8634
Sök

Saab 9000 aero låda och koppling till 900 2.0t -95?

Svets inriktad
158 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Som rubriken säger går det att byta 9000 grejerna till 900 se 2.0t -95?

Och sen en annan sak kan man ta bara 2,3t toppen ifrån den? och byta den topp som sitter i min 900?
Men har även tänkt på faal när man är pågång så kanske den turbon är bättre oxå? elr?

För vet en skrot som det står en saab 9000 aero som verkar vara i mkt bra skick förutom att den är kvaddad då dock tongue

mvh Jonas
Senast redigerat av Barra91 (24 februari 2010)

1 498 Inlägg
24 februari 2010
Lådan passar dåligt pga lutningen på motorerna men toppen funkar men ingen skillnad mot 2.0an om vi snackar kortmotorn

Svets inriktad
158 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
ascona-tic skrev:
Lådan passar dåligt pga lutningen på motorerna men toppen funkar men ingen skillnad mot 2.0an om vi snackar kortmotorn

Det var ju synd hmm men hur är det med kopplingen då?  Okej så ingen skillnad alltså? för mina lyftare är ju rätt slut nästan allihopa och är ju sugen på att trimma så tänkte ta toppen komplett med kam lyftare osv smile
Men kan bli så att jag tar hela skiten från den men beror på vad man får för pris på allt? :S

För hade tänkt att trimma min 900 2.oT till cirkus 300+ och tänkte att turbon är väl bättre på aeron än min org? och deverse delar från aeron tongue
Senast redigerat av Barra91 (24 februari 2010)

5 710 Inlägg
25 februari 2010
Barra91 skrev:
Okej så ingen skillnad alltså?

Nej.
Barra91 skrev:
för mina lyftare är ju rätt slut nästan allihopa och är ju sugen på att trimma så tänkte ta toppen komplett med kam lyftare osv smile

Kammarna har du heller inget för att byta över.
Enklast  är att ta tryckarna från den andra toppen och stoppa i.
Är du seriös och får hela toppen billigt skulle du ju kunna renovera den/se över den och sedan byta så du får nya packningar osv men det är ju ganska mycket jobb.
Barra91 skrev:
För hade tänkt att trimma min 900 2.oT till cirkus 300+ och tänkte att turbon är väl bättre på aeron än min org?

Ja det är den. 300 kan kanske gå om du kör etanol.
Barra91 skrev:
och deverse delar från aeron tongue

Aeron är inte något exklusivt med extrema delar.
Det som skiljer Aeron motormässigt mellan en vanlig 200 hästars 9000 är styrenhet och turbo.
Men de e klart...du skulle ju kunna använda vev, stakar för en 2.3literskonvertering smile

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Sök