1859
Sök

Kia sorento 2,5 TDI vill inte starta

badboy for life
356 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
Hej har en kia sorento 2,5 tdi årsmod 03.
Den är tvärrdöd ska ta de från början för någon dag sedan så när ja skulle starta den så ville den nästan inte starta den höll på som när ett batteri är på väg att få slut på ström men efter ett tag så gick den igång och allt var bra under resten av dagen.
Men så på morgonen där efter när ja skulle starta den så ville den nässttan inte alls efter andra försöket så var den stendöd så jag köpte nytt batteri men det är samma sak den vill inte starta och det händer inget när man vrider på tändningen allt annat i bilen får ström och fungerar som det ska men motorn vill inte över huvud taget starta det händer inget när man vrider på tändningen så det jag funderat på är om det kan vara startmotorn som lagt av.
Och är det svårt att bytta den själv eller kan det vara något annat som jag ska kolla på mer än startmotorn är i akut behov av hjälp

leva bör man ändå dör man

21 761 Inlägg
18 november 2012
Klickar det inte ens när du försöker starta?

Mät direkt på batteripolerna hur spänningen beter sig när du vrider nyckeln i startläge. Sjunker spänningen ordentligt fastän batteriet är fulladdat, men att startmotorn inte snurrar igång, så kan man nog misstänka fel på startmotorn. smile

badboy for life
356 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Klickar det inte ens när du försöker starta?

Mät direkt på batteripolerna hur spänningen beter sig när du vrider nyckeln i startläge. Sjunker spänningen ordentligt fastän batteriet är fulladdat, men att startmotorn inte snurrar igång, så kan man nog misstänka fel på startmotorn. smile

har en ompis som jobbar på speedy han sa att om man slog på startmotorn och det började låta när jag vred på tändningen så var de den och jt moarag gjorde de och när jag vred tändningen så lätt det ett konstigt ljud som om sttorn hade låst sig eller något ljud som jag inte hört innan som om något ville men inte kunnde så det moste vara den eller vad tror du efter som att innan jag slog på den så hände nadda när jag vred på täningen

21 761 Inlägg
18 november 2012
Ja, om startmotorn verkade vilja gå igång efter att du knackade till den så bör det vara något fel där. Kontrollera att alla kablar på startmotorn sitter som de ska och inte är trasiga, gör också gärna den där spänningsmätningen som jag föreslog. smile

badboy for life
356 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
ja de ska ja men är de svårt att byta den själv

21 761 Inlägg
18 november 2012
Det får någon annan ge svar på, har aldrig haft en sån bil. smile

Sök