Betongfylla block!

Sharky
14 februari 2011 · 10 287 Inlägg

Nu är jag grinig men jag blir det när det larvas runt i trådar och då minskar mitt tålamod drastiskt.

6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg

    * Innehållslösa inlägg som ej för diskussionen framåt är inte tillåtna. Som innehållslöst inkluderas t.ex. inlägg som "+1", "word", "hehe" med mera.

Göran
Moderator

Bråka inte med mig - då blir jag ännu grinigare ;-)

gle skrev:
1+

Gronwalls skrev:
2+ big_smile

dkws2 skrev:
Rolig tråd

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Gronwalls
14 februari 2011 · 1 808 Inlägg

Sharky skrev:
Nu är jag grinig men jag blir det när det larvas runt i trådar och då minskar mitt tålamod drastiskt.

6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg

    * Innehållslösa inlägg som ej för diskussionen framåt är inte tillåtna. Som innehållslöst inkluderas t.ex. inlägg som "+1", "word", "hehe" med mera.

Göran
Moderator

Bråka inte med mig - då blir jag ännu grinigare ;-)

gle skrev:
1+

Gronwalls skrev:
2+ big_smile

dkws2 skrev:
Rolig tråd

Oj oj, vi får passa oss för griniga farbröder wink haha skojja bara.
Jag ska skärpa mig.

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
HenkaBu
14 februari 2011 · 27 Inlägg

Gronwalls skrev:

Sharky skrev:
Nu är jag grinig men jag blir det när det larvas runt i trådar och då minskar mitt tålamod drastiskt.

6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg

    * Innehållslösa inlägg som ej för diskussionen framåt är inte tillåtna. Som innehållslöst inkluderas t.ex. inlägg som "+1", "word", "hehe" med mera.

Göran
Moderator

Bråka inte med mig - då blir jag ännu grinigare ;-)

gle skrev:
1+

Gronwalls skrev:
2+ big_smile

dkws2 skrev:
Rolig tråd

Oj oj, vi får passa oss för griniga farbröder wink haha skojja bara.
Jag ska skärpa mig.

Bra !

500 000 svenskar lider av dylexi.
Phaetoon
14 februari 2011 · 8 156 Inlägg

När man betongfyller ett block så fyller man kyl(vatten)kanalerna i blocket för att blocket ska bli stabilare.
Nackdelen är att kylningen blir bra mycket sämre. Så en sådan motor ska man köra på strippen med, inte på gata. Sen beror det på hur mycket man fyller också. Man ska helst använda något annat än betong.
Att svetsa fast toppen känns bara meningslöst. Om man har lagt ner tid och pengar för att få en motor på över 500hk så vill man inte svetsa fast toppen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Kibil
14 februari 2011 · 552 Inlägg

Håller med Phaetoon till fullo, här finns det mycket information:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=10688

Noxxer
15 februari 2011 · 1 482 Inlägg

Tror din far menade att man kan svettsa toppen så den håller för extrema effekter. Dvs inte svettsa fast den i blocket utan svettsa igen kylkanalerna och sedan borra ur mindre hål för att få maximal anläggningsyta mot blocket så toppen håller bättre under extrema tryck.

BLT Service
Theracords Music Label
Germax
15 februari 2011 · 12 086 Inlägg

mnaeslund skrev:

gle skrev:

mnaeslund skrev:
Om man svetsar kolv ringarna så borde dom ju hålla ganska bra?

Nu hoppas jag du driver med oss???

KAN MAN INTE FRÅGA NÅGRA ENKLA FRÅGOR HÄR PÅ GARAGET UTAN ATT BLI BEHANDLAD SOM EN IDIOT????? mad

Du ställer ju stans jävla idiotfrågor, verkligen utom all vett.

itia T5
15 februari 2011 · 141 Inlägg

PoulZen skrev:

JapMax skrev:

mnaeslund skrev:

KAN MAN INTE FRÅGA NÅGRA ENKLA FRÅGOR HÄR PÅ GARAGET UTAN ATT BLI BEHANDLAD SOM EN IDIOT????? mad

Du ställer ju stans jävla idiotfrågor, verkligen utom all vett.

