Dörrar VW passar 1,8T-98 Går ej öppna, HJÄLP!

FjunFlas
28 oktober 2010 · 88 Inlägg

Hej, Fått ett litet problem med bilen. Köpte den igår men batteriet var dåligt så bytte det o nu går det bara öppna vänster bakdörr o bakluckan. Man hör hur låsmekanismen funkar när man vrider om nyckeln men likförbannat går det inte öppna dörrarna?  ska kolla felkoder imorgon om det kanske är någon som måste nollställas för de ska gå o öppna dom? sen hör man även när man tar i handtaget innifrån o försöker öppna att det "rör sig" så känns inte som de e fel där? läste om att det kanske gått i någon safe-spärr som gör att man måste nollställa felkoder? Någon som har några bra tips som kan hjälpa mig?  Får hoppas någon där ute fattar vad jag har skrivit roll Snabba svart uppskattas högt!smile

sjoman Möller mekaniker
28 oktober 2010 · 141 Inlägg

De där låter mer som om ett kabelfel. det sitter ett styrdon med kablage under/framför förarstolen som brukar bli fuktskadat när man får in för mycket vatten. annars kan jag bara rekommendera att bryta strömmen i bilen igen sen testa och låsa upp den igen.

Volvo S40 2.0T "reddonkey" (1998)
FjunFlas
28 oktober 2010 · 88 Inlägg

sjoman skrev:
De där låter mer som om ett kabelfel. det sitter ett styrdon med kablage under/framför förarstolen som brukar bli fuktskadat när man får in för mycket vatten. annars kan jag bara rekommendera att bryta strömmen i bilen igen sen testa och låsa upp den igen.

Tog bort batteriets minus o lät den vara av cirka 30 min men funkade inte ändå, Gick inte att låsa upp när den var borta heller:S Verkade som de kom efter jag bytt batteri,

sjoman Möller mekaniker
28 oktober 2010 · 141 Inlägg

De låter konstigt om de skulle kommit när du bytt batteri för på de gamla har du inget som styr låset som är programmerat. Du satte inte batteriet åt fel håll eller något först va? För isf kan man bränna elsystemet. Men om du får upp förardörren så testa och ta bort dörrklädsen och kolla så att alla kablar är hela och allt annars testar du och stampa lite på golvet framför förarstolen där elsystemet för de sitter

Volvo S40 2.0T "reddonkey" (1998)
FjunFlas
28 oktober 2010 · 88 Inlägg

Jo enligt vissa kan de typ sitta en Safe-spärr som gör att man måste släcka en felkod, Men ska åka o försöka få bort dörrsidan o se om de går att öppna innifrån, Nejnej satte det rätt. Ska åka o kolla om jag kan hitta felet men blir en felsökning imon annars,

Nanos_
30 oktober 2010 · 10 Inlägg

Varför ringer du inte mig istället som jobbar på vw och kan höra med kollegor?smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang