3546
Sök

BMW e34 525i 91:a - saknar larmbricka

32 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
Haloj

Då jag köpte en bmw för nån månad sedan fick jag tyvärr inte med någon larmbricka (tänkte inte ens på att det var larm på bilen innan jag fick lära mig det den hårda vägen..)

Nu när jag fixat endel på bilen och låtit den stå utan minuspolen på endel så hoppade plötsligt larmet igång på den när jag skulle starta den en dag, detta var efter att minuspolen legat av ett par dagar. Larmet har gått igång en eller två ggr tidigare men då har det bara varit varningsblinkers som blinkat och dom la då av när jag låste upp eller startade bilen.

Men senaste gången gick alltså både varningsblinkersen och larmsignalen igång, det slutade inte när jag drog på tändningen och jag kan inte starta bilen.

En polare tror att startproblemet kan bero på ett trasigt relä som jag kan ha fått då jag fått sparklådorna svetsade, men enligt han som svetsade åt mig så ska det vara riskfritt att svetsa så länge man tagit av minuspolen.

Jag har också snackat med M-Bilar i Västerås och enligt honom ska larmknappen sitta i nyckeln på min modell (vilket den inte gör), han sa även att det inte ska finnas någon startspärr på min modell.

Jag har hört av mig till förra ägaren och frågat om han hade någon larmbricka kvar men det hade han inte.

Har provat att nollställa larmet enligt beskrivningen här nedan, men även det utan resultat.
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh … ?t=1445555

Idag har jag vart och köpt en bmwnyckel med larmknapp på och tänkte försöka koda om den till mitt larm, dock kunde dom på skroten inte säga till vilken modell nyckeln hade varit så det känns som ett rejält longshot att det skulle fungera..

Hursomhelst, är det någon som haft det här problemet och har någon bra lösning, vill inte lämna in den till M-Bilar där bara en ny larmbricka ligger på nästan 2000 spänn, sen jobbkostnaden för installationen av den vill jag inte ens tänka på sad

Extremt tacksam för svar!

Mvh Marcus

1 798 Inlägg
17 november 2012
Är de ett original larm eller eftermonterat?

måste ju finnas nån som kan koppla bort de för dig.

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

32 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
fredde85 skrev:
Är de ett original larm eller eftermonterat?

måste ju finnas nån som kan koppla bort de för dig.

Är 99% säker på att det är orginal, nja jag vet inte, just larm verkar ingen jag känner och har frågat ha någon större koll på

Sök