6506
Sök

Renovera lamelldiff?

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
26 februari 2011
Trådstartare
Hej! Har sökt men hittar inga trådar som ger mig det jag vill veta.

Efter ha kört en del iskörning med min evo så får jag en känsla av att bakdiffen kan vara sliten och inte bromsar som den ska. Och efter snart 10k mil så känns det som att det vore bra att ta en titt på den. Hur bär man sig åt?

Tvivlare
2 266 Inlägg
26 februari 2011
eddhedd skrev:
Hej! Har sökt men hittar inga trådar som ger mig det jag vill veta.

Efter ha kört en del iskörning med min evo så får jag en känsla av att bakdiffen kan vara sliten och inte bromsar som den ska. Och efter snart 10k mil så känns det som att det vore bra att ta en titt på den. Hur bär man sig åt?

Vad jag har fått lära mig (kan ha fel?) Så kräver lamelldiffar täta oljebyten om man kör hårt. Hur ser oljan ut? smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Kärnkraftstomte
779 Inlägg
28 juli 2011
Funderar på att köpa en begagnad lamelldiff till min nyinköpta Omega från Bildelsbasen. Om man får tag i diffklump som är sliten, går det i så fall att köpa en ny lamell (antar att den funkar ungefär som en koppling därav namnet) till den och sen se till att någon som har kunskapen se till att byta den samt shimsa in diffen på nytt?

Lönar det sig att göra så eller ska man handla en diff som är i bättre skick från början?

Man vet ju egentligen aldrig skicket i från första början, en "bra" diff kanske bara håller två år i alla fall...

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

Sök