Alla har vi varit barn i början. Eller visste du när du föddes att man inte ska svetsa kolvringar?
Killen valde att fråga på ett bilforum istället för att läsa en bok, vad är det som är så fel med det?
Om ni tycker det är så fruktansvärt idiotiskt och jobbiga frågor han ställer, så har jag ett jätte bra och ett jätte enkelt tips som till och med ni som klagar på TS klarar av (tror jag).
Här och häpna: Läs inte tråden! smile

Nu ska jag inte uttala mig så mycket, för att jag själv ställer en jäkla massa frågor. Men jag läser mycket också. Sedan kommer jag inte med påståenden och backar upp det med argumentet att min far/mor har sagt så.

Tråden är ju rolig och jag hoppas att TS inte tar det personligt. Vi sitter i samma båt smile

jag hade en dröm
PoulZen
15 februari 2011 · 772 Inlägg

JapMax skrev:

mnaeslund skrev:

gle skrev:
Nu hoppas jag du driver med oss???

KAN MAN INTE FRÅGA NÅGRA ENKLA FRÅGOR HÄR PÅ GARAGET UTAN ATT BLI BEHANDLAD SOM EN IDIOT????? mad

Du ställer ju stans jävla idiotfrågor, verkligen utom all vett.

Alla har vi varit barn i början. Eller visste du redan som nyfödd att man inte ska svetsa kolvringarna?

Ts valde att ställa frågan på ett bilforum istället för att läsa en bok, vad är det som är så fel med det?
Och om ni nu som klagar på Ts och tycker att det är så idiotiska och jobbiga frågor (frågor som varje människa borde kunna enligt er) så har jag ett väldigt enkelt och iq befriat tips till er så ni slipper såna här traumatiska upplevelser i framtiden.

Hör & häpna: Läs inte tråden, och kommentera absolut inte. För då visar ni bara att ni är oförmögna att bete er som normala människor i sociala sammanhang. Och det vill ni väll ändå inte? smile


Tillägg: blev dubbla inlägg för att jag har en trasslig internet uppkoppling.

Senast redigerat av PoulZen (15 februari 2011)

PoulZen
15 februari 2011 · 772 Inlägg

itia skrev:

PoulZen skrev:

JapMax skrev:

Du ställer ju stans jävla idiotfrågor, verkligen utom all vett.

Alla har vi varit barn i början. Eller visste du när du föddes att man inte ska svetsa kolvringar?
Killen valde att fråga på ett bilforum istället för att läsa en bok, vad är det som är så fel med det?
Om ni tycker det är så fruktansvärt idiotiskt och jobbiga frågor han ställer, så har jag ett jätte bra och ett jätte enkelt tips som till och med ni som klagar på TS klarar av (tror jag).
Här och häpna: Läs inte tråden! smile

Nu ska jag inte uttala mig så mycket, för att jag själv ställer en jäkla massa frågor. Men jag läser mycket också. Sedan kommer jag inte med påståenden och backar upp det med argumentet att min far/mor har sagt så.

Tråden är ju rolig och jag hoppas att TS inte tar det personligt. Vi sitter i samma båt smile

Det är väll det ett forum är till för? Att man ska kunna fråga sånt man inte vet. Annars har jag missuppfattat.
Och nu vet jag inte hur gammal TS är, men bor man hemma så har man säkert fått höra av sina föräldrar att så här gör man och så här ska det vara.
Så kan man ju dubbelkolla med någon annan på ett forum tex. om det verkligen är så. smile

itia T5
15 februari 2011 · 141 Inlägg

PoulZen skrev:

itia skrev:

PoulZen skrev:

Alla har vi varit barn i början. Eller visste du när du föddes att man inte ska svetsa kolvringar?
Killen valde att fråga på ett bilforum istället för att läsa en bok, vad är det som är så fel med det?
Om ni tycker det är så fruktansvärt idiotiskt och jobbiga frågor han ställer, så har jag ett jätte bra och ett jätte enkelt tips som till och med ni som klagar på TS klarar av (tror jag).
Här och häpna: Läs inte tråden! smile

Nu ska jag inte uttala mig så mycket, för att jag själv ställer en jäkla massa frågor. Men jag läser mycket också. Sedan kommer jag inte med påståenden och backar upp det med argumentet att min far/mor har sagt så.

