24 oktober 2012
Trådstartare
Hej !
Hade inbrott o stölder av lite delar på min vinterbil när den stod i ett garage över sommaren, de tog bla mitt förra batteri, lmm o de öppna filtret.
Köpte nya delar från skroten och när jag laddat batteriet i 24timmar är det 13,74 volt i batteriet o den går som den ska i ca 10mil.
Sen börjar motorn bluddra eller vad man ska kalla det, låter som när man kör på 3 cylindrar, fast det är inte konstant utan bluddrandet glappar eller kommer o går dvs. Strömen tog slut helt efter att stått på tomgång ett tag, fick hjälp med bogsering och under bogseringen testade jag o få igång motorn på 2an, man hörde motorn gå runt men den tände inte.
Är det så att någonting suger ström när jag har stängt av bilen ? Hur gör jag för att snabbast hitta vad isf ?
Förstår inte varför det skulle få bilen o bluddra då. Har man dåligt batteri brukar det ju gå att rulla igång en bil o sen är allt lungt.
För mig låter de konstigt om den skulle bluddrar på grund av dålig ström i batteriet men allt annat talar ju för det.
Någon som haft liknande problem på en 740 eller vet var problemet ligger ? Oxiderad kontakt ? generatorkol ? Kasst batteri ?
Senast redigerat av zejoker (24 oktober 2012)