintrar innan och det har funkat hur bra som helst. Jag har inte ändrat något som skulle kunna påverka detta. Byte till ett par större sommarfälgar i sommras, eller ett par sänkningsfjädrar kan väl inte ha orsakat detta? eller en framvagsjustering, för det händer ju på ALLA hjulen.

Vad kan ha hänt eller vad är fel?


/// Tobias

te_wik Forummoderator
16 november 2009 · 12 813 Inlägg

Du har rätt bultar/muttrar va?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
16 november 2009 · 5 042 Inlägg

precis. Alu bult/mutter ska du inte ha till plåtfälg.

C H E V R O L E T <3
kolvas
16 november 2009 · 4 001 Inlägg

och det sittter ingen lös centrumring från sommarfälgarna som inte ska vara där till vinterfälgarna?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

låter ju mer som att dom inte är åtdragna ordentligt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
azid Det som inte dödar gör ont
16 november 2009 · 2 668 Inlägg

ironhead skrev:
låter ju mer som att dom inte är åtdragna ordentligt

nej för man drar ju så det tag stopp sen släpper man lite så det inte tar imot lol .

troligen fel bultar..

åk in hos nån däckjuckare så fixas det på nån minut vad du ska ha

2slow
Tobias_M
16 november 2009 · 77 Inlägg

Det är rätt bultar, använder ju inte alu muttrarna till det, de är dem för fina för wink. har använt dem i 2 säsonger innan som sagt. inte vart några problem. Efter att ha ringt runt en del så fick jag tag på en som kunde och han sa att det säkerligen va centrumringen. Det får bilen att vobbla och det går inte att dra åt riktigt. Ser ut som att problemet är löst om nu inte centrumringen sitter i fälgarna när jag får tid att kolla!

Darkace Skyline Drifter
16 november 2009 · 640 Inlägg

låter som centrumringen från alu-fälgen e kvar, hände mig förra vintern, fungera perfekt efter ja åtgärda det big_smile

Tobias_M
16 november 2009 · 77 Inlägg

Ja centrum ringen satt mycket riktigt kvar runt navet. Nu bör det väl funka!

buddha88
18 november 2009 · 274 Inlägg

Ta stålborsten på beläggnings ytan där fälgen sitter mot skivan, hjälpte på min 850, då de va skit emellan, så fälgen inte kom tajt mot skivan, en bult hade lossnat helt o d hände 2 gånger innan ja gjordet, men sen funka de utmärkt, kom ihåg d speciellt när alu fälgarna ska på igen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang