3694
Sök

Vart kan man köpa fjäderbenslagringar?

3 187 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
hejsan har precis köpt nya coilovers till min bil, allt följde med utom fjäderbenslagringar, måste jag köpa nya sådana för att kunna montera coiloversna? eller kan jag använda de som siter på bilen (om det sitter några på bilen)?

om jag måste köpa nya vart kan jag köpa dessa? bilen är en honda civic -93.

tacksam för snabba svar

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
29 oktober 2010
Du bör ju kunna använda dom du har , om coiloversatsen är till den bilen.
Men det är inte fel att sätta nya, Honda , Meca , Ad center , Mekonomen bör kunna fixa nya.

/Stefan
Senast redigerat av Stefan Elg (29 oktober 2010)

2 924 Inlägg
29 oktober 2010
Fjäderbenslager följer aldrig med coilovers... och är man inte 100% säker att de man har är tipp-topp, så byt dem samtidigt.

Finns på de flesta vanliga ställen som säljer bildelar till Honda... Honda, Mekonomen, Autoexperten, Meca, kanske Biltema osv...

~ Life is short, have FUN! ~

3 187 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
peegee skrev:
Fjäderbenslager följer aldrig med coilovers... och är man inte 100% säker att de man har är tipp-topp, så byt dem samtidigt.

Finns på de flesta vanliga ställen som säljer bildelar till Honda... Honda, Mekonomen, Autoexperten, Meca, kanske Biltema osv...

okej, men man bör kunna använda de som sitter på, för det har aldrig krånglat.

tackar för svaret

2 924 Inlägg
29 oktober 2010
Jag hade nog bytt dem i alla fall eftersom de inte är dyra och man ändå har isär allt... så undviker man riva ner allt senare med ny hjulinställning osv...
Fjäderbenslager slits dessutom ut fortare med coilovers...

3 187 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
peegee skrev:
Jag hade nog bytt dem i alla fall eftersom de inte är dyra och man ändå har isär allt... så undviker man riva ner allt senare med ny hjulinställning osv...
Fjäderbenslager slits dessutom ut fortare med coilovers...

okej, någon som kan länka en sida som säljer, kollade nämligen på mekonomen, och där hittade jag inga.
biltema har inte till min model.
någon som vet en bra sida?

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
29 oktober 2010
Ring närmsta Honda Åf så hjälper dom dig garanterat. De e inte säkert att Mekonomen och alla andra som kan tänkas ha dessa är billigare än vad Honda är. Ring och hör med dom och ring vidare sen för att jämnföra! /Stefan

3 187 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
Stefan Elg skrev:
Ring närmsta Honda Åf så hjälper dom dig garanterat. De e inte säkert att Mekonomen och alla andra som kan tänkas ha dessa är billigare än vad Honda är. Ring och hör med dom och ring vidare sen för att jämnföra! /Stefan

okej, hittade det på autoexperten, kostar ca 350 kr. låter rimligt.
vet kan priset ligga på att byta till coilovers på en bil?
måste ju ta endel tid.

tackar för svaret

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
29 oktober 2010
Priset är nog ganska varierande beroende på var du vänder dig men jag kan tänka mig är 2500-3500kr för ett sådant arbete på en vettig verkstad.

/Stefan

2 924 Inlägg
29 oktober 2010
Jag vet inte hur van mekare du är själv men tar man bara det försiktigt med OK fjäderspännare, så är det inte så svårt att utföra mest tidskrävande... men grymt lärorikt!

Passa även på att byta till lite hårdare bussningar typ Powerflex om du har några hundralappar över... och kanske lacka chassiedetaljerna så de passar fint ihop med coiloversen?

Sök