15 november 2010
Trådstartare
Var det med dom äldre modellerna eller nyare?
dom ska ju tydligen förbätttrat en hel del från föregående modell... vet inte vilken som är vilken dock bara...
50 mil och vattenplaning två gånger... hmm låter ju inte så bra...
Sen beror det ju på vad man räknar som vattenplaning och inte... om jag nu kör med mina dubbdäck när det regnar och får lite kast på bilen när man kör genom vattensamlingar på motorvägen så klassar inte jag det som vattenplaning direkt... Tappar man helt kontrollen på bilen är det en helt annan sak... dock har jag aldrig gjort det men min bil som är en Quattro... Trycker det känns ganska säkert oavsätt om det är ishalka eller vattenhalka... men man vill ju ändå ha däck som inte tappar kontrollen helt...
Nu har jag Kleber kapnor 4 på som är ett gäng år och kör 100-120 i spöregn med vattensamlingar på vägen utan problem... går dessa däck att jämnföra med att köra med dubbdäck på barmark i regn eller???
Försöker hitta något att jämnföra med
Jag ska köpa nya fälgar och har hittat en som säljer 4 fälgar i bra skick med helt nya Michelin energy saver på för 4000:-
Därför jag undrar så mycket... Om det är värt att köpa med dessa däck för den summan.. om däcken är helt kass så vågar jag inte köpa dem.. man vill ju ha väghållning också...
Kör fyrhjulsdrivet så det kanske iof ger bättre väghållning så sätt... men man får ju inte tappa väggreppet för det...
Senast redigerat av AEN (16 november 2010)