6090
Sök

Val av chassi

3 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
Hej på Er,

Jag är igång med planering av mitt första projekt och är nu på jakt efter ett lämpligt chassi. Då jag är ny på området "bilbyggande" så tar jag gärna emot råd på grundläggande nivå. Altså, inga råd är för banala.

Jag vill ha ett litet och lätt chassi. Vad är det första jag skall tänka på. Ka man få tag i beg och i så fall var.

chassit hoppas jag kunna driva med två st MC motorer. Hur sammankopplar man dessa i så fall, och är det överhuvudtaget möjligt?

Tacksam för svar.

Mvh Snabbisen

4 005 Inlägg
11 oktober 2011
snabbis skrev:
Hej på Er,

Jag är igång med planering av mitt första projekt och är nu på jakt efter ett lämpligt chassi. Då jag är ny på området "bilbyggande" så tar jag gärna emot råd på grundläggande nivå. Altså, inga råd är för banala.

Jag vill ha ett litet och lätt chassi. Vad är det första jag skall tänka på. Ka man få tag i beg och i så fall var.

chassit hoppas jag kunna driva med två st MC motorer. Hur sammankopplar man dessa i så fall, och är det överhuvudtaget möjligt?

Tacksam för svar.

Mvh Snabbisen

Fiat 126 är ju ett roligt litet chassi? Varför du nu ska ha två motorer. Om du har kunskaper för att kunna genomföra det så borde du inte ställa frågan hur man gör.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 oktober 2011
Fyll i mer info om vilket typ av bygge det ska bli, blir lättare att tipsa om chassin då, skriv även in det i rubriken, den är inte så tydlig nu.

Mvh Tommy, Moderator

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

3 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
till Linuslinje,

tack för tipset. Skall kolla in fiaten.

Ha det gott!

/snabbis

3 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
Hej tommy,

Jag återkommer med mer info framöver när jag samlat mina tankar.

Mvh Snabbis

Sök