Tråden är ju rolig och jag hoppas att TS inte tar det personligt. Vi sitter i samma båt smile

Det är väll det ett forum är till för? Att man ska kunna fråga sånt man inte vet. Annars har jag missuppfattat.
Och nu vet jag inte hur gammal TS är, men bor man hemma så har man säkert fått höra av sina föräldrar att så här gör man och så här ska det vara.
Så kan man ju dubbelkolla med någon annan på ett forum tex. om det verkligen är så. smile

Det blir alltid fel när man ställer en fråga med ett påstående. Man ställer frågan för att man är osäker, men samtidigt säger man att det man själv trodde är rätt.

Jag jobbar inom telekom, du anar inte hur många "tekniker" som jag pratar med varje dag. Folk som har blandat ihop olika tekniker och begrepp men som gärna pratar för att dem vill visa att dem kan. När dem sedan inte kan godta ett svar, så blir det hel galet.

jag hade en dröm
rysktalande
15 februari 2011 · 109 Inlägg

Rätt rolig tråd att läsa om man har tid till det.

Håller med PoulZen och phaeton gav en riktigt bra förklaring tror jag till TS.

MikkoThaMan
15 februari 2011 · 114 Inlägg

Fy fan va skön du e pojk!!! Man kan inte svetsa eller fylla dem med betong!
Din egna pappa jävlas med dig hah

Owla
15 februari 2011 · 751 Inlägg

PoulZen skrev:

JapMax skrev:

mnaeslund skrev:

KAN MAN INTE FRÅGA NÅGRA ENKLA FRÅGOR HÄR PÅ GARAGET UTAN ATT BLI BEHANDLAD SOM EN IDIOT????? mad

Du ställer ju stans jävla idiotfrågor, verkligen utom all vett.

Alla har vi varit barn i början. Eller visste du redan som nyfödd att man inte ska svetsa kolvringarna?

Ts valde att ställa frågan på ett bilforum istället för att läsa en bok, vad är det som är så fel med det?
Och om ni nu som klagar på Ts och tycker att det är så idiotiska och jobbiga frågor (frågor som varje människa borde kunna enligt er) så har jag ett väldigt enkelt och iq befriat tips till er så ni slipper såna här traumatiska upplevelser i framtiden.

Hör & häpna: Läs inte tråden, och kommentera absolut inte. För då visar ni bara att ni är oförmögna att bete er som normala människor i sociala sammanhang. Och det vill ni väll ändå inte? smile


Tillägg: blev dubbla inlägg för att jag har en trasslig internet uppkoppling.

Men kikar du lite närmre på frågorna han har ställt och svaren han har fått så söker grabben uppenbarligen enbart uppmärksamhet! Får han ett seriöst svar så har han ignorerat det, får han ett oseriöst svar så spinner han vidare på det!

Phaetoon
15 februari 2011 · 8 156 Inlägg

Det är inte helt ovanligt med "face rapes" a'la Facebook. Tänk på det innan ni postar något som idiotförklarar ts.

Sen finns det ju människor som aldrig öppnat huven på en bil och inte kan speciellt mycket om motorer. Oavsett vad så ska man försöka bemöta alla så trevligt som möjligt. (Hur svårt det än kan vara)
Man brukar ju säga att en dum fråga får dumt svar, men det behöver inte vara du som levererar det svaret...

Sen så ska man inte mata trollen. Dom ska vi moderatorer ta hand om.

Tänk på vad ni skriver i fortsättningen. Vi håller en extra koll på den här tråden.
Mvh Moderator Phaetoon

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Krogis
16 februari 2011 · 96 Inlägg

vem ser inte att det är ett drygt skämt? finns ju dock block med helgjuten topp. dvs block och topp i ett stycke

Saab 9000 2.0t
Saab 9000 (1998)
torpis Forummoderator
16 februari 2011 · 10 572 Inlägg

Jag tror vi nöjer oss där.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang