Skillnad odiffat och diffat?

kolvas
7 september 2011 · 4 001 Inlägg

dannnej skrev:
Ja, det går att köra med pinne med så behöver man inte ens tömma ut oljan, men frågan är ju hur många gånger man vill göra om det...

OK 48/15 fungerar finfint att bränna diffdrev med, gör man hyfsat rent så håller det kanonbra

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
kolvas
7 september 2011 · 4 001 Inlägg

Yelenaspojk skrev:

dannnej skrev:
Ja, det går att köra med pinne med så behöver man inte ens tömma ut oljan, men frågan är ju hur många gånger man vill göra om det...

du e rooolii du haha

Vad är det du vill få fram med dina inlägg? du har inte tillfört speciellt mycket i denna tråden

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Frager TurboBiten
7 september 2011 · 76 Inlägg

kolvas skrev:

Yelenaspojk skrev:

dannnej skrev:
Ja, det går att köra med pinne med så behöver man inte ens tömma ut oljan, men frågan är ju hur många gånger man vill göra om det...

du e rooolii du haha

Vad är det du vill få fram med dina inlägg? du har inte tillfört speciellt mycket i denna tråden

Inte du heller ?

Tysk Kvalité Annars Får De Va. ;)
Audi S2 Avant "SleeperKombin" (1994)
kolvas
7 september 2011 · 4 001 Inlägg

Frager skrev:

kolvas skrev:

Yelenaspojk skrev:

du e rooolii du haha

Vad är det du vill få fram med dina inlägg? du har inte tillfört speciellt mycket i denna tråden

Inte du heller ?

Vad sägs om att läsa i tråden innan du försöker göra dig lustig

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
dannnej
7 september 2011 · 761 Inlägg

Frager skrev:

dannnej skrev:
Ja, det går att köra med pinne med så behöver man inte ens tömma ut oljan, men frågan är ju hur många gånger man vill göra om det...

Det jag menade var att man bara tar bort kåpan över diff huset och tvättar rent ( Och tömmer på olja ) sedan sätta dit locket igen och i med ny olja. tongue

Ja, men har man väl gjort det jobbet så kan man likaväl lossa 4 bultar till och få ut diffen så man kommer åt ordentligt, samt att man inte får massa svetsloppor och skit inne i huset som gör att bakaxeln går ner sig sen

Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
turboforssen Telge Drifting Team
7 september 2011 · 5 398 Inlägg

dannnej skrev:

Frager skrev:

dannnej skrev:
Ja, det går att köra med pinne med så behöver man inte ens tömma ut oljan, men frågan är ju hur många gånger man vill göra om det...

Det jag menade var att man bara tar bort kåpan över diff huset och tvättar rent ( Och tömmer på olja ) sedan sätta dit locket igen och i med ny olja. tongue

Ja, men har man väl gjort det jobbet så kan man likaväl lossa 4 bultar till och få ut diffen så man kommer åt ordentligt, samt att man inte får massa svetsloppor och skit inne i huset som gör att bakaxeln går ner sig sen

4 bultar till ??? du menar väl 28 till ???
10 på hjulet, 4 till bromsok, 2 till bromsskivan om den sitter kvar, 8 till drivaxeln och sen 4 stycken till överfallen  smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Frager TurboBiten
7 september 2011 · 76 Inlägg

turboforssen skrev:

dannnej skrev:

Frager skrev:
Det jag menade var att man bara tar bort kåpan över diff huset och tvättar rent ( Och tömmer på olja ) sedan sätta dit locket igen och i med ny olja. tongue

Ja, men har man väl gjort det jobbet så kan man likaväl lossa 4 bultar till och få ut diffen så man kommer åt ordentligt, samt att man inte får massa svetsloppor och skit inne i huset som gör att bakaxeln går ner sig sen

4 bultar till ??? du menar väl 28 till ???
10 på hjulet, 4 till bromsok, 2 till bromsskivan om den sitter kvar, 8 till drivaxeln och sen 4 stycken till överfallen  smile

Just det !.... Tänkte inte på det... roll

Senast redigerat av Frager (7 september 2011)

Tysk Kvalité Annars Får De Va. ;)
Audi S2 Avant "SleeperKombin" (1994)
Hamilton
7 september 2011 · 8 864 Inlägg

Tråd rensad på trams. Vänligen läs reglerna.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
dannnej
7 september 2011 · 761 Inlägg

Drivaxlarna är ju redan lossade oavsett om man svetsar på plats eller inte, och då är det som jag skrev bara 4 bulat kvar.

Svetsar ni med drivaxlarna på plats så tänker jag inte ens kommentera det.
Byter man olja på bilen utan att stänga av den först?

Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
turboforssen Telge Drifting Team
7 september 2011 · 5 398 Inlägg

dannnej skrev:
Drivaxlarna är ju redan lossade oavsett om man svetsar på plats eller inte, och då är det som jag skrev bara 4 bulat kvar.

Svetsar ni med drivaxlarna på plats så tänker jag inte ens kommentera det.
Byter man olja på bilen utan att stänga av den först?

det är ju sant , fast jag har då aldrig tagit bort dom och har aldrig rasat en axel.
och då har jag plågat mina bilar hårt , fast har nog bara haft tur.
det kommer nog en dag då det rasar för mig och jag tar ur axlarna först smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang