2055
Sök

Kopplingsfrågor!

(Evo61Scandinavia, HOODERS, StaticVikings)
164 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
Vad är bättre att ha:

Orginal lamell med sport tryckplatta?

eller

Sport lamell med Orginal tryckplatta?

tacksam för svar!

ceo för evo61 scandinavia, StaticVikings & Hooders

164 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
Newman skrev:
Sportlamell med sport tryckplatta wink

men nu var det inte det jag frågade wink

295 Inlägg
25 februari 2012
Bäst för lådan är sport tryckplatta org lamell,
Om den skulle få för sig att slira så är det i lamellen som får ta den smällen,

Bäst för att rita lakrisar är en O fjädrad sport lamell, (inge trevligt att åka i stan me) (lådan tar stryk)super lätt att få motorstop, då du har i prencip noll dragläge att spela på, och får absolut inte användas att slira iväg med, 4-10 ggr så är lamellen slut

I ditt läge skulle ja köra bättre tryckplatta eller original rakt igenom,

"Unloaded"
1 557 Inlägg
25 februari 2012
Har ju sagt ofjädrad sinterlamell + fläskig tryckplatta hur länge som helst nu Jimi, sluta fega! Man lär sig köra det, tids nog wink

"When innovation meets passion!"

164 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
vw-mannen skrev:
Bäst för lådan är sport tryckplatta org lamell,
Om den skulle få för sig att slira så är det i lamellen som får ta den smällen,

Bäst för att rita lakrisar är en O fjädrad sport lamell, (inge trevligt att åka i stan me) (lådan tar stryk)super lätt att få motorstop, då du har i prencip noll dragläge att spela på, och får absolut inte användas att slira iväg med, 4-10 ggr så är lamellen slut

I ditt läge skulle ja köra bättre tryckplatta eller original rakt igenom,

Been there done that på supran!! Det är ett helvete.. och med BMW:s taskiga hardyskivor så låter nog en sinter rätt taskigt i drivlinan.. fjädrad sinter kanske..?

men tack för bra svar.. tänkte att jag skulle försöka få ett billigt paketpris på en orginal kopplingssats om jag lägger till en sport tryckplatta (eller en sport lamell som kostar lika mycket..)
Men då vet jag att det är tryckplattan jag ska fråga om!
Senast redigerat av Jimi (25 februari 2012)

164 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
Lozinmust skrev:
Har ju sagt ofjädrad sinterlamell + fläskig tryckplatta hur länge som helst nu Jimi, sluta fega! Man lär sig köra det, tids nog wink

Hatar sinter!! allt går ju sönder när man ska iväg känns det som.. sliter ju som fan på allt.. hade ju det på min supra..

fjädrad sinter hade fungerat dock!
Senast redigerat av Jimi (25 februari 2012)

"Unloaded"
1 557 Inlägg
25 februari 2012
Jimi skrev:
Lozinmust skrev:

Hatar sinter!! allt går ju sönder när man ska iväg känns det som.. sliter ju som fan på allt.. hade ju det på min supra..

fjädrad sinter hade fungerat dock!

Äääääähh! Min 325:a höll gott och väl med skiten, körde som ett jävla svin också big_smile Fast nu för ägaren efter mig så började ju iofs bakvagnsinfästningarna ge sig, men det kan man knappast beskylla kopplingen för! tongue Fast jag förstår att du vill ha den något mer körbar, jag märkte sjuk skillnad på en fjädrad 4-puckad(var som smör i solsken) mot min ofjädrade 6-puckade(stenhård). Men jag tror ju att skiten håller vad du än väljer. Är dock inte alltför insatt i drivlinan på en E46 M3 mer än att Vianor-mickes 1000-hp E46 M3 håller tills vidare med original kardan/låda, han skruvade runt en kolfiber-racingkardan, så smällde de på original och det höll big_smile Bra skit.

"When innovation meets passion!"

Sök