4182
Sök

XYZ vs D2 coilovers

George
1 956 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
Vilka är bättre rent kvalitetsmässigt?

Tycker XYZ känns mer påkostat och att D2 är bara bling bling.

Jag ska ha till min 9-5

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

Ubåtsingenjör
7 383 Inlägg
26 september 2012
skit samma... samma prylar i stort sätt

...has left the building...
4 474 Inlägg
26 september 2012
Oboy...Det som skiljer är färgsättningen...Jag har K-Sport på en bil, D2 på en annan, identiska prylar med olika färg. Så vitt jag vet tillverkas XYZ i samma fabrik... Lägger du en beställning på ca 500 kit till fabriken direkt kan du säkert få de labelade med valfritt "märke", tex "Illegal-Racing"

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Ubåtsingenjör
7 383 Inlägg
26 september 2012
dawwe skrev:
Oboy...Det som skiljer är färgsättningen...Jag har K-Sport på en bil, D2 på en annan, identiska prylar med olika färg. Så vitt jag vet tillverkas XYZ i samma fabrik... Lägger du en beställning på ca 500 kit till fabriken direkt kan du säkert få de labelade med valfritt "märke", tex "Illegal-Racing"

frän idé big_smile hade kanske varit något !

George
1 956 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
dawwe skrev:

Så du menar att K-spot D2 och XYZ tillverkas i samma fabrik av exakt samma delar och med samma funktion?
Är det några fler märken som är lika?

1 948 Inlägg
26 september 2012
dawwe skrev:

Trodde precis som du fram tills här om veckan då jag blev rättad... tydligen så ska det skilja en del mellan deras produkter, specielt bromsarna. Chassi-kitten ska det tydligen också skilja småsaker på... dom som påstår sig veta säger att xyz är bästa coilovers, d2 bästa bromsarna, k-sport snyggaste färgen wink
Detta ska allafall gälla produkterna i den övre prisklassen... dom billiga kitten vet jag inget om.
OBS, min källa till denna uppgift är en person som hittills alltid har vetat vad han snackar om så jag tror han utan att behöva göra mer efterforskningar smile

MEN dom tillverkas i samma fabrik...

Sen till TS, oavsett vilket kitt du köper se till att du för speca. fjädrarna efter just dina önskemål... finns ju tyvärr inget som heter ställbar fjäder big_smile

George
1 956 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
baltis skrev:
dawwe skrev:

Trodde precis som du fram tills här om veckan då jag blev rättad... tydligen så ska det skilja en del mellan deras produkter, specielt bromsarna. Chassi-kitten ska det tydligen också skilja småsaker på... dom som påstår sig veta säger att xyz är bästa coilovers, d2 bästa bromsarna, k-sport snyggaste färgen wink
Detta ska allafall gälla produkterna i den övre prisklassen... dom billiga kitten vet jag inget om.
OBS, min källa till denna uppgift är en person som hittills alltid har vetat vad han snackar om så jag tror han utan att behöva göra mer efterforskningar smile

Sen till TS, oavsett vilket kitt du köper se till att du för speca. fjädrarna efter just dina önskemål... finns ju tyvärr inget som heter ställbar fjäder big_smile

Tack för värdefull info!
Tänker beställa XYZ coils och har redan D2 bromsar smile

Men det där med fjädrar har jag inte en aning om.. jag vill inte ha en hård stötig gång på bilen bara! Vilken hårdhet ska jag ha på dom då?

16 197 Inlägg
27 september 2012
jag har själv K-sport på min ena bil å de är STUMT.. inget jag skulle ha på en vanlig bruksbil..

dock är de jävligt kul när de svänger big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

George
1 956 Inlägg
27 september 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
jag har själv K-sport på min ena bil å de är STUMT.. inget jag skulle ha på en vanlig bruksbil..

dock är de jävligt kul när de svänger big_smile

Hade K-sport på min förra bil och det var stumt som du säger.
Inte alls skönt att åka omkring med.

Nu vill jag ha mjukare. Men kan man bara säga att man vill ha mjukare?
Hur mjuka kommer dom undra. Vad svarar jag då utan att framstå som idiot big_smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
27 september 2012
baltis skrev:
dawwe skrev:

Min info är "förstahandsinfo från en som borde veta" så att säg... Jämför produkterna i detalj, hittar du några skillnader? Tveksamt. Kan det skilja sig i "internals"? Ja. Sannolikt? Nej. Möjligtvis att de olika märkena har olika setup vad gäller dämparna, tex XYZ är "sportigast" medan D2 är mer komfort. Jag har K-Sport på en bil o tycker inte att det är det minsta stötigt.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

503 Inlägg
28 september 2012
XYZ coilovers ær betydligt grøvre æn BC-racing, D2. vad jag personligen har sett.
Kompis till mig Andy Smith (ægare till VTEC-Direct) har haft sina XYZ coilovers på sin racing ATR i øver 3 år utan problem! Færgen var kvar och såg bara smutsiga ut, efter en snabb tvætt såg de næstan ut som nya!

funderar sjælv på XYZ eller Tein Flex med EDFC till min ATR.

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."

Sök