2676
Sök

945 tdic, pump problem!

14 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
har bytt pump 4 gånger nu på min d24, han gick bra sen bara dog. kollade pumpinställning å den va helt åt h*lvete fel, vet ej hur den kan ha ställt om sig? ställde pumpen rätt igen men nu får jag inge bränsle till spridarna, vad är felet på skiten?

4 Inlägg
11 oktober 2012
fel? det låter ju perfekt det är ju som en gaffel mot ena griffeltavla !

Saab älskare!
4 597 Inlägg
11 oktober 2012
är pumpaxeln hel?? en polares var precis som din, o så tog han bort remmen till pumpen, o axeln bara snurrade utan något motstånd alls...

141 Inlägg
6 januari 2013
Har du kollat så kammen är nollad? hade samma fel på polarens och då stod kamaxeln ett halvt varv fel, nollade allt och drog igång bilen och sen startade den på nyckel felfritt.

smurfidunder
327 Inlägg
6 januari 2013
har den startat nån gång sen den stoppade? kamaxlen har kanske gått av lite wink

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

14 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
kamaxel är hel, varje pump har gått ca 20min sen bara sluta pumpa. hur än pumpen står så ska han väl suga bränsle? kommer ingen bränsle fram till spridarna, har kollat så inte rören är täta de va dom inte. har plockat ur magnetventilen så det är öppet konstant kommer fortfarande inget.

141 Inlägg
6 januari 2013
coffee skrev:
kamaxel är hel, varje pump har gått ca 20min sen bara sluta pumpa. hur än pumpen står så ska han väl suga bränsle? kommer ingen bränsle fram till spridarna, har kollat så inte rören är täta de va dom inte. har plockat ur magnetventilen så det är öppet konstant kommer fortfarande inget.

Ja pumpen ska ju suga diesel hur den än står, har du kopplat så du kopplat in tillförseln på rätt ställe då? Får pumpen disel som den ska så det inte är stopp i någon slang?

14 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
ja det är rätt kopplat. har provat med handpump å pumpat å den rinner ut genom returen.

141 Inlägg
7 januari 2013
coffee skrev:
ja det är rätt kopplat. har provat med handpump å pumpat å den rinner ut genom returen.

Testat att släppa på spridarröret till spridaren och kollat om det kommer diesel där när du försöker starta eller hur kollar du ifall diesel kommer eller inte?

141 Inlägg
7 januari 2013
coffee skrev:

Testat att släppa på spridarröret till spridaren och kollat om det kommer diesel där när du försöker starta eller hur kollar du ifall diesel kommer eller inte?

14 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
japp har provat å släppt på alla , kommer inte en droppe!

smurfidunder
327 Inlägg
8 januari 2013
Går det att suga fram diesel från tanken? provat köra med en slang till dunk?

14 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
har kört med dunk, även med handpump

smurfidunder
327 Inlägg
9 januari 2013
kan bara vara 3 saker väl. om du nu bytt mellan flera olika. om du fyller den med diesel med en elpump då?

*pumpen tom på diesel invändigt
*pumpen snurrar ej
*stoppsolenoid kass

TBM NINJA
917 Inlägg
9 januari 2013
Hadde en gammal diesel Toyota på verkstan som hadde exakt samma problem och de va nån styrenhets grej som var sönder (felsökte bara å kollegan bytte nån styrenhet, typ nått relä eller boxen)

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

141 Inlägg
9 januari 2013
henke_92 skrev:
Hadde en gammal diesel Toyota på verkstan som hadde exakt samma problem och de va nån styrenhets grej som var sönder (felsökte bara å kollegan bytte nån styrenhet, typ nått relä eller boxen)

D24 är ju mest mekaniska grejer, det enda du behöver för att den ska funka är plus till pumpen.

14 Inlägg
9 januari 2013
Trådstartare
pumpen snurrar
solonoider har jag prövat å plocka ur
har fyllt pumpen med diesel.

Funkar ej ändå!

TBM NINJA
917 Inlägg
18 januari 2013
Saaaand skrev:
henke_92 skrev:

D24 är ju mest mekaniska grejer, det enda du behöver för att den ska funka är plus till pumpen.

okidoki smile

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

Sök