3401
Sök

Fråga angående Airflow skärmbräddare till saab 900 T16

614 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Rätt simpel fråga men lite halvjobbig att förklare.

På ifall min saab 900 årsmodell 87a så sitter det plastskärmbräddare i skärmkanterna. Dessa är orginalvarianten av dessa bräddare och är rätt smala.

Men sen finns det ju några mycket bredare skärmbräddare till samma bil som jag har för mig hör ihop med airflowpaketet. Dessa skärmbräddare är bra mycket bredare en orginal, och mycket snyggare.

Min fråga är.
Sitter airflowbräddarna fastskruvade i skärmkanten på något sett? eller sitter dom fast på så vis som mina orginal bräddare gör genom att dom har ett spår inuti sig med små clips runt om som du för in i skärmkanten och på så vis sitter skärmbräddaren fast?

Helt enkelt. Hur sitter Dom breda skärmbräddarna till airflowpaketet fast i skärmkanten?

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

4 767 Inlägg
4 februari 2011
Det satt typ som små metallclips som man skruvade fast dem i. Dock satt de inte jättebra i dessa clipsen.
När jag monterade komplett airflowpaket på min så fyllde jag skärmbreddarna med sikaflex och limmade fast dem på skärmkanterna helt enkelt. Det satt utav bara fan.. smile

Min gamla bil, såldes 2006: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=21339

Har mängder med projektbilder på det om du är nyfiken..

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

614 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Erick skrev:
Det satt typ som små metallclips som man skruvade fast dem i. Dock satt de inte jättebra i dessa clipsen.
När jag monterade komplett airflowpaket på min så fyllde jag skärmbreddarna med sikaflex och limmade fast dem på skärmkanterna helt enkelt. Det satt utav bara fan.. smile

Min gamla bil, såldes 2006: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=21339

Har mängder med projektbilder på det om du är nyfiken..

Okey då låter det ju lite som att dom sitter fast på samma sett som orginal skärmbreddare då. för dom som sitter på min bil nu har ochså små metalclips.. igentlingen inte svårare en att att bara dra av dom.

A jag vet har varit och kollat på din gamla 900 förut..  Man får ju ståfräs direkt vetu big_smile

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

83 Inlägg
4 februari 2011
Det är samma koncept, men olika lösning. Airflow-listen är annorlunda, clipsen också. Men samma lösning, man klämmer på listen runt skärmen, och sen skruvar man genom alltihopa, dvs det skall borras hål i Airflow-listen för skruven. Clipsen är som U-form ungefär och går runt listen. Ganska meckigt, ingen jättebra lösning. Ericks lösning är nog den bättre.

Dra inte av klipsen bara, de sitter skruvar som måste lossas först och breddaren tas bort, sen kan man pilla bort listen. Dvs om du har tänkt kunna återanvända grejorna igen på ett bra sätt, annars kan man ju bara slita väck det.

Airflowbreddarna är ganska snygga, men kräver nog ett Aeropaket på bilen (kanske du har?) men största problemet är nog att hitta dom.
Senast redigerat av Turbocab (4 februari 2011)

614 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Turbocab skrev:
Det är samma koncept, men olika lösning. Airflow-listen är annorlunda, clipsen också. Men samma lösning, man klämmer på listen runt skärmen, och sen skruvar man genom alltihopa, dvs det skall borras hål i Airflow-listen för skruven. Clipsen är som U-form ungefär och går runt listen. Ganska meckigt, ingen jättebra lösning. Ericks lösning är nog den bättre.

Dra inte av klipsen bara, de sitter skruvar som måste lossas först och breddaren tas bort, sen kan man pilla bort listen. Dvs om du har tänkt kunna återanvända grejorna igen på ett bra sätt, annars kan man ju bara slita väck det.

Airflowbreddarna är ganska snygga, men kräver nog ett Aeropaket på bilen (kanske du har?) men största problemet är nog att hitta dom.

Okey aja då var det inte riktigt så enkelt som jag hoppades på då big_smile aja har du någon aning vad för verktyg man behöver för att få loss listerna så att dom överlever då?

Ska eventuelt hämta några av dessa lister i helgen som sitter på en skrotbil så hade varit bra att veta big_smile

614 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Nej har tyvärr ingen airflow paket, skulle dock gärna viljat ha.
Aja får se hur det blir. Har en hypotes om att det faktist kan se riktigt bra ut med orginal kjolar på med och sidosköldarna.

Får se hur det blir, du kanske har rätt big_smile

Sök