4664
Sök

Od volvo 740-90

6 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
Problemet uppstod i somras  då överväxeln ej ville läggas i. Till slut kom jag på att när jag tryckte spaken till vänster och lite framåt så gick det bra att lägga i överväxeln men nu går det inte alls att lägga i den. Alltså har något flyttat sig eller helt enkelt gått sönder, frågan är bara vad. Finns det en givare som säger till när fyrans växel är i och hur byts den ut eller justeras?? Kan den nås inifrån bilen eller måste växellådan tas ner...

Fattig student
1 282 Inlägg
26 december 2010
Skulle tro att det är kablarna till knappen som har gått av, inget ovanligt..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
26 december 2010
tändslampan på panelen att overdriven är i ska va nån grönlampa

6 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Nej lampan tänds ej och reläet klickar inte...någon form av glapp alltså...kablarna på lådan sitter som de ska.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
27 december 2010
Det sitter en givare i lådan som känner av när fyran är i, och den måste fungera. Vet inte 100 men jag är ganska säker på att givaren sitter inuti lådan så den måste ner i så fall. Eftersom det verkar vara den som glappa tidigare så kanske det är så att det är den som gett upp.

Sen har du somsagt sladdarna i växelspaken som jättegärna nöts ner och kortsluts/ går av.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
27 december 2010
testa byt relä är mer lr mindre gratis på skroten

6 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
Problemet löst, det var brott på ledarna i kabeln till knappen på växelspaken. Dock syntes ej något slitage på själva kabelhöljet.

Men tack till er som har svarat.

871 Inlägg
8 februari 2011
Bensinskallen skrev:
Det sitter en givare i lådan som känner av när fyran är i, och den måste fungera. Vet inte 100 men jag är ganska säker på att givaren sitter inuti lådan så den måste ner i så fall. Eftersom det verkar vara den som glappa tidigare så kanske det är så att det är den som gett upp.

Sen har du somsagt sladdarna i växelspaken som jättegärna nöts ner och kortsluts/ går av.

nej givarn sitter väl skruvad på locket ? ser ut som givaren till backljusen typ..  Så om man har smala händer/armar och är tålig så går det att byta den utan att ta ner lådan..

Sök