Volvo "v90" D24Tic orkeslös...

Ptrr
22 oktober 2012 · 73 Inlägg

Tjenare alla dieselfantaster.

Har som ovan nämnt en volvo med D24 Snurra i, och den går som ett lass skit.
Har bytt turbon för trodde det var den som var spöket först eftersom laddtrycksmätaren "flimmrar" vägrar ha ett stabilt laddtryck.
Orkeslös tills runt 2500 varv sen händer det nånting men inte alls så mycket som det ska.
Juste den rök som fan så ställde ner på skruven men går fortfarande som ett lass skit. den ryker inte lika mycket dock drar den sås som en törstig Kamel...

Har ni några förslag på vad som kan vara galet i motorn? är tacksam för alla tips. håller på bli tokig på min vinterpulka/pendlarbil.

Mvh: Peter

Expoze
22 oktober 2012 · 2 024 Inlägg

Tryckläcka nånstans mellan turbo och insug?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
volvochefen
22 oktober 2012 · 514 Inlägg

Dåligt med komp i motorn?

Volvo 945 "tdi" (1992)
zemet
22 oktober 2012 · 4 047 Inlägg

Fel på lambda/LMM? Det kan ju leda till din höga soppaförbrukning samt att den går dåligt. Eller en läcka i tryckrör eller liknande?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Lundmark
22 oktober 2012 · 71 Inlägg

zemet skrev:
Fel på lambda/LMM? Det kan ju leda till din höga soppaförbrukning samt att den går dåligt. Eller en läcka i tryckrör eller liknande?

Lambda? LMM? I en gammal d24?? Gissar att du inte läste rubriken först.

Jag gissar på läcka i tryckrör nånstanns, eller att pumpen står galet i insprutningstid.

zemet
22 oktober 2012 · 4 047 Inlägg

Lundmark skrev:

zemet skrev:
Fel på lambda/LMM? Det kan ju leda till din höga soppaförbrukning samt att den går dåligt. Eller en läcka i tryckrör eller liknande?

Lambda? LMM? I en gammal d24?? Gissar att du inte läste rubriken först.

Jag gissar på läcka i tryckrör nånstanns, eller att pumpen står galet i insprutningstid.

Du har helt rätt:) Stryk lambda och LMM:) Men lakage i tryckrör skulle det kunna vara kanske:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
KinazzZ
22 oktober 2012 · 235 Inlägg

Kollat pumpinställningen med rätt verktyg?

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!
Audi A4 TDI (2008)
Vw-Andreas
22 oktober 2012 · 633 Inlägg

KinazzZ skrev:
Kollat pumpinställningen med rätt verktyg?

tänkte ställa samma


men kolla detta före ett tips

Volvo 740 "militery" (1988)
Volvo s60 (2003)
Ptrr
23 oktober 2012 · 73 Inlägg

Tack för tipsen ska kollas igenom så fort jag får tid till övers smile köpte bilen som den är i dagens läge bortsett från turbobytet trodde det var det men icke sa nicke den går bättre nu men fortf helt orkeslös som sagt får ta en kik på pumpinställning samt kolla efter läckor på vägen smile håller som sagt på bli tokig hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang