Coils eller sänkningssats?

Almqvisst
28 augusti 2012 · 274 Inlägg

hej. jag är ganska ny på detta område så ett svar av någon erfaren vore toppen.

Det jag vill veta är för och nackdelar med Coilovers respektive Andra sänkningssatser? vad ger bäst väghållning, komfort, osv? finns det någon tråd redan så länka den gärna. har ej hittat någon. tacksam för svar!

Bil: Audi A4 1,8TQ 97

Clintan66
28 augusti 2012 · 2 011 Inlägg

Säger Coilovers. BC Racing som exempelvis Jspec säljer.

Vad får det kosta?

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Almqvisst
29 augusti 2012 · 274 Inlägg

Är det värt pengarna och på en A4 så får de kosta en del om de vill smile

Clintan66
29 augusti 2012 · 2 011 Inlägg

Då hade jag valt BC Racing coilovers. Du blir garanterat nöjd. wink

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Almqvisst
29 augusti 2012 · 274 Inlägg

okej ska kolla in dom (: tack för de du (:!

Clintan66
29 augusti 2012 · 2 011 Inlägg

Ska du ställa frågor till dem på Jspec, så ring dem istället för maila.

Tyvärr dåliga som fan att svara på mail, men jätte trevliga i telefon. wink

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
sladdandebarnet
30 augusti 2012 · 135 Inlägg

Beror väl lite grann på vad du är ute efter och vad du ska använda dom till.

Almqvisst
30 augusti 2012 · 274 Inlägg

sladdandebarnet skrev:
Beror väl lite grann på vad du är ute efter och vad du ska använda dom till.

Jag tror jag bestämt mig för coils pga justeringsmöjligheten smile men hur är comforten i jämförelse. ?

Almqvisst
30 augusti 2012 · 274 Inlägg

sladdandebarnet skrev:
Beror väl lite grann på vad du är ute efter och vad du ska använda dom till.

Jag tror jag bestämt mig för coils pga justeringsmöjligheten smile men hur är comforten i jämförelse. ?

sladdandebarnet
30 augusti 2012 · 135 Inlägg

Det beror helt på vilken coilis du väljer. Vissa billiga har en ganska stum fjäder så det känns som att man studsar fram. Vissa kan du inte åka med på vintern då dom rostar osv.
Jag har testat D2 vilket funkar på gata men känns just studsiga om man justerar dom på hårt.
Bilstein och H&R är ljusår ifrån. Bilstein är riktigt bra med bra justeringsmöjligheter om man går på tex PSS9 och PSS10. Då kan du cornerweight bilen.
H&R är väl det kitet som JAG gillar mest om man ska busa runt på gatan.

Dock så kommer man långt på bra stötdämpare och en bra sänksats smile. Tyvärr så kan du inte justera något men om du undviker kina grejerna så är det ofta avstämt för bilmodellen man väljer.

Senast redigerat av sladdandebarnet (30 augusti 2012)

per-lennart
1 september 2012 · 14 Inlägg

Kör du med sänkfjädrar och dina dämpare är gammal så kan de bli riktigt stötigt å jobbigt att åka med, så ja föreslår coils av ett mer känt märke!  som håller att köra med några årsmile

Man vet aldrig när man behöver ett schysst hjärnrör
Almqvisst
2 september 2012 · 274 Inlägg

per-lennart skrev:
Kör du med sänkfjädrar och dina dämpare är gammal så kan de bli riktigt stötigt å jobbigt att åka med, så ja föreslår coils av ett mer känt märke!  som håller att köra med några årsmile

jajjmen siktar på de smile

Driftar_N
4 september 2012 · 227 Inlägg

sladdandebarnet skrev:
Det beror helt på vilken coilis du väljer. Vissa billiga har en ganska stum fjäder så det känns som att man studsar fram. Vissa kan du inte åka med på vintern då dom rostar osv.
Jag har testat D2 vilket funkar på gata men känns just studsiga om man justerar dom på hårt.
Bilstein och H&R är ljusår ifrån. Bilstein är riktigt bra med bra justeringsmöjligheter om man går på tex PSS9 och PSS10. Då kan du cornerweight bilen.
H&R är väl det kitet som JAG gillar mest om man ska busa runt på gatan.

Dock så kommer man långt på bra stötdämpare och en bra sänksats smile. Tyvärr så kan du inte justera något men om du undviker kina grejerna så är det ofta avstämt för bilmodellen man väljer.

Cornerweight justering kan du göra med alla fjäderben som är justerbara i höjd, det är liksom det som är poängen med justeringen. Alltså allt som kallas coilovers i folkmun.

Det du saknar på billigare varianter är justering på dämparna.

Almqvisst
4 september 2012 · 274 Inlägg

Driftar_N skrev:

sladdandebarnet skrev:
Det beror helt på vilken coilis du väljer. Vissa billiga har en ganska stum fjäder så det känns som att man studsar fram. Vissa kan du inte åka med på vintern då dom rostar osv.
Jag har testat D2 vilket funkar på gata men känns just studsiga om man justerar dom på hårt.
Bilstein och H&R är ljusår ifrån. Bilstein är riktigt bra med bra justeringsmöjligheter om man går på tex PSS9 och PSS10. Då kan du cornerweight bilen.
H&R är väl det kitet som JAG gillar mest om man ska busa runt på gatan.

Dock så kommer man långt på bra stötdämpare och en bra sänksats smile. Tyvärr så kan du inte justera något men om du undviker kina grejerna så är det ofta avstämt för bilmodellen man väljer.

Cornerweight justering kan du göra med alla fjäderben som är justerbara i höjd, det är liksom det som är poängen med justeringen. Alltså allt som kallas coilovers i folkmun.

Det du saknar på billigare varianter är justering på dämparna.

okej då vart man lite klokare (: tackar för de!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang