varför hör jag motorljudet i mina högtalare i bilen?

mimmiiie
3 januari 2007 · 32 Inlägg

hej hej jag undrar om någon här skulle kunna hjälpa mig snarast jag har jordat i bältesinfästningen men blev ej av med ljudet snälla vet någon vad jag ska göra    tack på förhand mvh mimmi

Hur du än vänder dig om, har du skinkan bak :P
beemern .......
3 januari 2007 · 2 655 Inlägg

menar du inte ett vinande ljud?...

Blobben
4 januari 2007 · 104 Inlägg

Har du lagt strömkabel och lågnivåkabel på samma sida?

BMW 525i (1990)
FreddeK
4 januari 2007 ·

hej!

Tror det är generatorsus du hör...låter det mer när du gasar tex? Om det gör det så är det en störning någonstans...testa att separera kablarna som talarna innan säger eller testa med en annan cdspelare. Hade själv så men det var enheten som bråka och det funka finnemang med en annan spelare!

mimmiiie
4 januari 2007 · 32 Inlägg

först var det ett surrande ljud.. väldigt irriterande.. va då inne på brl för att få lite hjälp.. han sa att jag skulle sätta fast jorden i bälteshållaren.. gjorde det och nu hör jag både det surrande och ett visslande ljud. så det blev ännu mer irriterande.

killen som haft bilen innan verkar inte riktigt veta vad han har sysslat med. men har dragit om det mesta av kablarna. ny stereo kommer om några veckor så ja får väl vänta och se vad det kan vara för fel. men det konstiga är att allt började när jag byte lågnivå. men sen när jag byte till en annan så hände inget! aja medans jag väntar på den nya får den s*tans stereon vara avstängd! smile

Hur du än vänder dig om, har du skinkan bak :P
_stuntman_
4 januari 2007 · 205 Inlägg

Låter som det är generatorbrus! eftersom du började när bytte lågnivå kabel, så kan det ju vara så att den nya kabeln inte är lika skärmad (alltså isolerad från störningar). Jag skulle nog prova att byta kabel! Lycka Till!

mimmiiie
4 januari 2007 · 32 Inlägg

men jag har ju bytit till en ny! men det låter fortfarande! så jag vet inte vad det är för fel. men hörde av mig till mds och dom trodde jag skulle behöva en.. mm.. tror det heter jorddosa.. men alla firmor säger olika hela tiden. jag vill ju barar ha ett fungerande ljud.

Hur du än vänder dig om, har du skinkan bak :P
jinxs 90mil+ på en tank.
4 januari 2007 · 484 Inlägg

Jag tror att det är ngn sorts jord fel till HU,Testa med att dra en separat kabel från tex chassiet på stereon till batteriet.
-Det gör inget om man tar fågelvägen genom takluckan elr nått med kabeln,för man ska ju bara testa.
edit:en av grejerna jag skulle testa.

Senast redigerat av jinxs (4 januari 2007)

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
bringy
4 januari 2007 · 64 Inlägg

ligger inte lågnivåkablen för nära nån plus kabel då brukar de bli störande ljud

mimmiiie
4 januari 2007 · 32 Inlägg

tack alla för hjälpen.. får se när jag får tid att fixa det hela... tjingeling

Hur du än vänder dig om, har du skinkan bak :P
Rawad C20LET
18 januari 2007 · 1 041 Inlägg

får väl låna din tråd mimmiiie.

jag har samma problem som dig men det handlar om att så fort jag kopplar in mina 8 tummare som e tre vägs till steget så börjara man höra en massa oväse ett surrande o vislande ljud vare det sig om jag höjer volymen eller om jag sänker den helt.

så fort jag gasar så låter det ännu värre, lågnivo kablarna e inte nära plus ström kabelen så de e på andra sidan på steget. va kan det bero på för det händer endast om jag kopplar in baksystemet med steget inte annars.

e det nån som vet va det kan bero på???

uppskattar all hjälp jag kan få.
Tack på förhand.
MVH/Roddy

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Blixnabb
18 januari 2007 · 245 Inlägg

Calibra_92
Prova Bumpes svar från denna tråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=28105

Burnout89 Överladdad!
19 januari 2007 · 530 Inlägg

på kompisens audi a4 vare att lågnivån hade lagt sig mellan jordkabeln och plus kabeln i bagage luckan och då blev de ett generator vin..  det blir antagligen som ett magnetfält lr nåt där i mellan..

testa och lyft bort lågnivå kabeln från elkablarna..

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
VilleV
19 januari 2007 · 193 Inlägg

Jag hade likadant, på min Gamla e36a då var det steget som var bränt, så oavsett vad jag gjorde så blev det inte bättre sad om du har möjlighet tycker jag du ska testa ett annat steg.

//VilleV

Rawad C20LET
21 januari 2007 · 1 041 Inlägg

har försökt med allt, har sepererat alla kablar, jord för sig o ström för sig oxå, o sen flytade jag på lågnivo kabelen långt från ström kabelen men ändå har man problem med det. vet ej va jag ska göra åt det. sad

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang